אימונותרפיה

הזרקת הפפטיד LTX-315 לגידולים סרטניים הביאה לנסיגה של הגידול בחלק מהמקרים

מחקר שלב 1 מצא, כי הזרקה לתוך גידול של הפפטיד LTX-315 הובילה לנסיגה של הגידול בחלק מהמקרים, בחולים עם מחלה מתקדמת שעברו כמה שלבי טיפול כושלים בעבר

הזרקה בבית חולים (צילום: אילוסטרציה)

LTX-315 הוא פפטיד בעל פעילות ייחודית, אשר משחרר סיגנלים פוטנטיים וגורם לשיחרור אנגטיגנים יחודיים הקשורים לגידול דרך אברונים ציטופלסמטיים. מחקרים קדם-קליניים במספר מכרסמים המשמשים כמודל הראו, ש-LTX-315 השרה רגרסיה מלאה, פעילות סיסטמית נוגדת גידול ומנע חזרה כאשר הגידול הוצג מחדש.

בנוסף, LTX-315 הראה סינרגיה חזקה במחקרים קדם-קליניים עם מעכבים של נקודת הבקרה החיסונית (ICI). מחקר שלב 1, פתוח תווית, רב-מרכזי הבוחן ריכוזים עולים, נמצא כעת בביצוע כדי להעריך את הבטיחות ולקבוע את ההמלצות למינון בשלב 2.

במחקר זה, הוזרק לחולים עם סרטן גרורתי מתקדם, שטיפול קונבנציונאלי נוגד גידול אינו מתאים להם, בהנחיה של אולטראסאונד, LTX-315 במשך שלושה ימים עוקבים לתוך גידול שהיה נגיש דרך העור (במשך שבוע 1).

בשבועות 2-6, ההזרקות ניתנו אחת לשבוע, ולאחר מכן אחת לשבועיים למשך מקסימום של 20 שבועות. ביופסיות נלקחו בבסיס, בשבוע 7 ובתום הטיפול. שינויים בנגעים הגידוליים שאליהם נעשו ההזרקות הוערכו על ידי אולטראסאונד, בעוד שנגעים גידוליים שלא נעשתה אליהם הזרקה הוערכו על ידי CT.

9 חולים לפי פילוג הגידולים הבא: 1 כונדרומה, 1 סרקומה, 1 לבלב, 2 שד, 1 מיואפיליומה ו-3 מלנומה הוכנסו למחקר עד כה. הגיל החציוני הוא 58 שנים, ומספר הטיפולים הקודמים החציוני הוא 2. כל תופעות הלוואי פרט לאחת היו מדרגה 1 (אודם במקום ההזרקה, נימול ותת לחץ דם חולף). לחולה אחד היה כאב מדרגה 2 באתר ההזרקה (שחלף תוך דקות). לא נצפתה רעילות שהגבילה מינון.

14 הנגעים שהגיבו בצורה הטובה ביותר אצל 7 מהחולים, כללו 2 נגעים שהגיבו בצורה מלאה (לא היו ניתנים לאיתור), 4 שהגיבו חלקית (הפחתה של 50% בנפח הגידול ו-1 שאצלו המחלה נשארה יציבה). חדירה של תאי Tי CD8+ לתוך הגידול התרחשה אצל 2 מתוך 7 החולים שהביופסיות שלהם היו זמינות. לא נצפתה תגובה בנגעים שאליהם לא נעשתה הזרקה אצל 7 מהחולים שהוערכו.

אצל 4 מתוך ה-7 הייתה מחלה יציבה, מבחינת הנגעים שלא נעשתה אליהם הזרקה.

החוקרים מסיקים ממחקר שלב 1 זה, שהזרקה תוך-גידולית של LTX-315 היא בטוחה ויכולה להשרות תגובה ספציפית כנגד הגידול של תאי T אצל חולים שטופלו קודם לכן בטיפולים אחרים. תגובות חלקיות ומלאות נצפו בנגעים הגידוליים שאליהם בוצעה הזרקה.

LTX-315 הוא קומבינציה אטרקטיבית בשילוב עם פרוטוקול טיפולי המכיל anti-PD1 או anti-CTLA4.

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

מקור:
Spicer J, Awada A, Brunsvig P, et al. Intratumoural treatment with LTX-315, an oncolytic peptide immunotherapy, in patients with advanced metastatic disease induces CD8 effector cells and regression in some injected tumors. The European Cancer Congress 2015.

נושאים קשורים:  אימונותרפיה,  אונקוליטי,  LTX-315,  פפטיד,  מחקרים
תגובות