חדשות

המרכז הירושלמי לסימולציה אנדוסקופית (מיל"א) נחנך ב"הדסה" הר הצופים

המרכז החדש, שישמש להדרכת מתמחים מבתי החולים בעיר, נקרא על שמו של ד"ר ירון חמני ז"ל, רופא בכיר במחלקת נשים ב"הדסה" שהלך לעולמו לפני כשנה

מתמחים במרכז הירושלמי לסימולציה אנדוסקופית (צילום: "הדסה")

במרכז הרפואי "הדסה" בהר הצופים נחנך בשבוע שעבר המרכז הירושלמי לסימולציה אנדוסקופית (מיל"א), שישמש מתמחים מבתי החולים העיר. המתמחים יעברו במרכז אימונים והתנסויות בניתוחים זעיר-פולשניים, הדורשים מיומנות ורכישת ניסיון רב וכן בהשתלמויות ברפואת נשים ובלידה.

המרכז החדש נקרא על שמו ד"ר ירון חמני ז"ל, רופא בכיר במחלקה לנשים ויולדות בהדסה הר הצופים, שהלך לעולמו לפני כשנה לאחר שכיהן שנים רבות בתפקידים מובילים במחלקה. ד"ר חמני ז"ל נחשב למוביל בתחומו גם ברמה עולמית. דורות של סטודנטים לרפואה זכו ללמוד אצלו את תחום האנדוסקופיה, מסר בית החולים.

את היוזמה להנצחת זכרו של ד"ר חמני במיל"א הגו פרופ’ דרורית הוכנר, מנהלת המחלקה לנשים ויולדות בהדסה הר הצופים וד"ר רונית גלעד, רופאה בכירה במחלקת נשים בבית החולים, שבתפקידה האחראית על הוראת סטודנטים.

"ירון היה רופא נפלא, חבר טוב ומנטור – רופא מקצוען ששמח לחלוק את הידע הרב שלו עם אחרים וללמד את דור העתיד של הרופאים", ציינה מנהלת בית החולים "הדסה" הר הצופים, ד"ר אסנת לבציון-קורח בטקס חנוכת מיל"א.

לדבריה, "המרכז החדש שיסייע בהכשרת המתמחים נועד להמשיך את המורשת של ד"ר ירון חמני ז"ל - ובהדסה הר הצופים הם יתמקצעו באופן הטוב ביותר". פרופ’ הוכנר הוסיפה: "למרות גילו הצעיר של ירון, הוא הגיע להישגים מקצועיים מרשימים ביותר. ידענו כי נכונו לו פסגות רבות וגבוהות לכבוש. הוא פיתח יכולות אנדוסקופיות מעולות בקנה מידה ארצי ועולמי".

פרופ’ שמחה יגל, מנהל אגף נשים ויולדות בהדסה הדגיש: "המרכז החדש מהווה אות וסימן להתחדשותה של הדסה הר הצופים ויהיה לאבן הפינה להקמת חדרי לידה חדשים ולשדרוג מחלקות הנשים והיולדות - מהלך המתוכנן לתקופה הקרובה".

נושאים קשורים:  חדשות,  מיל"א,  אנדוסקופיה,  ד"ר ירון חמני,  המרכז הירושלמי לסימולציה אנדוסקופית,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
02.07.2016, 23:42

ירון חמני היקר, זכור לטוב. עצם זכרו מניע את קידום השרות הרפואי במחלקה, בה שרת באמונה. יהי זכרו ברוך, ויישר כחם של ממשיכי דרכו.