חדשות

שר הבריאות יעקב ליצמן: "גיליתי שהמצב בחדרי המיון הוא קטסטרופה"

ליצמן אמר את הדברים בראיון לערוץ הכנסת; חזר על כוונתו לגייס רופאים פנסיונרים לחדרי המיון, והוסיף כי סטודנטים לרפואה גם יגויסו לסיוע בזמני עומס

ליצמן על המחסור במכשירי MRI. "בכלל לא צריך לקבל אישורים ממשרד האוצר על זה" (צילום: אילוסטרציה)

שר הבריאות, יעקב ליצמן, חזר והודיע על תוכניתו להגדיל את מספר הרופאים העובדים בחדרי המיון של בתי החולים, ולגייס לשם כך רופאים פנסיונרים, שיוכלו לעבוד בחדרי המיון פעמיים בשבוע או בסופי שבוע.

במסגרת ראיון שהעניק ליצמן לערוץ הכנסת, ושעליו דיווח הבוקר (ה') היומון הכלכלי "דה מרקר", הוסיף ליצמן כי בדעתו גם לשבץ רופאים צעירים, למשל מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בצפת. ליצמן אמר, כי להערכתו "בשנים הבאות אנו צפויים לראות עודף ברופאים".

עוד אמר שר הבריאות, כי מאז שנכנס לתפקידו הספיק לערוך שמונה ביקורים בבתי חולים שונים - "וגיליתי שהמצב בחדרי המיון הוא קטסטרופה". עקב כך, אמר, ביקש לקיים דיון פרטני עם כל אחד מבתי החולים כדי לשמוע את התוכניות שלהם בדבר ההיערכות לחורף הקרוב.

ליצמן גם חזר ואמר כי בכוונתו ליצור מערכת ניהול ובקרה על חדרי המיון, שתעקוב אחר הטיפול בחולים: זמן ההמתנה, איזה טיפול ניתן, לאן הופנה החולה לאשפוז או כמה זמן עבר עד שהשתחרר. "הכוונה היא לעקוב און-ליין אחראי מה שקורה בחדרי המיון", הוסיף, ואמר כי המערכת תהיה מחוברת ללשכתו. הוא הביע הערכה, כי בשנה הבאה המצב בחדרי המיון ישתפר, והביע ביטחונו שהשיפור ייראה כבר בשבועות הקרובים, לקראת החורף הקרוב.

בהקשר למינוי פרופסור זאב רוטשטיין למנכ"ל הקבוע של "הדסה", והביקורת שנמתחה על כך בגלל התנהלותו ב"שיבא", אמר ליצמן: "אני לא מחפש ניהול אחר כרגע, אלא ניהול טוב. בהנחה שרוטשטיין ייכנס בקרוב לתפקידו אני בטוח שהוא ינהל את בית החולים הדסה בצורה טובה ומסודרת ואני סומך עליו".

נושאים קשורים:  חדשות,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  MRI,  חדרי מיון,  מלר"ד,  ראיון,  פרופ' זאב רוטשטיין
תגובות
אנונימי/ת
01.10.2015, 17:34

איך זה התגלה לו רק עכשיו?..

הרבה רופאים שרוצים לעבוד בבתי חולים מגלים שאין תקנים.. אחכ פלא שיש עומס במיון (וגם במחלקות. ביחוד במחלקות פנימיות).
כדאי להגדיל את מספר התקנים וליצור סופסוף עומס עבודה הגיוני ,
הן במחלקות הפנימיות והן בחדרי המיון.

אנונימי/ת
02.10.2015, 13:45

ממתי בוחרים אתד מתוך אחד לתפקיד ניהול בית חולים ואפילו בלי מכרז ?

אנונימי/ת
12.10.2015, 08:25

אכן תגלית מרעישה לך תרשום על זה פטנט