חדשות

משרד הבריאות מזהיר מגלילי גז צחוק שעברו הסבה לא-מאושרת

המשרד פנה לרופאי השיניים ברחבי הארץ, בבקשה שיבדקו כי לא נעשו שינויים בלתי-מאושרים בברז של גלילי גז ה-NO המשמשים אותם בעבודתם

שימוש בגז צחוק (צילום: אילוסטרציה)

משרד הבריאות פתח בבדיקות נרחבות בקרב רופאי השיניים, כדי לאתר ציוד שעבר הסבה בלתי מאושרת, בעקבות דיווח שהגיע אליו מאחד ממוסדות הרפואה בארץ. מדובר בגלילי גז ניטרוס (Nitrous Oxide, או גז צחוק), אשר עברו הסבה בלתי-מאושרת וסופקו יחד עם ברז מחבר של חמצן.

בהודעה שהפיץ אתמול משרד הבריאות בקרב רופאי השיניים הודגש ,כי על מנת להשלים את תהליך הבדיקה מבקש המשרד מרופאי השיניים וגם מרופאים אחרים אשר במרפאתם מצויים גלילי הגז לשימוש רפואי, לוודא אם הם תקינים ולא בוצעה בהם כל הסבה שאיננה מאושרת.

עד כה, מסר המשרד, לא דווח לו על תקלה או טעות במתן הגז למטופלים, אך על מנת להימנע מטעות אפשרית, התבקשו הרופאים לפעול בהתאם להוראות הבאות:

- על כל רופא שיניים המחזיק בבלוני גז ניטרוס ליצור קשר עם הספק על מנת לבדוק את המלאי שבמרפאתו. יש לוודא שראש הגליל לא עבר הסבה.

- במידה שנמצא גליל גז עם ברז שאיננו מתאים, אין להשתמש בו ויש לדווח מידית למשרד הבריאות בדוא"ל הבא: [email protected] ובמקביל לפנות באופן מיידי לספק הגלילים לשם החלפתו.

- אין לבצע כל הסבה בגלילי הגז. ביצוע הסבה או שינוי בברזי הגז שבגלילים, מהווה עבירה חמורה שעלולה להביא לטעות במתן גז רפואי ולגרום נזק למטופלים.

- מתן גז רפואי ייעשה אך ורק על פי הנחיית הרופא המטפל ולאחר זיהוי התווית שעל גבי הגליל.

משרד הבריאות הבהיר, כי כל גלילי הניטרוס שלגביהם תיעשה עתה בדיקה נרחבת נמצאים בשימוש במרפאות ועל-ידי רופאי שיניים. הם אינם נמצאים בשימוש הציבור הרחב.

נושאים קשורים:  חדשות,  גז צחוק,  משרד הבריאות,  בטיחות,  גלילי גז ניטרוס,  ניטרוס אוקסיד,  NO
תגובות
01.09.2015, 11:07

כיבואן זה שנים רבות של ציוד רפואי ובעיקר מערכות אנלגזיה,זאת פעם ראשונה שאנו שומעים על היסב מיכלים באופן כזה,דבר זה חמור ביותר ואסור שיקרה. אנחנו מספקים ללקוחותינו אך ורק מיכלים שנבדקו ע'י יצרני הגז בישראל,כמו כן מנחים את לקוחותינו שלא לקבל בשום אופן מיכלים ללא חבק מתכווץ (שרינק בנדולרה)וכמובן תיעוד של הסטוריית המילוי,תאריך,מקור המילוי ,שם הממלא וכו'.
לדעתי מדובר במקרה יחיד ויחידי, וכנראה שהותקן ע'י מי שאינו מבין ואינו מוסמך לנייטרוס וחמצן. (אולי מיכלים שהגיעו מכוון הרשות הפלסטינאית באופן מוברח ולא חוקי). אין להכיל על מיכל בודד כאילו זאת תופעה נפוצה או קיימת בכלל,
משרד הבריאות מתעלל ברופאי השיניים בתקופה האחרונה בממדים שאי אפשר לתאר במילים,כל יום תקנות חדשות,הנחיות ע'י צוות הזוי של האגף לבריאות השן ,הוגשה תלונה על ידי על כך למנכ'ל משהב'ר ואני מצפה לתגובתו.
בברכה
אמנון הדרי-יו'ר ארגון היבואנים הדנטליים באיגוד לשכות המסחר.
ויבואן של ציוד רפואי ומיכשור לסדציה הכרתית ואנלגזיה יותר מ 30 שנה.