חדשות

איגוד הרופאים המרדימים באירופה יקיים כנס בינלאומי בירושלים

מדובר בפעם הראשונה מזה 30 שנה שהכנס יתקיים בישראל; ד"ר זאב גולדיק, שמונה לנשיא ה-ESA, מספר ל"דוקטורס אונלי" על הבחירה

מועצת המנהלים של איגוד הרופאים המרדימים באירופה ESAי (European Society of Anaesthesiology) החליטה לקיים כנס בינלאומי בירושלים. ההחלטה התקבלה בכינוס של המועצה בשבוע שעבר בבריסל, ונמסר כי התוכנית היא לקיים את הכנס החצי-שנתי של האיגוד - Autumn Focus Meeting - בנובמבר 2017.

ד"ר זאב גולדיק בכנס ה-ESA (צילום: פרטי)

ד"ר זאב גולדיק בכנס ה-ESA (צילום: פרטי)

זו הפעם השנייה בלבד שה-ESA יקיים כנס בינלאומי מוערך בישראל, הכנס הקודם התקיים לפני כ-30 שנה, בתקופה שבה עמד בראש איגוד המרדימים הישראלי פרופסור שמאי קוטב, מהמרכז הרפואי "הדסה" עין כרם.

ד"ר זאב גולדיק, מנהל מחלקת ההתאוששות בבית החולים "כרמל" בחיפה, שנבחר ביוני האחרון לתפקיד נשיא ה-ESA, סיפר ל"דוקטורס אונלי" כי הבחירה בישראל התקבלה פה אחד על-ידי כל שבעה חברי הנהלת האיגוד - שני רופאים מצרפת ורופאים משבדיה, רומניה, נורווגיה, הונגריה ובלגיה. "מועצת המנהלים הגדירה את ההחלטה כמחווה לנשיא האיגוד, אבל בעיני היא לא רק מחמאה אישית, אלא גם מחווה לישראל, במיוחד בעת הזאת, ולרפואה הישראלית", אמר ד"ר גולדיק.

"תחילה רצו חברי הההנהלה שהכנס יתקיים בתל-אביב, ואז אמרתי להם: 'בואו תקיימו את האירוע בירושלים - בירת ישראל' והצגתי את האטרקטיביות שלה, והם התלהבו". ברוב המקרים, הכנסים של האיגוד האירופי מתקיימים במספר מצומצם של מדינות ולוח הזמנים שלהם נקבע זמן רב מראש. השנה יתקיים כנס של הארגון בניס שבצרפת וב-2016 יתקיים כנס במלגה שבספרד.

"מאחר שאיגוד הרופאים המרדימים הישראלי מקיים את הכנס הבינלאומי הגדול שלו אחת ל-4 שנים ומאחר שהכנס הקרוב שלנו יתקיים ב-2017, הוחלט ששני האירועים, האירופי והישראלי, יאוחדו. לשני האירועים הבטיחו בואם כל ה'מי ומי' בתחום ההרדמה מאירופה וגם מארה"ב. זו הפעם הראשונה ששני הכנסים יאוחדו. האירוע צפוי למשוך לישראל מאות רופאים מחו"ל והוא יתקיים במרכז הקונגרסים בבנייני האומה בירושלים", הוסיף ד"ר גולדיק.

כיו"ר הכנס הבינלאומי המאוחד ישמש פרופסור יהודה גינוסר מ"הדסה". ההכנות לקראת האירוע החלו – ונבחר צוות היגוי שאמור גם לקבוע את תכני הכנס ואת הנושא המרכזי שבו יעסוק. בצוות ההיגוי נמצאים פרופסור שרון עינב מ"שערי צדק", פרופסור בנימין דרגנר, יו"ר האיגוד הישראלי מ"הדסה", ד"ר ערן סגל, מנהל מערך הרדמה וטיפול נמרץ ב"אסותא", ד"ר יוסי ויצ'ילבסקי, מנהל מחלקת ההרדמה בבית החולים "יוספטל" באילת, פרופסור עדית מטות מ"איכילוב" וד"ר גולדיק.

בעקבות מינויו לנשיא האיגוד האירופי להרדמה, כבר החלו כמה איגודים אירופיים ארציים להזמין את ד"ר גולדיק לקבל תארי חבר-כבוד. הראשון שבהם יהיה האיגוד האירי, שיעניק לד"ר גולדיק את התואר "Honorary Fellowship" בשבוע הבא.

נושאים קשורים:  חדשות,  כנס,  ד"ר זאב גולדיק,  ESA,  איגוד הרופאים המרדימים באירופה,  כנס בישראל
תגובות
אמיר לביא
16.01.2015, 20:44

כל הכבוד
בואו ניזכר בשם של הישראלי הראשון שנבחר לכהן כגזבר האיגוד האירופי ושבלעדיו לא ניתן היה לקיים שום אירוע משותף-דר יוסף ויצילבסקי,מנהל מערך ההרדמה באילת
גם תפקיד מכריע באיגוד האירופי וגם הסמכות המרכזית להחלטות החשובות באיגוד האירופי