חדשות

דיילת בטיסה בארה"ב לרופאה אפרו-אמריקאית: אנחנו מחפשים רופא אמיתי לטפל בנוסע שחש ברע

מיד לאחר שהפוסט הופץ בפייסבוק, מיהרה חברת "דלתה" בה מועסקת הדיילת להתנצל והודיעה שהיא חוקרת את הפרשה

טייסים בעת טיסה מסחרית (צילום: אילוסטרציה)
טיסה מסחרית (צילום: אילוסטרציה)

ד"ר טאמילה קרוס, מומחית למיילדות וגינקולוגיה, אפרו-אמריקנית, פרסמה בסוף השבוע פוסט בפייסבוק שבו האשימה את חברת התעופה "דלתה" בהתנהגות משפילה ומפלה כלפיה, מצד צוות הדיילות והדיילים בעת טיסה מדטרויט לעיר מגוריה, יוסטון בטקסס.
ד"ר קרוס כתבה, בפוסט שעורר תגובות רבות, כי בעת הטיסה חש אחד הנוסעים ברע ולא הגיב, כנראה משום שאיבד את ההכרה. אולם כאשר הציעה לדיילת לסייע בטיפול הנדרש – נדחתה, משום שהדיילת לא האמינה לה שהיא רופאה. "או לא , מתוקה, הורידי את הידיים שלך. אל תגעי בו", אמרה הדיילת ודחתה אותה בבוז - "אנחנו מחפשים במטוס רופא אמיתי או אחות אמיתית, או מישהו שהוא איש צוות רפואי. אין לנו זמן לדבר אתך".

מיד נשמעה במערכת הכריזה במטוס הפנייה הסטנדרטית: " יש רופא במטוס?! הרופא מתבקש ללחוץ על הכפתור מעל המושב כדי שנגיע אליו".
"ואז, כאשר לחצתי על הכפתור, ניגש אלי דייל אחר ואמר: 'או, וואוו, את באמת רופאה? תראי לי תעודות, אישורים? איזה סוג של רופאה את? היכן את עובדת כרופאה? מדוע הגעת לדטרויט?
"אמרתי לדייל, כתבה בהמשך הפוסט, שאני עובדת כרופאה ביוסטון ובאתי לדטרויט כדי להיות נוכחת בחתונה של חברה. ותאמיו או לא – אבל יש רופאים בדטרויט וגם ביוסטון. ועכשיו תסלח לי כדי שאוכל לסייע לאיש הזה, הזקוק לעזרה רפואית".

"ואז הגיע למושב שלי גבר לבן, אמר לדיילים שהוא רופא – ואנשי הצוות קיבלו את ההצהרה שלו כפי שהיא ולא דרשו ממנו תעודות, אישורים, הוכחות כתובות. הם האמינו לו מיד".
"ואז הדיילת אמרה: 'תודה לך, אבל הוא רופא והוא יעזור לנו ויש לו את האישורים שלו'. ותארו לעצמכם: הוא בכלל לא הראה לדיילים שום תעודה או אישור, רק הציג את עצמו – ומראה פניו נראה להם כשל רופא. נשארתי לשבת המומה במושב שלי".
מיד לאחר שהפוסט הופץ בפייסבוק, מיהרה חברת דלתה להתנצל, הציעה פיצוי, "נקודות" (Sky Miles ) לשדרוג למחלקת עסקים/מחלקה ראשונה והודיעה שהיא חוקרת את הפרשה. בהודעה רשמית שפרסמה החברה נאמר: "אפליה מכול סוג שהוא איננה מקובלת עלינו לחלוטין. יצרנו קשר עם ד"ר קרוס ואחד מבכירי החברה פועל כדי להשלים את החקירה עד תום".

נושאים קשורים:  אפליה,  רפואה בארה"ב
תגובות

אז אמרה!!

נסו על עצמכם: מבחן Implicit Bias. הגזענות או "רק" הטייה טבועה עמוק בקרב אנשים רבים.
https://implicit.harvard.edu/implicit/