חדשות

כלי התקשורת מדווחים: ח"כ יעקב ליצמן מועמד מוביל למשרד הבריאות

ח"כ ליצמן הצהיר על רצונו בתפקיד עוד במהלך מערכת הבחירות. לפי הדיווחים, הוא כבר הודיע כי הוא תומך בהרחבת השר"פ לבתי החולים הציבוריים, וינצל כהונה כדי לקדם גם את תוכנית סבסוד טיפולי השיניים והרפורמה בטיפול הסיעודי

יעקב ליצמן (מקור: ויקיפדיה)
יעקב ליצמן (מקור: ויקיפדיה)

ח"כ יעקב ליצמן ("יהדות התורה") מסתמן כמועמד המוביל לקבלת האחריות על משרד הבריאות, ככל הנראה שוב במעמד של סגן שר אך עם מלוא האחריות של שר; כך דיווחו הבוקר (יום ה') כלי התקשורת.

ליצמן הביע בהזדמנויות שונות במהלך מערכת הבחירות את רצונו לחזור לתפקיד שמילא בשנים 2013-2009. בעקבות פרסום התוצאות הסופיות של הבחירות לכנסת ה-20, ולקראת תחילת המגעים להרכבת הממשלה הבאה, מדווחים היום כלי התקשורת על כך שליצמן צפוי להתמנות לתפקיד, אם לא יחולו הפתעות בלתי צפויות במהלך המו"מ הקואליציוני.

ליצמן אמר באחרונה כי תיק הבריאות הובטח לו באופן ברור על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו

ליצמן אמר באחרונה כי תיק הבריאות הובטח לו באופן ברור על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו וקבלתו הוא אחד מתנאי סיעתו להצטרף לממשלה.

העיתון "דה מרקר" דיווח, כי ליצמן רוצה לחזור למשרד הבריאות כדי לטפל ביוזמות שונות שלא השלים בקדנציה הקודמת שלו ובכלל זה להחיות מדש את התוכנית לסבסוד טיפולי השיניים המשמרים ולהרחיבה עד גיל 18, וכן להחיל אותה גם על קשישים (הממשלה הקודמת הגבילה את התוכנית לילדים עד גיל 12).

כמו כן, לפי הדיווח שואף ליצמן להכניס את הטיפול הסיעודי (אשפוז וטיפול ביתי) לסל הבריאות באמצעות העלאת מס הבריאות ב-1%-0.5%. במהלך מערכת הבחירות אמר ליצמן, כי נושא זה יהיה סעיף-תנאי בהסכם הקואליציוני שעליו תעמוד מפלגתו. כן שואף ליצמן להנהיג שר"פ בכל בתי החולים הציבוריים, לרבות בחירת רופא. הוא אמר בהזדמנויות שונות כי לא יקיים את מסקנות ועדת גרמן בנושאים שבהם הוא חלוק עליהן, אם יכהן כאחראי על משרד הבריאות.

לא ברור עתה כיצד ינהג לגבי רשות האשפוז, מאחר שהוא בדעה שיש לצמצם את היקפה,, בעוד בכירי האוצר במהלך הקדנציה של שרת הבריאות הקודמת, יעל גרמן, תמכו בהקמתה. ליצמן נחשב כמי שנהנה מיחסים טובים מאוד עם צמרת האוצר.

העיתון ציין, כי הצהרות ליצמן שהוא מעוניין בתיק הבריאות, שבמשך שנים רבות לא היה מבוקש במיוחד, העלו את יוקרתו וכי ייתכן שמועמדים נוספים לתפקידי שרים יוזכרו כמעוניינים בו: ח"כ חיים כץ, ח"כ צחי הנגבי (ליכוד) וייתכן שגם ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו).

היומון "כלכליסט" דיווח עוד, כי יהיה על ליצמן גם לקבל החלטה בהקשר למיסוי תיירות המרפא ובהקשר לנושאים שונים הנוגעים לרפואה הפרטית. הוא עלול להיתקל בהתנגדויות של ראשי קופות החולים ופעילים חברתיים.

גם "גלובס" הצביע על ליצמן כמועמד העיקרי לתיק הבריאות, שהפעם נעשה מבוקש יותר מבעבר.

במהלך מערכת הבחירות הופיע ליצמן ל"שולחן עגול" שיזמה ההסתדרות הרפואית וענה לשאלות רופאים בכירים. הוא אמר שם בין השאר, כי הוא מסכים לחלוטין עם עמדת הר"י בכל הנוגע למיסוי המענקים וכן שבדעתו להגיע כבר בערב הראשון לאחר כניסתו לתפקיד לביקורת פתע באחד מבתי החולים וכי יקיים ביקורות כאלו גם בעתיד (לקריאת הדברים המלאים לחצו כאן).

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  סגן שר הבריאות,  שר''פ,  הסיעוד בסל הבריאות,  טיפולי שיניים,  בחירות 2015,  שר הבריאות יעקב ליצמן
תגובות
אנונימי/ת
20.03.2015, 15:13

זה לא אותו אחד שאמר "שהרופאים שובתים פחות אנשים מתים" בזמן שביתת הרופאים, ושהשקיע הון בדלתות "כשרות"?

אנונימי/ת
21.03.2015, 21:10
אנונימי/ת
08.04.2015, 20:32

זה לייצן שחושב על כשרות ונשים ששרות ולא על רפואה