חדשות

כ-200 רופאים מ-20 מדינות השתתפו בכנס רופאי המשפחה לשנת 2015

במושב האחרון הוסכם, כי רופאי משפחה יכולים לטפל בחולים מורכבים ושבריריים, בתנאי שיעבדו בצוות ושיקדישו זמן רב יותר למטופלים

כנס רופאי המשפחה (צילום: באדיבות איגוד רופאי המשפחה)

בחולה מורכב ושברירי (Frail) נדרש טיפול כוללני, שעדיף שיינתן על ידי רופא משפחה ולא רופאים המתמחים באיברים או במערכות איברים מסוימות; זו המסקנה שעלתה מדיוני מושב הסיכום בכנס רופאי המשפחה, שהתקיים בשבוע שעבר במשך שלושה ימים בתל-אביב לרגל "יום רופא המשפחה העולמי". משתתפי המושב הדגישו, כי כדי שהדבר ייצא לפועל, יש צורך בזמן רב יותר במפגש בין הרופא והחולה, ויש לעודד עבודה בצוות רב-מקצועי.

את הכנס בישראל אירגן איגוד רופאי המשפחה הישראלי יחד עם מקביליו מרומניה ויוון. לאירוע, בו השתתפו 200 רופאים, הגיעו כ-50 רופאים מ-19 מדינות, כחלק משיתוף הפעולה המקצועי-מדעי המתקיים בין האיגוד הישראלי לאיגוד האירופי ואיגודי המשנה שלו.

מימין: יושבי ראש הכנס, פרופ' שלמה וינקר, יו"ר ארגון רופאי המשפחה, ד"ר יצחק ברוך מישראל ופרופ' כריסטוס ליאוניס מיוון (צילום: באדיבות איגוד רופאי המשפחה)

מימין: יושבי ראש הכנס, פרופ' שלמה וינקר, יו"ר ארגון רופאי המשפחה, ד"ר יצחק ברוך ופרופ' כריסטוס ליאוניס מיוון (צילום: באדיבות איגוד רופאי המשפחה)

המושבים בכנס נערכו במתכונת של דיונים על נושאים השנויים-במחלוקת. בכל נושא הוצגו עמדות בעד ונגד – ובסיום הוזמנו המשתתפים להצביע בדבר העמדה ששכנעה אותם יותר.

בין הנושאים שנדונו: האם רופא משפחה צריך להיות מעורב בתהליך הטיפולי נגד דיכאון? האם יש לטפל בכל החולים עם פרפור פרוזדורים בסיכון גבוה עם Warfarin או עם NOACs? האם צריך לטפל כטיפול ראשוני בכאב בתרופות או בשיטות אחרות. כמו כן, הוצגו טיפולים חדשים לסוכרת ולכאבי גב תחתון.

פרופסור שלמה וינקר, יו"ר איגוד רופאי המשפחה בישראל, ציין כי "יש חשיבות לעריכת כנסים מדעיים בינלאומיים בארץ. מעבר להתעדכנות ממקור ראשון שקיבלנו מרופאים מובילים בעולם, כל רופא משפחה שחזר לארצו מהכנס והתרשם ממראה עיניו הוא מעתה שגריר של ישראל. איגוד רופאי המשפחה ימשיך במאמציו לקיים בארץ כנסים בינלאומיים נוספים ולהדק את הקשרים עם איגודים מקבילים בעולם".

נושאים קשורים:  חדשות,  סוכרת,  טיפול בחולה המורכב,  עבודת צוות,  מרפאה רב-תחומית,  כאבי גב תחתון,  פרפור פרוזדורים
תגובות