חדשות

הטכניון חתם על הסכם לפיתוח תרופות אונקולוגיות עם החברה ההודית "סאן פארמה"

תהליך הפיתוח יתבסס על ממצאים חדשים ממחקריהם של חתן פרס נובל פרופ' אהרן צ'חנובר, ד"ר גילה מאור ופרופ' עופר בינה

משפחה חדשה של תרופות אונקולוגיות תפותח במסגרת הסכם שיתוף פעולה בין חברת התרופות ההודית "סאן פארמה" (Sun Pharmaceutical Industries) לבין הטכניון.

לפי הודעה שפירסם הטכניון, תהליך הפיתוח יתבסס על ממצאים חדשים ממחקריהם של חתן פרס נובל פרופ' אהרן צ'חנובר, ד"ר גילה מאור ופרופ' עופר בינה. המחקר הפרה-קליני בנושא הזה מומן עד כה על ידי הנדבן ד"ר אלפרד מאן.

"ההסכם בין 'סאן פארמה' לטכניון מעורר אצלנו תקוות גדולות", אמרו אתמול (יום ד') הפרופסורים צ'חנובר ובינה. "ושיתוף הפעולה יאיץ את המחקר שלנו. שקלנו כמה חלופות לשיתוף הפעולה הזה, אבל מעמדה של סאן פארמה בשוק ומחויבותה ארוכת הטווח, עשו אותה בעינינו לשותפה המועדפת".

המחקר הפרה-קליני בנושא התרופות האונקולוגיות החדשות מומן עד כה על ידי הנדבן ד"ר אלפרד מאן

על-פי ההסכם, יקודם פרויקט המחקר באמצעות תהליך פיתוח פרה-קליני. "שיתוף הפעולה הוא דוגמה מצוינת לאינטראקציה חיובית שבין תגלית אקדמית לחברות פרמצבטיקה, ולשינוי העצום שיכולים מוסדות אקדמיים לחולל בפיתוח מוצרים חדשים שיסייעו למטופלים ברחבי העולם", אמר פרופסור צ'חנובר.

קירטי גנורקר, סגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי ב"סאן פארמה", אמר במעמד החתימה על ההסכם, כי הוא חלק ממכלול יוזמות שבהן נוקטת החברה ההודית כדי להרחיב את ספקטרום מוצריה.

"סאן פארמה" נחשבת לחברה החמישית בגודלה בתחום התרופות הגנריות בעולם, והגדולה ביותר בהודו. היא מוכרת תרופות ללקוחות ב-150 מדינות ברחבי העולם. יש לה 45 מתקני ייצור בחמש יבשות וכן מרכזי מו"פ. בדצמבר האחרון דיווחה החברה על רווח פרו-פורמה של 4.5 מיליארד דולר (מזה 2.2 מיליארד מעסקיה בארה"ב). היא משקיעה 6.3% מהרווחים השנתיים במו"פ.

הסכם שיתוף הפעולה נחתם עם זרוע T3 - היחידה לפיתוח עסקים של הטכניון (Technion Technology Transfer).

נושאים קשורים:  חדשות,  הטכניון,  "סאן פארמה",  פיתוח תרופות,  השקעה,  פרופ' אהרון צ'חנובר
תגובות