חדשות

סטודנטים ישראלים לרפואה בסלובקיה דורשים להצביע בחו"ל

לדברי הסטודנטים, מניעת האפשרות כיום "מבטאת את היחס המתעלם של המדינה מהסטודנטים (הישראלים) הלומדים בחו"ל"

בחירות בישראל, 2012 (צילום: פלאש 90)

קבוצת סטודנטים לרפואה הלומדים בסלובקיה פנתה לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-20, בבקשה לאפשר להם להצביע ב-17 במארס בשגרירות ישראל, מבלי להגיע לשם כך לארץ.

הסטודנטים ביקשו להחיל עליהם את הנוהל שבו מצביעים עובדי המדינה בשגרירויות ישראל בעולם, בנימוק שאלמלא כן יהיה עליהם להגיע לארץ ביום הבחירות אם ברצונם להצביע, מה שיחייב טיסה בהוצאה של מאות דולרים והפסד ימי לימוד חשובים ויקרים.

בהקשר זה דיווח "מעריב" היום (יום ב'), כי מדובר בהתארגנות של סטודנטים שכתבו לוועדת הבחירות המרכזית, שמניעת האפשרות שלהם להצביע בבחירות "מבטאת את היחס המתעלם של המדינה מהסטודנטים (הישראלים) הלומדים בחו"ל... למרות שהלימודים בחו"ל מצילים את המערכת הרפואית בישראל שהיתה קורסת אם הייתה צריכה להסתמך אך ורק על מי שלמדו רפואה בפקולטות בארץ".

בשלב זה לא נמסרה תגובת ועדת הבחירות לפנייה.

נושאים קשורים:  חדשות,  לימודי רפואה,  סלובקיה,  בחירות 2015
תגובות
אנונימי/ת
23.02.2015, 17:45

הגזמנו....
כל אחד כאן חושב שהוא מתת האל לאנושות...
אם מספיק חשוב להם להצביע, שיגיעו לארץ.

העניין שפעם אנשים היו מתביישים לבקש דבר כזה בכלל

אנונימי/ת
23.02.2015, 20:22

"הלימודים בחו"ל מצילים את המערכת הרפואית..." מה שנקרא- חיים בסרט! הלכו לעשות לביתם וחושבים שמיהו חייב לנשק להם את הרגליים.

אנונימי/ת
24.02.2015, 10:52

איזה תגובות טפשיות. הם צודקים לגמרי, סטודנטים זרים מכל מדינה יכולים להצביע במדינה בה הם לומדים בשגרירות (לא רק עובדי שגרירות), מה הם ביקשו? שמדינת ישראל תממן להם טיסה לקלפי? (דרך אגב הסטודנטים הקפריסאים מקבלים את זה)

אנונימי/ת
24.02.2015, 21:25

מספיק עם הבכיינות. גם סטודנטים שלומדים בארץ רחוק מהבית לא יכולים להצביע במקום לימודיהם, אבל כבר סיפור אחר.

אנונימי/ת
27.02.2015, 08:29

ל 10:52 - להשוואה שלך אין שום משמעות. ישנן מדינות המאפשרות לאזרחיהן להצביע בשגריריות (ללא קשר להיותם סטודנטים) ויש כאלה שלא.
על פי חוקי מדינת ישראל זה לא מתקבל (ולדעתי בצדק). מי שכל כך רוצה- יגיע לארץ. ומי שלא- שלא יבלבל את המוח שאנחנו צריכים להשתחוות לפניו והוא בעצם רק עושה לנו טובה.