חדשות

הוחלט לקיים מבחן קבלה שלישי לסטודנטים לרפואה בתכנית הארבע-שנתית

אחרי שתוצאות המבחן הראשון בוטלו לאחר שהודלף, ותוצאות המבחן החוזר בוטלו בנימוק שהשאלות הופיעו במבחן קודם - החליטו אוניברסיטאות תל-אביב ובר-אילן לבצע מבחן GRE שלישי למועמדים לתואר מקוצר ברפואה

מבחן אמריקאי (צילום: אילוסטרציה)

הפקולטות לרפואה של אוניברסיטת תל-אביב ואוניברסיטת בר-אילן הודיעו כי הוחלט לקיים מבחן GRE שלישי לקבלה ללימודים לתוכנית הארבע-שנתית שלהן. זאת, חרף העובדה ש"דיקני הפקולטות ערים למצוקת המועמדים הסבורים כי השיגו ציונים מספקים בזכות הידע שלהם, בשני המבחנים שנפסלו".

ההחלטה נמסרה בהודעה משותפת של שתי האוניברסיטאות. "הליך הקבלה החדש נבחר בקפידה כדי להבטיח הליך הוגן תוך התחשבות בסטודנטים. שתי בחינות GRE (מבחן בינלאומי שעורכת חברת ETS ) נפסלו - לאחר שנתגלה כי שאלוני הבחינה הראשונה הודלפו לחלק מהנבחנים על-ידי חבריהם שנבחנו קודם לכן בקפריסין ושהשאלון של הבחינה השנייה היה זהה לבחינה שנערכה שנה קודם לכן", נכתב.

"לאור המצב שנוצר", הודיעו הפקולטות, "נשקלו כל האפשרויות הקיימות כדי להמשיך בתהליך הקבלה בלי לפגוע במישהו מהמועמדים. הדרך שנבחרה (עריכת מבחן שלישי) תאשר לכולם להתחרות באופן שווה תוך שהיא לוקחת בחשבון את טובת כולם ללא העדפה. המתווה שנקבע מאפשר לכל מי שניגש לבחינה באפריל (הראשונה שנפסלה) לגשת לבחינת הידע שמקיימות האוניברסיטאות. כדי שלא לפגוע במועמדים להם GRE תקף, אנו מאפשרים גם להם לגשת לבחינת הידע".

"ידיעות אחרונות" מסר הבוקר (ב'), כי בעקבות החלטה זאת איימו חלק מהמועמדים לנקוט באמצעים משפטיים. הם טוענים כי השאלון שהודלף מקפריסין כלל לא היה בידיהם וטענה דומה השמיעו אלו שנבחנו בבחינה השנייה, שאמרו כי שאלון השנה הקודמת לא היה בידיהם.

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי, קיים דיון בנושא הזה, דיווח העיתון, וקרא לשתי האוניברסיטאות לשקול פתרון שלא יפגע בסטודנטים.

נושאים קשורים:  חדשות,  הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב,  הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן,  מבחן הקבלה GRE,  תכנית לימודים ארבע שנתית
תגובות
אנונימי/ת
18.07.2016, 09:26

בושה וחרפה.
לא היה מקום לבצע בחינה נוספת.

20.07.2016, 23:26

צודק. באמת בושה וחרפה.
הם מסתירים את שם המדליף ועשו זאת לעצמם לאחר שפנו ל ets האמריקאי בבקשה לבטל את המבחן השני אחרי שהראשון בוטל, מכיוון שזה לטענתם הכיל שאלות משוחזרות בכמות רבה מדי.
אלו יהיו רופאים...
פגעו בשמנו בעולם ובארהב יותר מעשרת אלפים ונדליסטים או פורעי חוק ותרמו לאנטישמיות כמו שלא חלמו ברו טיפשותם.
מקווה שפרופ' גרוסמן ופרופ' טור כספא מודעים למי הם מקבלים ומכינים להם הפעם מבחן כמו שהם ראויים לו.