חדשות

מחלוקת בארה"ב: האם לחייב הורים לחסן את ילדיהם בפני מחלות ילדות שכיחות?

על רקע התפרצות מחלת חצבת שמקורה ב"דיסנילנד" בקליפורניה, מדווחים כלי התקשורת בארה"ב על יוזמה חדשה להרחיק ילדים שלא חוסנו מבתי הספר

חיסון (צילום: אילוסטרציה)

על רקע התפרצות מחלת החצבת בקרב ילדים בקליפורניה, שמקורה בפארק השעשועים "דיסנילנד", מדווח היום ה"ניו יורק טיימס" על יוזמה של הורה למנוע מילדים שהוריהם לא חיסנו אותם בפני מחלות הילדים השכיחות להיכנס לבית הספר שבו בנו לומד.

היוזמה היא רק חלק מגל רחב יותר של הורים הדורשים להחיל חובת-חיסון על הורים אחרים, כדי להתמודד עם המגמה ההולכת וגוברת להימנע מכך בשל חשש מהשפעות על בריאות הילדים.

עד כה, כ-68 ילדים אובחנו כחולים בחצבת, בהתפרצות שמקורה בדיסנילנד

המקרה עליו מדווח העיתון האמריקאי הוא זה של קארל קרוויט, שבנו רט בן השש סבל מלוקמיה, טופל בעזרת כימותרפיה, ונמצא ברמיסיה. בשל הטיפולים שעבר, רט אינו יכול לקבל חיסון נגד מחלות כמו חצבת, ותלוי ב"אפקט העדר", שמבטיח כי הנגיף לא יימצא בכמויות גדולות בקרב האוכלוסייה.

קרוויט דורש מרשויות החינוך בקליפורניה למנוע מילדים שהוריהם לא חיסנו אותם מלהיכנס לבית הספר שבו לומד בנו, מחשש לבריאותו. באזור שבו חיה המשפחה, מדווח העיתון, שיעור גבוה מאוד של הורים נמנעים מלחסן את ילדיהם - כ-7%. בשלב זה, הרשויות אומרות כי אין בסיס לבקשה, מכיוון שלא דווח על מקרי חצבת בבית הספר.

העיתון דיווח, כי בבתי ספר אחרים בהם אירעו מקרי חצבת המליצו הרשויות להורים שלא חיסנו את ילדיהם שלא לשלוח אותם לבית הספר.

הפרשה הנוכחית היא חלק ממאבק גדול יותר בנוגע למגמה מתחזקת של הורים להימנע מחיסון ילדיהם. עד כה, כ-68 ילדים אובחנו כחולים בחצבת, בהתפרצות שמקורה בדיסנילנד. במדינת קליפורניה כיום דרושה חתימת רופא על בקשת הורים שלא לחסן את ילדיהם, במאמץ להילחם בתופעה.

ניו יורק טיימס דיווח אתמול (שבת), כי בעוד רשויות הבריאות המקומיות במדינות השונות של ארה"ב נאבקות בהתפרצות החצבת – הורי הילדים שלא חוסנו, הנמנים על התנועה נגד התחסנות – מואשמים עתה ישירות במשבר בריאות-הציבור הנוכחי. לפי הדיווח, ילדיהם נשלחים הביתה מגני הילדים ובתי הספר, אוסרים עליהם לבוא למסיבות ימי הולדת של חבריהם לכתה או לגן, לא מאפשרים ללא-מחוסנים להגיע למגרשי משחקים שכונתיים וברשתות חברתיות מופנית כלפי הורים אלו אצבע מאשימה באופן ישיר ובוטה.

לקריאה נוספת לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  חצבת,  ארה"ב,  קליפורניה,  "דיסנילנד",  חובת חיסון
תגובות