חדשות

פרופסור חיים ביטרמן יעמוד בראש בית החולים הציבורי החדש "אסותא אשדוד"

בית החולים אמור לפתוח את שעריו ב-2017, ובשנה הבא יחל תהליך גיוס הסגל הרפואי והמקצועי; פרופ' ביטרמן, שכיהן בשש השנים האחרונות כרופא הראשי של "שירותי בריאות כללית": "אין ספק שזו זכות להיות חלק מפרויקט כל כך משמעותי ופורץ דרך"

בית החולים אסותא באשדוד (הדמיה: באדיבות אסותא)
הדמיית בית החולים אסותא באשדוד (הדמיה: באדיבות אסותא)

פרופסור חיים ביטרמן, שכיהן בשש השנים האחרונות כרופא הראשי של "שירותי בריאות כללית", מונה למנהל בית החולים הציבורי החדש "אסותא אשדוד".

פרופ' חיים ביטרמן (צילום: יח"צ)

פרופ' חיים ביטרמן (צילום: יח"צ)

פרופסור ביטרמן הוא מומחה ברפואה פנימית וניהל במשך 20 שנה את המחלקה הפנימית ובהמשך גם את החטיבה הפנימית בבית החולים "כרמל" בחיפה.

בשנים האחרונות מילא שורת תפקידים בכירים, ביניהם יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית וחבר בוועדת סל הבריאות. הוא מכהן כפרופסור מן המניין בפקולטה לרפואה בטכניון.

"בית החולים יקיים מודל ייחודי של רפואה קהילתית... אנחנו לא מכירים מודל כזה בשום מקום אחר בארץ או בעולם"

פרופסור ביטרמן אמר לאחר ההודעה, כי "שמחתי להצטרף לאתגר העצום של ניהול בית חולים ציבורי חדש, שלא רק ייתן מענה לצורך ממשי בשירותי רפואה בעיר כה מרכזית בישראל, אלא גם יעשה זאת באמצעים המתקדמים ביותר. אין ספק שזו זכות להיות חלק מפרויקט כל כך משמעותי ופורץ דרך".

המינוי אושר במועצת המנהלים של "אסותא אשדוד". פרופסור ביטרמן אמור להיכנס לתפקידו בחודשים הקרובים.

בית החולים הציבורי אסותא אשדוד נערך לפתוח את שעריו ב-2017, לאחר למעלה מעשור של מאבק למען הקמת בית חולים בעיר אשדוד ולאחר כחמש שנים של תהליכי בנייה. באחרונה הסתיים שלב בניית השלד. בימים אלו מתקדמים תהליכי גיבוש תורת ההפעלה, הקמת מערכות המחשוב ורכש, נמסר.

במהלך 2016 צפוי להתחיל תהליך גיוס כוח האדם הרפואי והמקצועי בתחומים האחרים לבית החולים.

מנכ"לית אסותא אשדוד, עו"ד רחל שמואלי, בירכה על המינוי: "פרופסור ביטרמן הוא מודל למצוינות ולאיכות רפואית ואנחנו גאים בכך שהוא מצטרף לצוות ההנהלה של בית החולים. עשינו כברת דרך מרשימה ועוד דרך ארוכה לפנינו, אבל אנחנו שוקדים על כל פרט ופרט בבית החולים החדש ולא מתפשרים על פחות מהטוב ביותר".

"בית החולים יקיים מודל ייחודי של רפואה קהילתית", הוסיפה שמואלי, "מעבר לכך שמדובר בבית חולים מתקדם שיספק שירותים רפואיים עם הציוד הרפואי שנמצא בחוד החנית של הטכנולוגיות, הוא יפעל במודל שישלב בין רפואה בבית החולים לבין השירותים הרפואיים הניתנים בקהילה, כולל שירותי רווחה עירוניים וממשלתיים. תושבי אשדוד יזכו לטיפול מהמעלה הראשונה ולרצף טיפולי שוטף. זהו מודל ייחודי ואנחנו לא מכירים מודל כזה בשום מקום אחר בארץ או בעולם".

גם ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, בירך על בחירת פרופסור ביטרמן. "זה ציון דרך חשוב במימוש חלום ביה"ח לתושבי אשדוד", אמר. ד"ר לסרי ציין כי פרופסור ביטרמן מוכר לו מתקופת השירות הצבאי במסגרת חיל הרפואה בצה"ל והדגיש, כי "הוא רופא ומנהל בעל שיעור קומה וניסיון רב במערכת הבריאות בישראל, המעמיד את יכולותיו המקצועיות והאישיות לטובת ביה"ח באשדוד".

נושאים קשורים:  חדשות,  פרופ' חיים ביטרמן,  ד"ר יחיאל לסרי,  אסותא אשדוד
תגובות
22.10.2015, 15:39

ברכות לפרופ' ביטרמן ובשורה חגיגית לצוות ולקהילה.
ולנו הצפוניים… . עוד עוגן של בטחון בדרך לאילת.
ראו פרי, ברכה והרבה משמעות בשירות הקהילה

ברכות חמות לפרופ' ביטרמן. אתגר גדול שמתאים לו.

22.10.2015, 18:35

האיש הנכון, בזמן הנכון.בהצלחה רבה!

22.10.2015, 22:05

ברכות ובהצלחה

ברכותי החמות למינוי הראוי ובהצלחה לך ולכל תושבי הדרום