חדשות

ביה"ד לעבודה הכריע: פרקטיקה פרטית היא חלק מתנאי העבודה של הרופאים

השופטת קרן כהן פסקה, כי לא ניתן לעשות שינויים ללא מו"מ בכללים המאפשרים עבודה פרטית של רופאים; ההכרעה ניתנה לאחר עתירה של הר"י נגד נציבות שירות המדינה בנושא; יו"ר הר"י: "ננהל מו"מ על מנת להסדיר את הפרקטיקה הפרטית לטובת הרופאים והמטופלים כאחד"

יו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן, במהלך דיון בוועדת הבריאות של הכנסת, 10/02/14 (צילום: פלאש 90)
יו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן, במהלך דיון בוועדת הבריאות של הכנסת, 10/02/14 (צילום: פלאש 90)

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, קרן כהן, פסקה אתמול (יום ב') כי האפשרות לבצע עבודות נוספות (פרקטיקה פרטית) היא חלק מתנאי העבודה של הרופאים, וכי לא ניתן לעשות בתנאים אלו שינוי ללא מו"מ עם הרופאים, הן בנוגע לתוכן הכללים והן בנוגע להשפעתם על תנאי העבודה של הרופאים.

השופטת כהן פסקה, כי לרופאים יש הסדר ייחודי, שלא בדומה לעובדי מדינה אחרים

פסק הדין ניתן בהמשך לבקשת צד בסכסוך הקיבוצי שהוגש בידי ההסתדרות הרפואית ב-1.2.14 עבור רופאי המדינה, ובעקבות ניסיון מצד נציבות שירות המדינה לקבוע באופן חד צדדי כללים חדשים בנוגע להסדרי העבודה הפרטית של הרופאים המועסקים בשירות המדינה.

השופטת כהן פסקה, כי לרופאים יש הסדר ייחודי - שלא בדומה לעובדי מדינה אחרים - המעניק להם את האפשרות לעבודה בפרקטיקה פרטית, מחוץ ולאחר עבודתם בשירות המדינה.

בית הדין קבע, כי "בתוך 30 יום על הצדדים לנהל ביניהם מו"מ אינטנסיבי, בתום לב ובהגינות בעניין הכללים לעבודה נוספת – וכל זאת בטרם פרסום הכללים".

ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית הגיב על פסק הדין: "הפרקטיקה הפרטית של הרופאים היא זכות של הרופאים לספק טיפול בכל מסגרת שבה החולה נמצא ויבקש סיוע רפואי. הר"י תנהל מו"מ על מנת להסדיר את הפרקטיקה הפרטית לטובת הרופאים והמטופלים כאחד".

משרד עו"ד ארנה לין ייצג את הר"י בדיון המשפטי.

להורדת פסק הדין המלא לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  בית הדין האזורי לעבודה,  פרקטיקה פרטית,  ארגון רופאי המדינה,  נציבות שירות המדינה,  ההסתדרות הרפואית בישראל
תגובות