חדשות

"אסף הרופא": סדנא לשיפור מיומנויות תקשורת לצוות מחלקת לידה

לדברי בית החולים, הסדנא נועדה לאפשר לאנשי צוות חדר הלידה ואגף המיילדות לתרגל קשר ביניהם וכן מול המטופלות; חלק מסדרת סדנאות למחלקות שונות בבית החולים

ד"ר ענת אנגל, מנהלת המ (צילום: "אסף הרופא")

סדנא למיומנויות בתקשורת מילולית ובלתי-מילולית בעבור צוותי חדר לידה ואגף מיילדות התקיימה בשבוע שעבר לראשונה במרכז הרפואי "אסף הרופא".

מטרת הסדנא היא לשפר את מיומנויות העבודה הבין-צוותית בחטיבת המיילדות. תכנית הסדנא כללה הרצאות תיאורטיות ומשחקי תפקידים בין אנשי הצוות לבין עצמם, ובינם לבין שחקנים שהוזמנו במיוחד, במטרה להדגים מצבים שונים שאליהם הם נקלעים.

בסדנא נטלו גם חלק פרופ’ מוטי פנסקי, מנהל חטיבת נשים ויולדות וד"ר יוסי טובבין, מנהל חדרי הלידה וצוות חדרי הלידה.

ד"ר ענת אנגל: "מטרתן של סדנאות אלו היא להעניק לאנשי הצוות הרפואי את הכלים המתאימים להתמודדות עם מצבים מורכבים שבהם הם נתקלים כמעט מדי יום"

"במרכז הרפואי בכלל ובאגף המיילדות בפרט, אנשי הצוות נתקלים לא פעם בסיטואציות ובמצבי חירום המצריכים קבלת החלטה מהירה, תחת לחץ, כאשר ברקע נמצאים גם המטופלים עצמם", הדגיש פרופ' פנסקי בהודעה שפירסם בית החולים.

לדבריו, "תקשורת טובה בין הצוותים לבין עצמם מאפשרת טיפול מהיר יותר ואפקטיבי יותר במטופלים, מייעלת את עבודת הצוות ומונעת אי הבנות או עיכובים מיותרים".

בית החולים מסר, כי זו הסדנא הראשונה בסדרת סדנאות שיעברו אנשי הצוותים הרפואיים והסיעודיים במחלקות אחרות ב"אסף הרופא".

סגנית מנהל אסף הרופא, ד"ר ענת אנגל, האחראית על נושא החינוך הרפואי והסימולציה בבית החולים, אמרה: "מטרתן של סדנאות אלו היא להעניק לאנשי הצוות הרפואי את הכלים המתאימים להתמודדות עם מצבים מורכבים שבהם הם נתקלים כמעט מדי יום. זאת, בדרך של סימולציה ומשחקי תפקידים. אנו נמצאים עם האצבע על הדופק, עוקבים אחר מצבים חדשים שבהם נתקלים אנשי הצוות במחלקות השונות, לומדים אותם ופועלים כדי ללמד לקחים ולתרגל את הידע בצורה חווייתית, המעמיקה את הלמידה ומאפשרת את יישומה העתידי".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "אסף הרופא",  ד"ר ענת אנגל,  חינוך,  סדנא,  מיומנות תקשורת
תגובות