חדשות

דיווח: ארגון "נשות הדסה" מתעכב בהעברת 18 מיליון ש"ח לביה"ח

הארגון מסר בתגובה כי הנושא יוסדר מול בית החולים; האוצר הזרים 20 מיליון ש"ח כדי לאפשר תשלום משכורות וחובות לספקים

המרכז הרפואי "הדסה" עין כרם (צילום: יח"צ)
המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: יח"צ).

העיתון "כלכליסט" מדווח הבוקר (יום ב')' כי ארגון "נשות הדסה", הבעלים של המרכז הרפואי "הדסה" בירושלים מעכב העברת 18 מיליון שקל לבית החולים עבור תשלום משכורות וכן חובות לספקים. בעקבות זאת, מדווח העיתון, נאלץ האוצר להעביר להדסה מקדמה בסך 20 מיליון שקל עבור תשלום עתידי, רק כדי שבית החולים יוכל לתפקד. דוברות ארגון נשות הדסה מסרה כי הנושא בטיפול.

על-פי הדיווח, המדינה מיוזמתה העבירה את הסכום הנ"ל כדי לאפשר לבית החולים לתפקד ובעיקר כדי לשלם חובות לספקים. עוד מוסר העיתון, כי משרד האוצר דרש כבר לפני כשלושה שבועות מבית החולים להוציא מכתב דרישה מארגון נשות הדסה לשיפוי בית החולים, אלא שהכסף עדיין לא הגיע.

על פי הסכם ההבראה שנחתם לפני כחצי שנה בין המדינה לנשות הדסה, על הארגון לשאת בעלות החזר הלוואה לבנק אגוד, בסכום כולל של 137 מיליון שקל. ההלוואה נועדה לבניית מגדל האשפוז החדש. על פי ההסדר עם הבנק, בית החולים למעשה מעביר לו מדי חודש את סכומי דמי הלידה שהוא מקבל מהביטוח הלאומי. אולם, ארגון נשות הדסה לא העביר במקביל את סכום הכסף שנקבע.

עד כה, דיווח העיתון, נשות הדסה גם לא העבירו 12.5 מיליון דולר שאמורים היו להגיע לבית החולים עוד בדצמבר. לדברי הארגון, על פי הסכם ההבראה, אחת מאבני הדרך להעברת הכסף היא השלמת נוהל התרומות לבית החולים, שטרם אושר. אלא שזה עוד לא הושלם. העיתון מדווח כי סוגיה זו צפויה להיפתר בימים הקרובים, ותסלול את הדרך להעברת הכסף על ידי ארגון נשות הדסה.

בסוף החודש שעבר סיים בית החולים לשלם חוב בסך כ־100 מיליון שקל לספקים שונים. החוב נוצר לאחר שבית החולים נכנס בשנה שעברה להקפאת הליכים.

דירקטוריון בית החולים הקים באחרונה ועדה לאיתור דירקטורים נוספים, בראשות שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים אורית אפעל גבאי. ועדה נפרדת, בראשות יו"ר הדסה, ארז מלצר, עוסקת עתה באיתור מנכ"ל קבוע לבית החולים. את התפקיד ממלאת כיום באופן זמני פרופסור תמר פרץ.

ארגון נשות הדסה מסר בתגובה: "בנוגע להחזר התשלומים בגין ההלוואה שבית החולים לקח מבנק אגוד, נשות הדסה ממלאות את מלוא התחייבויותיהן בנושא על פי הסכם ההבראה. הארגון העביר לבית החולים בנושא זה כמה מיליוני שקלים. באשר להחזר הספציפי, - הנושא יוסדר מול בית החולים".

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד האוצר,  ארגון נשות הדסה,  הסכם הבראה,  המשבר ב"הדסה",  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות