חדשות

משרד הבריאות שב ומזהיר רופאי שיניים לא להזריק בוטוקוס למטרות אסתטיות

המשרד פירסם הבהרה, בעקבות פסק דין שניתן החודש בבית המשפט המחוזי בירושלים, שדחה שתי עתירות שהגישו רופאי שיניים בנושא

הזרקת בוטוקס (צילום: אילוסטרציה)

משרד הבריאות שב והודיע בסוף השבוע, כי הזרקת בוטוקס על-ידי רופאי שיניים שלא למטרות טיפול שיניים, אלא לטיפול שמחוץ לחלל הפה, אסורה בתכלית.

ההודעה מוגדרת כ"הבהרה", בעקבות פסק דין שניתן בידי השופט יורם נועם בבית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לנושאים מנהליים. פסק הדין דחה שתי עתירות בנושא, של עמותת "רופאים לטיפול אסטטיים" ושל הסתדרות רופאי השיניים, נגד משרד הבריאות.

הזרקת בוטוקס, על-פי עמדת משרד הבריאות, היא בבחינת "עיסוק ברפואה". כאשר ההליך מבוצע על ידי רופאי שיניים, שלא במסגרת טיפול בחלל הפה, היא נחשבת בגדר עבירה על פקודת הרופאים, על כל המשתמע מכך.

העתירות שהוגשו (ואוחדו) הופנו נגד חוזר מינהל רפואה מ-2013. העותרים טענו, כי ראש מינהל רפואה במשרד הבריאות איננו מוסמך לפרסם חוזר כזה, מאחר שבין השאר הוא פוגע בחופש העיסוק של רופאי השיניים. עוד טענו, כי רופאי שיניים מבצעים טיפולים הכוללים הזרקת בוטוקס לרבות לשימוש קוסמטי מחוץ לחלל הפה עוד מ-2007.

בפסק הדין של השופט נועם, שניתן ב-13 ביולי, מתוארים טיעוני העותרים ותגובת משרד הבריאות. השופט קבע, כי ככל שימצאו גורמים מוסמכים במשרד הבריאות, קיימת עילה להגשת קובלנה משמעתית נגד רופא שיניים כשיתברר שהוא עוסק בהזרקת בוטוקס מחוץ לחלל הפה. לפי פסק הדין, ניתן להגיש את הקובלנה והנקבל יוכל להציג בה את עמדתו.

להורדת פסק הדין המלא לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  הסתדרות רופאי השיניים,  בית המשפט המחוזי בירושלים,  משרד הבריאות,  מינהל רפואה,  בוטוקס
תגובות
אנונימי/ת
29.07.2015, 18:59

נזכרו לסגור את הדלתות אחרי שכל הסוסים כבר ברחו מהאורווה ...
מאבק אבוד של משרד-הבריאות

אנונימי/ת
04.08.2015, 03:35

פסק דין האחרון בנושא זה מאפשר לרופאי שיניים לבצע טיפולי אסטתיקה ע"י הזרקות ומילויים של בוטוליניום וחומצה היאלרונית...