חדשות

שלושה רופאים בכירים נוספים ב"הדסה" הודיעו על הפסקת עבודתם

למרות המגעים בין הצדדים, ועד מנהלי המחלקות מאשים ההנהלה במחדלים שהביאו להתפטרויות ול"דחיקת רופאים" לבתי חולים אחרים

ועד מנהלי המחלקות במרכז הרפואי "הדסה" עידכן אתמול (יום א'), כי שלושה רופאים בכירים נוספים הודיעו שהם עוזבים את "הדסה". מספר הרופאים הבכירים שהתפטרו מאז תחילת המשבר הנוכחי, חלק במחאה על המתנהל בבית החולים, מגיע כעת לשבעה.

השלושה שעזבו הם: ד"ר רחל בר-שלום, מנהלת היחידה לרפואה גרעינית; ד"ר אלדד אז, מנהל היחידה לניתוחי-לב פדיאטרים וד"ר איתי ברגר, המנהל החדש של היחידה הנוירו-פדיאטרית.

בהודעה שהופצה במייל לרופאים נמסר, כי הוועד קיבל הבוקר הודעה לקונית ממנכ"ל הדסה עין-כרם, פרופסור יורם וייס, על כך שד"ר בר-שלום "עזבה למוסד אחר". לפי ההודעה, ד"ר בר שלום "עזבה ל'שערי צדק', שם קיבלו אותה בזרועות פתוחות". הוועד דיווח עוד, כי "המחלקה לרפואה גרעינית רועשת" וכי קיימת התנגדות למינוי ממלאת מקום חדשה, שנעשה בחופזה. ועד מנהלי המחלקות מאשים את פרופסור וייס ומ"מ מנכ"ל הדסה, פרופסור תמר פרץ, בעזיבת ד"ר בר-שלום, או "לפחות באי-מניעת עזיבתה".

הוועד גם הודיע על פרישתו של ד"ר ארז: "המנהל המצליח של ניתוחי לב פדיאטריים ומנהל מוערך ביותר". הסיבה לצעדו: "הוא לא ראה כל אופק ונאלץ להתמודד עם מצבים הזויים וללא גיבוי ההנהלה".
"מחדלי ההנהלה גם הביאו להתפטרותו של מנהלה החדש של היחידה הנוירו-פדיאטרית ד"ר ברגר", נמסר בהודעת הוועד.

על מינויו של ד"ר פיליפ לוין בסוף השבוע למנהל היחידה לטיפול נמרץ ב"שערי צדק", מסר ועד מנהלי המחלקות של הדסה, כי קדם לכך אולטימטום מפרופסור יורם וייס שד"ר לוין, שהיה שנים לא מעטות רופא בהדסה, יפסיק מיידית את החופשה-ללא-תשלום שנטל – ואם לא כן יפוטר.

"אנחנו, באמצעות הר"י, הודענו לפרופסור וייס כי המהלך איננו חוקי - והוא נסוג בו. אלא שפרופסור יונתן הלוי (מנכ"ל שערי צדק) הבין את הרמז ומיד הציע לד"ר לוין את המינוי. בכך דחק למעשה פרופסור וייס את ד"ר לוין לשערי צדק", נמסר במייל לרופאים.

שלושת הרופאים שקודם לכן התפטרו על רקע האירועים האחרונים בהדסה, הם הכירורגים פרופסור מנדי בן-חיים ופרופסור אבי ניסן וד"ר עזיז דראושה, מנהל חדר המיון.

דוברת הדסה מסרה בתגובה: "הנהלת המרכז הרפואי הדסה אינה מקבלת את הדרך של הכפשות באמצעות המייל. לצערנו עובדות רבות המתפרסמות באחרונה בדרך זו אינן מתארות את המציאות ואף מוציאה דיבתם של אנשים רבים. ההנהלה איננה מתכוונת לנהל את בית החולים באמצעות מיילים או הודעות לתקשורת".

בבית הדין המחוזי בירושלים צפוי להתקיים ב-16 בנובמבר הדיון בעתירה נגד פיטורי רופאים – נושא שנוי במחלוקת בין ההנהלה לבין ועדי הרופאים.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "שערי צדק",  המרכז הרפואי "הדסה",  ד"ר רחל בר-שלום,  ד"ר אלדד אז,  ד"ר איתי ברגר
תגובות
ד"ר צדיק
11.11.2014, 01:16

משהו רקוב בממלכת דנמרק. (ולא מהיום)