חדשות

מנהל בית החולים בנהריה למשרד הבריאות: התקציב שנותר עד סוף השנה יספיק רק לשירותים מצילי חיים

בהמשך הדיווח ב"כלכליסט" נמסר שכתוצאה מהמצב, בית החולים יתקשה לספק שירותים נוספים שאמורים להיות מוצעים בכל בית חולים כעניין שבשגרה

בית החולים לגליל המערבי בנהריה (צילום: יח"צ)
בית החולים לגליל המערבי בנהריה (צילום: יח"צ)

המרכז הרפואי לגליל בנהרייה הודיע למשרד הבריאות כי בית החולים סיים את תקציב הקניות השנתי שלו כבר בספטמבר, וכעת יש ביכולתו לשלם רק עבור שירותים ומוצרים הנחוצים להצלת חיי אדם, כך מדווח הבוקר (ג') "כלכליסט".
בהמשך הדיווח נמסר שכתוצאה מהמצב הזה, בית החולים יתקשה לספק שירותים נוספים שאמורים להיות מוצעים בכל בית חולים כעניין שבשגרה. "המצב אליו הגיע בית החולים בנהרייה, כחודשיים וחצי לפני סיום השנה, עשוי להצביע על מצבם של בתי חולים ממשלתיים נוספים הפועלים תחת מגבלות תקציב קשות", מדווח העיתון.
את ההודעה למשרד הבריאות העביר מנהל בית החולים בנהרייה ד"ר מסעד ברהום והוא תגובה ששלח אליו בסוף החודש שעבר, סמנכ"ל תכנון, תקצוב ותמחור במשרד הבריאות יאיר אסרף. האחרון עדכן את תכנית העבודה של בית החולים לשנת 2016 וציין במכתבו ארבע קטגוריות - הכנסות, שכר (לא כולל מענקים), קניות וסובסידיה. מול הסכומים שהציג אסרף בקטגוריות שציין, הוצגו במכתבו של ד"ר ברהום מספרים שונים לחלוטין, מסר "כלכליסט".
בעוד אסרף נוקב בסכום של 688 מיליון שקל בסעיף ההכנסות של בית החולים, ד"ר ברהום שהוא עומד על 681 מיליון שקל בלבד; עלויות השכר לפי סמנכ"ל משרד הבריאות עומדות על 656 מיליון שקל, בעוד מנהל בית החולים בנהרייה, ד"ר ברהום נקבע ב- 690 מיליון שקל; הוצאות הרכש של בית החולים עומדות על פי אסרף על 227 מיליון שקל, בעוד שלפי ד"ר ברהום הן עומדות על 295 מיליון שקל.
בהמשך חליפת המכתבים ביניהם מתברר שמשרדי האוצר והבריאות הציעו לבית החולים סובסידיה בסך 195 מיליון שקל, בעוד ד"ר ברהום כתב שהסכום הנדרש הוא כ- 304 מיליון שקל. בין שאר הסיבות ציין את הנטל הכרוך באשפוז ובטיפול בפצועים ממלחמת האזרחים בסוריה, הוספת מיטות אשפוז וגידול בהסכמי השכר.
תגובת משרד הבריאות שאותה מצטט העיתון: "בית החולים נהריה תוקצב בהתאם להסכם תקציבי שנחתם מול מנהל בית החולים ומנהל הכספים. המשרד יבחן לעומק את ההתנהלות התקציבית בבית החולים".

נושאים קשורים:  בית החולים בנהריה,  משרד הבריאות
תגובות

בוקר טוב. להלן דעה אישית מאוד:
הגיע הזמן!! לתת למבקרי פנים ולכול גוף פיקוח בלתי תלוי בבית חולים. להיכנס לעובי הקורה בבתי החולים האלו!
באמת שלגמל לפעמים קשה לראות מה הולך לו מאחורה" שכחתי את המילה!!
הרבה.. אבל הרבה בזבוז בבתי חולים ממשלתיים. תחילה בכוח אדם!!! מיותר וכלה ברכישת חלב, לחם, גיל, ירקות וציוד בסיסי! ועד אי ניצול משאבים שזועקים לשמיים "נצלו.. נצלו"
במהלך שעות עבודתי צופה בהכול בשידור חי..
1. כוח אדם זוטר ועד הבכיר!! מטיילים להם בפרוזדורים של בית החולים.. מעבירים את הזמן בלטייל!! כי "אין פעולות" המכונה התקלקלה האולטראסאונד לא עובד.. המחשבים נפלו.. הציפורים היגרו!!!!! נו די כבר!!
זמן!!! זמן!!! מילה מטורפת!!
2. אנשי אחזקה!! בכמות מסחרית גם כן "טיילת" ללא מעש אמתי. אוף.. כמה הייתי מעיפה!! שילכו לעבוד בנתיבי איילון.. קטיף.. בינוי.. וכו
3. עשרות טכנאים/ אנשי אדמנסטרציה יושבים להם רגל על רגל.. או רגל מושטת לה על כסא אומלל אחר! ככה יושבים להם בסבבה של אלוהים!!
4. הפסקות עישון וקפה!! בפינות החיצוניות של בית החולים. אחיות בעיקר!! משהו התופעה הזו!
5. מנהלי המחלקות ברב הזמן אינם במחלקות שלהם. הם אף לא עושים ביקורים.. "הם מנתחים" אבל תמיד יש רופא בכיר אחד או שניים כאלה "מסורים ונשבעו אימונים לבוס" ומחפים על המנהל "הקיים נעדר" חלק מהרופאים בוחרים לבקר את השכן "מנהל מחלקה ידידה" יושבים להם בחדרים אופפים בעשן סיגריות או ברחבה מרוהטת מול חדרי הניהול שלהם!! "מועצת שבט כזו". יש כאלה שנכנסים לפונקר שלהם מהבוקר עד שעה 15:00!! גם זו אופציה!!
שוב.. יש כאלה שמפצירה באלוהים שישכפל מהם מאות!!! רופאים בחסד מה שנקרא!
6. היעדר בקרה פנימית יזומה!! יומית.. עקבית.. רצינית.. אמתית.. בקרות פתע!!
שיחות עם צוותים אמתיים שקורעים את עצמם בעבודה: דוגמת הכוחות עזר! דוגמת המזכירות הרפואיות!! דוגמת האחים והאחיות במחלקות ההפסד!
7. קיימות הנהלות העסוקות בישיבות משעות הבוקר ועד חצות!!! רק האל בשמיים יודע על מה ועל מי כול הישיבות האלו!!!
בהנחה שאין פיתוח כי אין תקציב!! בהנחה שאין לקלוט כוח אדם כי "כמה אפשר כבר"
בעבר הלא רחוק היה שיח על מדדי איכות.. הוצעו אז עשרות ואף מאות מדדי איכות העשויים לעזור למרכז כזה או אחר להתרומם! במידה ויש Core חי ונושם.
אנשים טובים:
רב הגופים האלו הם ללא נשמה! הם חטאו בזה שקראו להם בית חולים ציבורי/ ממשלתי.. יש בכינויים האלו ניחוח של "זה לא שייך לי אז למה שייכפת"
חשוב לציון שזו דעה אישית ואין בה כדי להכליל!
ניהול בית חולים דינו כדין ניהול משק ניהול בית עם משפחה ברוכת ילדים האבא יוצא לעבודת כפיים רצינית אוכלים ומתפתחים. לא יוצא את השאר אתם כבר תנחשו!
סאאידה סדיק

אנונימי/ת
20.10.2016, 23:09

שני אנשים הסבורים כל אחד שהצדק והאמת עימם...