אינסולין דגלודק

אינסולין טרגלודק מביא לשיעורים נמוכים יותר של היפוגליקמיה לילית וירידה גדולה יותר ברמת סוכר בצום לעומת אינסולין גלרגין

מטה-אנליזה של 7 מחקרים קליניים: אינסולין טרגלודק קשור בשיעור נמוך יותר של היפוגליקמיה לילית וירידה גדולה יותר ברמת סוכר בצום, במיוחד בחולים עם סוכרת מסוג 2

בדיקת רמת סוכר בדם (צילום: אילוסטרציה)

אנלוגים לאינסולין בזאלי הם בעלי סיכוי נמוך להיפוגליקמיה בהשוואה לאינסולין NPH. עם זאת, היפוגליקמיה נותרה מכשול עיקרי בהשגת רמת סוכר בצום (FPG) המומלצת בחולי סוכרת.

אינסולין טרגלודק (IDeg) הינו אינסולין בזאלי חדש, שיוצר מולטי הקסמרים מסיסים לאחר הזרקה לתת עור, ובכך יוצר משך פעילות אולטרה-ארוך ואפקט יציב בהורדת רמות הסוכר.

מטה-אנליזה זו השוותה את ההשפעה של אינסולין טרגלודק (IDeg) על רמות הסוכר בצום ועל היפוגלקמיה לילית מאומתת, עם זו של אינסולין גלרגין (IGlar).

המידע שנכלל נלקח מ-7 מחקרי פאזה 3a, רנדומלים, פתוחי תוויות, בהם הושווה מתן חד יומי של IDeg (טרגלודק) לעומת מתן חד יומי של IGlar (גלרגין) .

שני מחקרים כללו סך של 957 מטופלים עם סוכרת סוג 1 וחמישה מחקרים כללו סך של 3,360 חולי סוכרת סוג 2. כל המחקרים היו בני 26 או 52 שבועות באורכם. היפוגליקמיה מאומתת הוגדרה כרמת סוכר.

בכל המחקרים, רמת הסוכר בצום הממוצע (FPG) בסיום המחקר הייתה נמוכה יותר עבור IDeg (טרגלודק) לעומת IGlar (לנטוס), עם מובהקות סטטיסטית בשלושה מחקרים.

בצורה דומה, IDeg (טרגלודק) נקשר עם שיעור נמוך יותר של היפוגליקמיה לילית לעומת IGlar, אשר היה מובהק בשלושה מחקרים, ללא קשר לסוג הסוכרת או לטיפול קודם.

החוקרים סיכמו, כי אנליזה זו הראתה שיעור נמוך יותר של אירועי היפוגליקמיה לילית מאומתת בטרגלודק (IDeg) בהשוואה לגלרגין (IGlar), המלווה בהפחתה ברמות הסוכר בצום (FPG) הממוצע, במיוחד בחולים עם סוכרת סוג-2.

מקור:
Nutr Metab Cardiovasc Dis. 2015 Jun 18. pii: S0939-4753(15)00151-9. doi: 10.1016/j.numecd.2015.06.005. [Epub ahead of print]; Insulin degludec results in lower rates of nocturnal hypoglycaemia and fasting plasma glucose vs. insulin glargine: A meta-analysis of seven clinical trials; Russell-Jones D1, Gall MA2, Niemeyer M3, Diamant M4, Del Prato S5

נושאים קשורים:  אינסולין דגלודק,  אינסולין גלרגין,  סוכרת,  היפוגליקמיה,  רמת סוכר בצום,  מחקרים