חדשות

רופאים בכירים בקמפיין חדש הקורא להורים לחסן את ילדיהם

הקמפיין יוצא נגד עצות הניתנות בפורומים באינטרנט להימנע ממתן חיסונים שונים לילדים, ובמסגרתו עלה קטע וידיאו בו מפיעים שבעה רופאים בכירים בתחום

שבעה רופאים בכירים בישראל, מתחומי רפואת ילדים, רפואת משפחה ומחלות זיהומיות, משתתפים בקמפיין חדש הקורא להורים לחסן את ילדיהם. כחלק מהקמפיין, פורסם סרטון וידיאו בו קוראים הרופאים באופן חד וברור שלא להישמע ל"עצות" שעולות בנושא ב"פורומים לא מקצועיים" באינטרנט.

לפי הערכות, כ-5% מהילדים בארץ אינם מקבלים חיסון בשל התנגדות הוריהם. לדברי הרופאים, בכך הם מסכנים את בריאותם שלהם וגם של סביבתם.

7 הרופאים הם הם פרופסור דוד גרינברג, רופא ילדים ויו"ר האיגוד למחלות זיהומיות בילדים; פרופסור אלי סומך, מנהל האגף לרפואת ילדים ב"וולפסון" ויו"ר האיגוד הישראלי של רופאי הילדים; פרופסור איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות; ד"ר ורד סימנוביץ, רופאה בכירה ומומחית ברפואת משפחה; פרופסור שלמה וינקר, יו"ר האיגוד לרפואת משפחה; ד"ר מנואל שטיין, רופא ילדים ופרופסור נתי קלר, יו"ר האיגוד למחלות זיהומיות בילדים.

הרופאים מופיעים בסרטון, בזה אחר זה, ותוהים על ההסתמכות על פורומים שונים ובלתי-מקצועיים. "מה אתם דפוקים?", נאמר בפנייה להורים. הרופאים קובעים כי רבות מהעצות שניתנות בדיונים המקוונים ביחס להמנעות מחיסונים הן "בולשיט", וקוראים להורים להקשיב להמלצותיהם.

את החיסונים מגדירים הרופאים כטכנולוגיה הרפואית הכי מוצלחת בהיסטוריה – שמונעת עד היום מקרי מוות של 5 מיליון ילדים מדי שנה בעולם. הם מציינים כי החיסונים העלימו כמעט לחלוטין אבעבועות רוח, חצבת, חזרת, פוליו ומחלות נוספות, וכיום גם יש חיסונים לדלקת קרום המוח ולדלקת ריאות.

"לכן – לכו להתחסן, חסנו את הילדים, אל תחכו!", קוראים הרופאים. הגופים שהיו שותפים להפקה ויצירת הסרטון הם איגודי רופאי הילדים, משפחה, מחלות זיהומיות ומחלות זיהומיות בילדים ומשרד הבריאות.

נושאים קשורים:  חדשות,  קמפיין,  חיסונים,  חיסונים לילדים,  אינטרנט
תגובות
אנונימי/ת
11.06.2015, 16:21

אני מצטער אבל הסרטון הזה לא רציני ויביא רק למטרה ההפוכה.

חלפו הימים שהציבור יקשיב למישהו רק משום שהוא נושא בתואר כזה או אחר, או תעודה כזאת או אחרת. אנשים כיום הרבה יותר חשדנים, הרבה יותר סקפטים , ומחפשים גיבוי לכל דבר. במיוחד היום שאמון הציבור ברשויות רחוק מלהיות גבוה.
התייחסות אל כל מתנגדי החיסונים כ"הזויים" או "בורים" גם לא תעזור.

הדרך היחידה היא להתמודד עם טיעוני מתנגדי החיסונים אחד לאחד. פסילה גורפת שלהם תוריד את האמון אפילו יותר, ומשדרת לחץ.

11.06.2015, 20:56

סרטון לא רע, ייעוץ קל בנוגע לשפת גוף לא היה מזיק (לנופף אצבע מורמת כמו מורה שנוזפת בתלמיד זוהי אחת המחוות המרתיעות ביותר שקיימות), ולדעתי גם לא היה מזיק להתייחס לסכנות ספציפיות שיכולות להיווצר אם תגדל התנועה המטופשת נגד חיסונים, ולא רק להצלחות העבר. סה"כ כאמור סרטון לא רע, מדבר בגובה העיניים ובשפה שישראלים מבינים.

24.12.2015, 19:21

כמו בנושאים רבים אחרים אין אמת אבסולוטית בנושא, וכל עוד הלא מחסנים הם מיעוט לא תהיה לכך משמעות אפידמיולוגית מובהקת. כרופא וכהורה שבנו נפגע לאחר חיסון, אני מצוי בבדיקה מעמיקה של הנושא והשלכותיו, לא על קבוצת "הרוב" שבוודאי לא תשליך על המובהקות הסטטיסטית, אלא מציאת הגורמים הגנטיים, הסיכונים ואולי פיתוח חיסונים ייעודיים לאוכלוסיות פגיעות.

אנונימי/ת
30.12.2015, 15:05

אמרתי כבר לפני יותר מחצי שנה שהסרטון יביא את התגובה ההפוכה.
זו לא הדרך הנכונה.
https://www.youtube.com/watch?v=re1eo_SBmKw

זה לא משנה גם אם מה שכתוב שם לא נכון או לא מדויק, האפקט של זה חזק יותר