חדשות

ארה"ב: שליש מהאמריקאים לא יספיקו להגיע לטיפול בשבץ ב"שעת הזהב"

לפי מחקר חדש, יותר משליש מתושבי ארה"ב מרוחקים יותר משעת נסיעה או טיסה ממרכזיים ייעודיים שהוסמכו לטפל בשבץ, מה שעלול לגרום לנכות או למוות

CT של שבץ (צילום: אילוסטרציה)

אפילו בתרחיש האופטימי ביותר, לפחות 114 מיליון אמריקאים לא יצליחו להגיע לטיפול בשבץ מוחי במסגרת "שעת הזהב" הנחוצה; כך טוען מחקר בנושא, שפורסם בשבוע שעבר במהדורה המקוונת של כתב העת Neurology.

המחקר בוצע באוניברסיטת פנסילבניה. ראש הצוות, ד"ר מייקל מאלן (Mullen), העריך כי 63% מהאוכלוסייה בארה"ב נמצאת בטווח של שעת נסיעה במכונית כדי להגיע למרכז הטיפולי ו-23% יזדקקו לשעת טיסה עד למרכז לטיפול בשבץ מוחי.

מאז ספטמבר 2012 ועד מאי 2014, רק 70 מרכזי טיפול ב-25 ממדינות ארה"ב קיבלו רישיון כמרכזי טיפול ייעודי לשבץ

הבעיה חמורה במיוחד באזורים הכפריים ובמדינות הדרומיות של ארה"ב, שבהן יש מחסור בשירותי רפואה במצב חירום. רק ברבע ממדינות בארה"ב, על-פי החישוב שנעשה במחקר, פחות מ-60% מהאוכלוסייה זקוקים ל-60 דקות של טיסה או נסיעה בתחבורה ציבורית כדי להגיע לקבלת הטיפול.

חלק מהבעיה נובע מכך שלא מעט בתי חולים בארה"ב לא מצוידים כנדרש להענקת טיפול מיידי לשבץ מוחי בחלון הזמן בו הדבר אפשרי לשם מניעת סיבוכים קשים, מה שמחייב העברה למרכזים אחרים.

מאז ספטמבר 2012 ועד מאי 2014, רק 70 מרכזי טיפול ב-25 ממדינות ארה"ב קיבלו רישיון כמרכזי טיפול ייעודי לשבץ (CSC- comprehensive stroke center) – זאת על-פי נתוני ההתאגדות רופאי הלב (AHA) האמריקאית.

לקריאה נוספת לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  שבץ,  ארה"ב,  "שעת הזהב",  איכות הרפואה
תגובות