חדשות

תוארך כהונתו של מנהל "וולפסון"; המכרז להחלפתו יסתיים עוד כשבועיים

העיתון "דה מרקר" מדווח, כי המכרז שפורסם על ידי נציבות שירות המדינה כולל תנאי סף לפיו על המועמד להיות רופא; מנהלת קרן המחקרים של בית החולים, שנאבקה נגד הסעיף, הגישה שוב עתירה לבג"צ בדרישה למנוע את התקדמות המכרז

בית החולים "וולפסון" בחולון (צילום: ויקיפדיה)
בית החולים וולפסון בחולון. צילום: ויקיפדיה

המכרז לתפקיד מנהל בית החולים הממשלתי "וולפסון", שפורסם ביום רביעי שעבר, ייסגר ב-13 באוקטובר, כלומר בתוך 15 ימי עבודה בלבד מפרסומו. המכרז כולל את תנאי הסף המקובל במכרזים לניהול בתי חולים ממשלתיים בעשורים האחרונים, לפיו על המועמד/ת להיות רופא/ה. כך מדווח הבוקר (יום ב') העיתון הכלכלי "דה מרקר".

לפי הדיווח ב"דה מרקר", הסתדרות הרפואית בישראל, נציבות שירות המדינה ומשרד הבריאות תמימי דעים כי יש להמשיך ולהציב תנאי סף זה במכרזים לניהול בתי חולים.

בדיווח נמסר, כי איריס לוונשטיין-לוי, מנהלת קרן המחקרים של "וולפסון", שעתרה לבג"צ בעבר נגד תנאי סף זה במסגרת ניסיונה להתמודד על התפקיד, וכללה בעתירה דרישה לצו על תנאי נגד פרסום המכרז, הגישה בסוף השבוע בקשה חדשה לבג"צ בדרישה לצו-ביניים דחוף כדי לעצור את המכרז.

העתירה הקודמת שלה עדיין תלויה ועומדת בבג"צ. המדינה חויבה להשיב לעתירה זו עד 27 באוקטובר, כלומר בפועל 14 יום לאחר סגירת המכרז. בג"צ נמנע במסגרת העתירה הקודמת להוציא צו שיקפיא את פרסום המכרז.

עורכי הדין של לוונשטיין-לוי, ורד גרטל ואריאל שמר, כתבו בבקשה לצו הדחוף כי פרסום המכרז וסגירתו (לפני קבלת הכרעת בג"צ בעתירה הקודמת) הוא בגדר "ניסיון ציני, פסול וחסר תום לב לקבוע עובדות בשטח ולהכשיל את זכיית העותרת בעתירה, ניסיון פסול וחסר תום לב של המדינה לבצע מחטף למינוי רופא לתפקיד מנהל בית החולים, לפני שבג"ץ יאמר את דברו במסגרת העתירה".

עוד מדווח העיתון, כי מנהל וולפסון כיום, ד"ר יצחק ברלוביץ, שאמור לסיים את תפקידו באוקטובר, התבקש על ידי משרד הבריאות להאריך כהונתו עד כמה שיידרש והוא נענה לכך.

משרד הבריאות מסר בתגובה לדיווח כי תגובתו לעניין תינתן בבית המשפט.

נושאים קשורים:  חדשות,  מכרז,  נציבות שירות המדינה,  המרכז הרפואי וולפסון,  איריס לוונשטיין-לוי,  ד"ר יצחק ברלוביץ
תגובות
אנונימי/ת
26.09.2016, 09:21

אין כאן שום מחטף. לו בג"צ רצה, היה מוציא צו ביניים בהמשך לעתירה הקודמת. משיקוליו הוא , צו כזה לא פורסם. ברור לחלוטין שהשופטים הביאו בחשבון שבמקרה כזה יפורסם מכרז.
העתירה השניה תידחה על הסף. גם עורכי הדין יודעים את זה. זה מריח כמו ניסיון להשיג כותרת ותו לא.

אנונימי/ת
26.09.2016, 19:01

אם היא תבחר זה יהיה אסון לרופאים פקידים שאינם רוצים לתפקד כרופאים שמתמיד נהגו לצנוח ממשרד הבריאות לביח וולפסון. כמו משה משיח בשעתו ואחרים.

אנונימי/ת
26.09.2016, 20:15

יהיה לה קשה להבחר כאשר היא לא יכולה להגיש מועמדות

27.09.2016, 11:56

אחרי ברלוביץ כל אחד אחר יהיה יותר טוב.

שלום.
אם כבר! היה עדיף לשלוח אותו לנוח.. לא יקום דבר ולא ייפול באם כיסאו "המהולל" יישאר ריק חודשיים שלושה!
משמעות "כהונתו הוארכה" דהיינו עוד משכורות לשווא!! מה כבר יכול לשנות או לבנות!
זה הצד שאני הכי פחות אוהבת ברפואה הציבורית.. מנדבים מתנות על חשבון הקופה הציבורית. במערכת הפרטית מזמן היו שולחים אותו ליהנות מחופשה עם תודה ולא להתראות!
ממליצה לכול מנהל מחלקה בהווה ובעתיד להיחשף לראיון הכתוב עם פרופ זיו גיל מרמב"ם- רפואה ציבורית במיטבה! ניהול ברמה שלא הכרנו..
כן יירבו כמותך ברפואה בכלל!
סאאידה

אנונימי/ת
04.10.2016, 17:09

זה לא "אותו", זה "אותם". מדובר בשניים : וולפסון ואסף הרופא שאמורים לסיים באותו זמן. קצת בעייתי להאריך לאחד מהם.

לא הבנתי! גם בזה הולכים בזוגות!

אנונימי/ת
07.10.2016, 21:44

הם פשוט בני אותו מחזור, ושניהם אמורים היו לפרוש באוקטובר.

אתה אנונימי מיוחד ונחוש.
שתהיה לשניהם פרישה חלקה.. ושיעזבו כבר למען טובים/ ות אחרים/ ות.
תודה לך
סאאידה

אנונימי/ת
09.10.2016, 11:06

אני בסך הכל משתדל להצמד לעובדות (בכל דבר). אין לי אינטרס או צד בעניין בין אם יפרשו בעוד חודש או בעוד שנה. מאחל להם (כמו ליורשים שלהם) הרבה הצלחה.