חדשות

ב"פורייה" פועלים כדי לקצר את זמן ההמתנה לניתוחי קיצור קיבה

בית החולים הודיע, כי זמן ההמתנה עומד כעת על שלושה חודשים לכל היותר; במקביל, הודיע על התחלת ביצוע שיטה חדשה של ניתוח בריאטרי - מעקף קיבה עם השקה אחת

ניתוח, ציוד ניתוח (צילום: אילוסטרציה)

המרכז הרפואי "פורייה" הודיע אתמול (א'), כי החל במאמץ לקצר את זמן ההמתנה לניתוחי קיצור קיבה בבית החולים. לדברי בית החולים, ההמתנה עומדת עתה על שלושה חודשים לכל היותר.

כמו כן, הודיע בית החולים כי במסגרת השר"נ (שירות רפואי נוסף) נוספו עוד שעות ניתוח שיבוצעו בבית החולים גם בשעות אחר הצהריים ובימי שישי. לדברי בית החולים, מטופל שמגיע לבית החולים עם התחייבות רגילה מקופת החולים (טופס 17) עשוי גם לגלות כי זמן ההמתנה לניתוח שנקבע לו, מרגע קבלת האישור הנדרש מהוועדה הבריאטרית של בית החולים, עשוי לעמוד על שבועיים בלבד.

בית החולים מסר, כי בשבוע שעבר השתחררה מבית החולים מטופלת שהמתינה לניתוח 10 ימים.

בית החולים מסר עוד, כי במחלקה הכירורגית החלו עתה לבצע שיטה ניתוחית מתקדמת - מעקף קיבה עם השקה אחת - שיתרונותיה משמעותיים: התוצאות טובות יותר ויש פחות סיבוכים.

על ניתוח מעקף קיבה עם השקה אחת – omega loop - מסר ד"ר נסים גרון, מנהל המחלקה הכירורגית: "לניתוח החדש הזה תוצאות טובות יותר מאלו שמושגות בניתוח שרוול קיבה המוכר. היתרון המשמעותי הוא בכך שיש פחות סיבוכים. בארץ מבצעים את שיטת הניתוח החדשני רק בשנה האחרונה, בעוד שבעולם הוא מבוצע למעשה כבר עשור. הניתוח בהשקה האחת הוא פחות מורכב, זמן האשפוז הוא בין יומיים לשלושה בסך הכול, הפרופיל הבטיחותי של הניתוח הזה טוב יותר והתוצאות בקרב המטופלים – מבחינת ירידה במשקל - טובות יותר.

נושאים קשורים:  חדשות,  ניתוח בריאטרי,  ד"ר נסים גרון,  קיצור קיבה,  מעקף קיבה עם השקה אחת,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות