חדשות

מחקר: סוכרת נעורים קשורה בסיכון יתר למוות בנשים לעומת גברים

לפי המחקר, נשים חולות סוכרת נעורים נמצאות בסיכון גבוה פי שניים למוות ממחלת לב, וסיכון גבוה ב-40% למוות מכל סיבה אחרת, לעומת גברים החולים בסוכרת נעורים

סוכרת נעורים (צילום: אילוסטרציה)

מחקר חדש שנעשה באוסטרליה, ושפורסם בשבוע שעבר ב-The Lancet Diabetes & Endocrinology, מצא כי סוכרת סוג 1 ("סוכרת נעורים") מסוכנת יותר לנשים מאשר לגברים. החוקרים מצאו, כי בקרב חולות בסוכרת-1 יש סיכון גדול פי שניים למוות ממחלת לב, וגדול ב-40% למוות מכל סיבה אחרת - בהשוואה לגברים החולים בסוכרת מהסוג הזה.

את המחקר הוביל צוות מאוניברסיטת קווינסלנד, שניתח נתונים מ-26 מחקרים קודמים שבהם היו מעורבים יותר מ-200 אלף גברים ונשים עם סוכרת סוג-1. על-פי המחקר, נשים עם סוכרת-1 מצויות גם בסיכון גבוה לשבצי מוח והסיכון שלהן למות ממחלת כליות גדול ב-44% מהרגיל.

"המחקר הנוכחי איפשר לראשונה להגדיר את שיעור סיכוני התמותה בקרב נשים בהשוואה לגברים עם אותה מחלה"

פרופסור רייצ'ל האקסל (Rachel Huxley), שעמדה בראש צוות החוקרים, מסרה כי "ידענו זה מכבר כי לאנשים עם סוכרת סוג 1 תוחלת חיים יותר קצרה לעומת זאת באוכלוסייה הכללית, אבל המחקר הנוכחי איפשר לראשונה להגדיר את שיעור סיכוני התמותה בקרב נשים בהשוואה לגברים עם אותה מחלה".

ההשערה, הדגישה פרופסור האקסלי, היא שנשים עם סוכרת-1 נוטות להיקלע לקשיים גדולים יותר בניהול משק האינסולין והפיקוח והוויסות הגליקמי בהשוואה לגברים – גורמים שתורמים כנראה לעלייה בשיעורי הסיכון למחלת לב.

עם זאת, החוקרים שבו והדגישו כי יידרש מחקר נוסף כדי לתת תשובה טובה יותר בסוגיה. החוקרים הדגישו, כי סוכרת סוג 1 לא נקשרה לעלייה בסיכון למוות מסרטן בשני המגדרים.

לתמצית המחקר לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  סוכרת נעורים,  סוכרת סוג 1,  שיעורי תמותה,  תחלואה,  מחקר
תגובות