חדשות

רופאים ב"ברזילי" הצילו ראייתו של עובד זר, ולא גבו תשלום בשל הנסיבות

בית החולים מסר, כי לפנים משורת הדין הוחלט שלא לגבות תשלום מעובד זר שראייתו הידרדרה בעין היחידה שבה היה יכול לראות

ד"ר שהם מטפל בעובד הזר, ששמו לא נמסר (צילום: "ברזילי")

רופאי המרכז הרפואי "ברזילי" באשקלון הצילו את ראייתו של עובד זר, ובית החולים מסר כי בשל הנסיבות ההומניטריות, לא נגבה ממנו תשלום בעבור ההליך הכירורגי.

את הניתוח - להשתלת מסתם בעין - ביצע ד"ר ניר שוהם מנהל תחום הגלאוקומה והקטרקט ב"ברזילי". לדברי בית החולים, הגבר, בן 31, שוהה בישראל חמש שנים. הוא סובל מעיוורון באחת משתי עיניו, וניתוח שעבר במרכז רפואי אחר בישראל לא הצליח.

בהגיעו ל"ברזילי" הבחינו הרופאים, שהוא סובל מלחץ תוך-עיני מוגבר, המסכן את ראייתו בעין היחידה שניתן היה להציל. ד"ר שוהם השתיל בעינו של העובד הזר מסתם, בניסיון להציל את העין הפגועה.

כאשר התברר לרופאים, כי בעקבות מצבו הבריאותי הגבר לא עובד כיום, ולכן אין ידו משגת לממן את עלות הניתוח המתקדם שעבר (שמגיעה ליותר מ-15,000 שקל), נעשתה פנייה להנהלת בית החולים לקבלת אישור חריג ולפיו בית החולים יממן את הניתוח והאשפוז הנדרש.

בשל הנסיבות ההומניטריות, והעובדה כי המחלה היתה בעין היחידה המסוגלת לראות, אושרה הבקשה על ידי מנהל בית החולים ד"ר חזי לוי. "לא בכל יום אנחנו נתקלים במקרה הומניטרי שכזה", ציין ד"ר לוי, "ידענו כי ביכולתנו להציל את הראייה של העובד הזר. החלטנו לפנים משורת הדין להעניק לו את הטיפול בחסות בית החולים. אנחנו שמחים שהצלחנו להציל את עינו".

נושאים קשורים:  חדשות,  ניתוח,  המרכז הרפואי "ברזילי",  עובד זר,  מסתם
תגובות
31.08.2015, 20:42

כל הכבוד, זה מרגש שיש אפשרות לאוזן קשבת מצד בית החולים, וכל הכבוד למי שראה את האפשרות להציל ראיה של אדם, הלוואי כך היה פועל העולם כולו!

31.08.2015, 22:03

תודה רבה על התגובה החמה מיכל.

31.08.2015, 23:19

כבוד והערכה לד"ר ניר שוהם-חזון.
תזכורת מופתית לרופאים רבים אחרים שגם עובדים זרים, מהגרים, פליטים, מסתננים, אסירים ועניי העיר בני אדם המה.
ד"ר וידנפלד יעקב