חדשות

אחרי שש שנים: ראשת מינהלת המזון והתרופות בארה"ב עוזבת את תפקידה

ד"ר מרגרט המבורג, בת 59, שמונתה על ידי הנשיא אובמה לתפקיד ב-2009, הודיעה לעמיתיה על פרישה; בתקופתה, ניתנו אישורים מהירים יותר לתרופות חדישות בהליכים זריזים יותר והסוכנות התמודדה עם השימוש הגובר במשככי כאבים אופיואידים

ד"ר מרגרט המבורג, ראשת ה-FDA הפורשת (מקור: ויקיפדיה)

ד"ר מרגרט המבורג, שעמדה בראש מינהל המזון והתרופות של ארה"ב (FDA) במשך שש השנים האחרונות, הודיעה בסוף השבוע כי היא עוזבת את התפקיד. לדברי ה"ניו יורק טיימס", שדיווח על העזיבה, תקופת כהונתה התאפיינה בהתמודדות עם השינויים המהירים שחלו בשנים האחרונות במדע הרפואה ובתעשיית התרופות.

ד"ר המבורג (59), הודיעה לעמיתיה ב-FDA כי תסיים את עבודתה בסוכנות הפדרלית בסוף מארס. בשיחה עם כתבים אמרה, כי מעולם לא התכוונה להישאר בתפקיד התובעני הזה לאורך זמן, אבל כל העת חיפשה סוגיות שיש ביכולתה לקדם לטובת בריאות הציבור.

על-פי הכיוון שהתוותה ד"ר המבורג, ניתנו אישורים לשימוש בתרופות חדישות מהר יותר ובתהליך שנמשך זמן קצר יותר

היא הדגישה כי היא גאה על יכולתה לקדם את ה-FDA לגישה מודרנית יותר כרגולטור שאחראי על איכות ובטיחות של תרופות (וגם פריטי מזון), ובעיקר אלו שמיובאות מחו"ל. "כאשר נכנסתי לתפקיד נאמר לי שה-FDA היא סוכנות במשבר – והצלחתי לשנות את ההערכה כלפיה" אמרה ד"ר המבורג.

ד"ר המבורג, שכיהנה כ"קומישינר" של המינהל, נחשבת למי שעמדה בראש סוכנות פדרלית במשך זמן ממושך בהשוואה לעמיתיה. היא מונתה על ידי הנשיא אובמה, וקיבלה את אישור הקונגרס ב-2009. רבים ממבקריה טענו שהיא פעלה רבות מאחורי הקלעים, אבל לא הפגינה קשיחות מספקת. אחרים שיבחו את יכולותיה והישגיה.

לפי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", ה-FDA היא הסוכנות הגדולה ביותר בארה"ב, שלמעשה מפקחת וממונה על רגולציה הנוגעת ל-20 סנט מכל דולר שצרכן אמריקאי מוציא. היא משמשת רשות מפקחת על תרופות, מזון, ציוד ומכשור רפואי וטבק.

אחד הנושאים המרכזיים שבהם טיפלה ד"ר המבורג היה משככי הכאבים האופיואידים (Opioids), שצריכתם נעשתה למגפה בארה"ב. כמו כן, התמודדה הסוכנות עם סוגיות כמו השמנת-יתר ועלייה בצריכת סיגריות אלקטרוניות. מנגד, על-פי הכיוון שהתוותה ד"ר המבורג, ניתנו אישורים לשימוש בתרופות חדישות מהר יותר ובתהליך שנמשך זמן קצר יותר מבעבר.

בסוף השבוע דיווחה ד"ר המבורג בבלוג שלה, כי ב-2014 אושרו 51 תרופות חדישות – המספר הגבוה ביותר ב-20 השנים האחרונות.

לקריאה נוספת לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  מינהל המזון והתרופות,  FDA,  תעשיית התרופות,  אופיאודים,  ד"ר מרגרט המבורג
תגובות