חדשות

מדענים ממכון פסטר: נגיף האבולה הנוכחי עבר מוטציה

חוקרים בצרפת בודקים דגימות דם של חולי אבולה, במטרה לברר אם וכיצד הפך הנגיף הנוכחי למדבק יותר, ואם הדבר השפיע על קטלניותו

נגיף האבולה (צילום: אילוסטרציה)

חוקרים ורופאים ממכון פסטר בצרפת הודיעו בסוף השבוע, כי נגיף האבולה עבר ככל הנראה מוטציה חדשה. חוקרי המכון הם אלו שזיהו לראשונה את התפרצות המחלה באפריקה בחודש מארס 2014. עתה הם חוקרים כיצד הנגיף נעשה יותר מדבק בהתפרצות הנוכחית.

מאז תחילת המגיפה נדבקו באבולה מעל 22 אלף איש ו-8,795 מהם מתו. שיעור השרידות של המחלה מגיע ל-40% .

כמו נגיפי איידס ושפעת, שעוברים מוטציות באופן תדיר, גילו החוקרים כי גם עם האבולה, אנשים נדבקו בנגיף אבל לא הראו תסמינים של המחלה

החוקרים בצרפת מבצעים כעת אנליזות של דגימות דם שנלקחו מחולי אבולה, בעיקר בגינאה. המעקב הנוכחי, במסגרתו דווח על השינויים שעבר הנגיף, מתמקד בשאלה כיצד ובאיזו מהירות הנגיף הנוכחי נעשה מידבק, וכיצד הוא עובר מאדם לאדם.

"אנחנו יודעים שהנגיף משתנה ואפילו באופן ניכר – אבל השאלה היא כיצד הדבר נעשה", הסבירו החוקרים.

כמו נגיפי איידס ושפעת, שעוברים מוטציות באופן תדיר, גילו החוקרים בצרפת גם לגבי אבולה מקרים שבהם אנשים נדבקו בנגיף אבל לא הראו תסמינים של המחלה. לדבריהם, ייתכן שדווקא מקרים אלו היו מקור ההדבקות הבאות והתפשטות המחלה, שאירעה בקצב חסר תקדים בהתפרצות הנוכחית לעומת קודמות.

לדברי החוקרים, ישנם מקרים שעקב המוטציות שעובר הנגיף הוא דווקא נעשה פחות קטלני, לצד היותו הרבה יותר מדבק.

בשבוע שעבר, לראשונה מאז יוני האחרון, נרשמו בשלוש מדינות מערב אפריקה שהוכרזו כנגועות באבולה פחות מ-100 מקרים חדשים של חולים: 65 בלבד בסיירה-ליאון, 30 בגינאה ורק 4 בליבריה. זו הירידה המשמעותית ביותר בממדי המגפה בחודשים האחרונים.

ארגון הבריאות העולמי מעריך כי מגפת האבולה נכנסה לשלב של דעיכה, וכי היא עומדת לקראת סיום.

נושאים קשורים:  חדשות,  מכון פסטר,  מגיפת האבולה,  נגיפים,  מוטציות
תגובות