חדשות

תוחלת החיים של נשים שעברו בילדותן התעללות גופנית ונפשית קצרה מהממוצע

כך מצא מחקר שבדק את ההשלכות של התעללות בילדות על תוחלת החיים; בניגוד למצב בגברים, נשים נטו לתוחלת חיים קצרה יותר, ולדברי החוקרים ייתכן שהסיבה היא התמודדות ביולוגית שונה עם מצבי עקה שנגרמו בעקבות החוויות הקשות

דיכאון (אילוסטרציה)
דיכאון (אילוסטרציה)

התעללות גופנית ונפשית בגיל הילדות, לרבות ניצול מיני, מקצרת את תוחלת החיים של נשים; כך מצא מחקר חדש, שפורסם בשבוע שעבר ב-JAMA Psychiatry.

המחברת הראשית של דו"ח המחקר, ד"ר אדית צ'ן מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת נורת'ווסטרן שבשיקגו, מסרה כי צוותה סקרה 6,300 גברים ונשים שעברו התעללות מינית בילדות והמעקב אחריהם נמשך 20 שנה לאחר שחוו את הפגיעות הקשות.

נמצא, כי דווקא נשים, יותר מגברים, נטו למוות מוקדם עקב גורמי-מוות שונים, בהשוואה לנשים שלא חוו התעללות בילדות.

בעוד שידועות ההשלכות הנפשיות החמורות שיש להתעללות בילדות – מתברר עתה שיש להן גם השלכות בריאותיות-גופניות. החוקרים סבורים, כי התעללות בילדות מגבירה אצל אשה שהיתה קורבן לכך בילדותה סיכון למחלת נפש, אבל נראה שגם מחוללת שינויים ביולוגיים כמו הגברת סיכון לזיהומים כרוניים ולמחלת לב.

עד כה, לא ברור מדוע נמצא עניין זה באופן כה בולט בקרב נשים, הדגישו החוקרים. הם משערים עם זאת, שהסיבה היא שגברים ונשים מגיבים באופן שונה להתמודדות הגוף עם מצבי עקה (סטרס) – במיוחד כשמדובר בתגובה נפשית כמו דיכאון. לדבריהם, ככל הנראה, יש הבדלים בתגובה הביולוגית לעקה.

נושאים קשורים:  חדשות,  מחקר,  התעללות,  פגיעה מינית,  טראומה,  PTSD,  תוחלת חיים,  מגדר
תגובות