חדשות

פרופ’ בנימין דקל מ"שיבא" מונה לנשיא האגודה הישראלית לתאי גזע

"אנחנו בעיצומה של מהפכה שתאפשר בסופו של דבר דרכי ריפוי חדשניות״, אמר פרופ' דקל, המכהן כמנהל המכון לחקר תאי הגזע בילדים ווהיחידה לנפרולוגיה ילדים ב"שיבא"

פרופ' בני דקל, מנהל היחידה לנפרולוגיה ילדים ב"שיבא". "היכולת ליצור רקמת כליה חדשה שתחליף רקמת חולה עשויה לעזור למיליוני חולים בעולם". צילום: דוברות בית החולים

פרופ’ בנימין דקל, מנהל המכון לחקר תאי הגזע בילדים ומנהל היחידה לנפרולוגיה ילדים בבית החולים לילדים ע"ש אדמונד ולילי ספרא במרכז הרפואי "שיבא" בתל השומר, נבחר לנשיא האגודה הישראלית לתאי גזע.

פרופ’ דקל הוא חבר בתכנית לאיתור ופיתוח מנהיגות חדשה ברפואה הישראלית ובמרכז הרפואי "שיבא". הוא נחשב לאחד המובילים בעולם בחקר תאי הגזע הרקמתיים (tissue stem cells), בדגש על כליות וסרטן כליות.

"המחקר בתאי הגזע בישראל על כל תחומיו - תאי גזע פלוריפוטנטים, תאי גזע רקמתיים, תאי גזע סרטניים, הפיכת תאים רגילים לתאי גזע - הוא מהמתקדמים בעולם"

פרופ' דקל משלב בעבודתו ידע קליני ומחקר ביו-רפואי מתקדם על מנת ליישם תגליות בסיסיות במעבדה בתחום תאי הגזע, בניסיון להביא מזור למחלות חשוכות מרפא.

קבוצת המחקר שהוא עומד בראשה ב"שיבא" משתמשת במגוון שיטות חדשניות כדי ללמוד את הקשר בין התפתחות ורגנרציה של סרטן ברמת תא הגזע, ובמקביל מפתחת מודלים פרה-קליניים בחיות מעבדה, לתרגום הממצאים המחקריים ליישומים קליניים. חלק מהתגליות נמצאות בשלבי ניסוי קליני בבני אדם.

פרופ’ דקל השלים את לימודי הרפואה שלו בהצטיינות בפקולטה לרפואה בטכניון, התמחה ברפואת ילדים ובנפרולוגיית ילדים ב"שיבא" ובבית החולים "שניידר" לילדים בפתח תקווה. הוא השלים תואר PhD בהצטיינות ופוסט-דוקטורט במכון ויצמן למדע.

פרופ’ דקל מכהן גם כפרופ’ חבר בחוג לרפואת ילדים וכחבר סגל נלווה במחלקה לגנטיקה מולקולארית בבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב. פרופ' דקל כיהן כפרופ’ אורח במכון לתאי הגזע ורפואה רגנרטיבית באוניברסיטת סטנפורד שבקליפורניה. הוא חבר ב-American Society of Clinical Investigation.

״כבוד גדול הוא עבורי לשמש כנשיא האגודה הישראלית", הגיב פרופ’ דקל על בחירתו, "המחקר בתאי הגזע בישראל על כל תחומיו - תאי גזע פלוריפוטנטים, תאי גזע רקמתיים, תאי גזע סרטניים, הפיכת תאים רגילים לתאי גזע - הוא מהמתקדמים בעולם. יש חוקרים מובילים באוניברסיטאות ובמרכזים הרפואיים שלנו בכל הנושאים הללו, ויש לנו בהחלט במה להתגאות. אנחנו בעיצומה של מהפכה שתאפשר בסופו של דבר דרכי ריפוי חדשניות״.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "שיבא",  תאי גזע,  מחקר,  פיתוח,  תרופות,  ניסוי קליני,  מינוי,  האגודה הישראלית לתאי גזע,  פרופ' בנימין דקל
תגובות