חדשות

עובדי הדסה: "אסור לנו להירדם בשמירה, חייבים להציל את בית החולים"

בכנס אתמול הואשמה ההנהלה בכך שהיא "עסוקה במינוי מקורבים ובפיטורים בלי הליך הוגן"; ההנהלה: "העובדים בוחרים בדרך אלימה"

הפגנה למען "הדסה", בחודש שעבר (צילום: פלאש 90)
הפגנה למען "הדסה", בשנת 2014 (צילום: פלאש 90)

ראשי ועדי הרופאים במרכז הרפואי "הדסה" בירושלים לצד ועד עובדי המינהל והמשק, כינסו אתמול (יום ג') אסיפת חירום של עובדי הדסה, בה נכחו כ-400 עובדים, אחיות ורופאים. האסיפה נמשכה כשעה.
בדיווח על האסיפה ב"קול ישראל", נמסר כי "הנהלת הדסה הואשמה בכך שהיא עסוקה במינוי מקורבים ובפיטורים בלי הליך הוגן". כמו כן נטען ש"את בית החולים מנהלת חבורת חובבנים".

הדוברים בכנס טענו ל"מחדלים רבים של ההנהלה ואי-הצלחה לממש את תוכנית ההבראה שגובשה עם המדינה". הם קראו להתפטרות ההנהלה באופן מיידי כיוון שנכשלה נחרצות בתפקידה ולא הצליחה להוביל את הדסה לחוף מבטחים.

יו"ר ועד הרופאים מנהלי המחלקות, פרופסור דרור מבורך, אמר: "מאז החתימה על הסכם ההבראה ראינו כשל מתמשך בניהול הדסה. ההנהלה איננה מנהלת, רק מתעמתת עם העובדים והרופאים בבתי משפט. מי שמנהל את הדסה בפועל הוא צמד יועצים חיצוניים המוביל אותנו לחיסול הסכם ההבראה ואי מימושו".

יו"ר ועד הרופאים הבכירים, ד"ר שגית ארבל-אלון, אמרה: "אנחנו בחרנו לנהל את המאבק ביחד ולא נאפשר להנהלת הדסה לעשות הפרד ומשול. אנחנו מעוניינים לשמור על מצוינות הדסה כמוסד רפואי, המספק את צרכיהם של תושבי ירושלים והסביבה. אסור לנו להירדם עכשיו בשמירה. חייבים להציל את הדסה. העובדים, האחיות והרופאים הם הדסה ובלעדינו אין הדסה".

אמנון ברוכיאן, יו"ר מועצת עובדי הדסה ויו"ר ועד עובדי במנהל והמשק, הוסיף: "העובדים נתנו מכיסם כסף להסכם ההבראה. עובדים רבים פוטרו. הנהלת הדסה כשלה בתפקידה. במקום שהדסה תבריא, משבר רודף משבר. בית החולים מונשם על ידי משרד הבריאות ועובדי בית החולים נאבקים על חייו, בעוד ההנהלה עומדת מעל ומנסה לנתק את מכשירי ההנשמה. אנחנו לא ניתן להדסה ליפול. לא ניתן להנהלה לקצץ עוד במשכורות, לפטר עובדים ולהוביל את הדסה לקריסה. ההנהלה צריכה להניח את המפתחות על השולחן ולהתפטר באופן מיידי"

מ"מ מנכ"ל הדסה, פרופסור תמר פרץ, מסרה בתגובה: "אנו צוות ההנהלה מיישמים בחודשים האחרונים את ההסכם ההבראה שנחתם בין כל ועדי העובדים בהדסה, הנהלת הדסה, ממשלת ישראל וארגון נשות הדסה. יישום תכנית ההבראה נעשה ברגישות ובדיוק על פי הוראות ההסכם וזאת כדי לשרטט אופק חדש ומאוזן למרכז הרפואי. תכנית ההבראה נתפרה בתפרים עדינים וקיומה המלא מאפשר תשלום שוטף ויציב של המשכורות לעובדים ולספקים, עובדה המחזירה את המרכז הרפואי להתנהלות בריאה. למותר לציין כי שמירה על יישום כל חלקי ההסכם הוא המפתח להצלחה - וזאת למרות הקושי ביישום התכנית.

"יש להצטער כי נציגי הרופאים ונציגי ועד עובדי המשק והמנהל, אשר מנהלים הידברות קבועה עם מ"מ המנכ"ל בוחרים בדרך אלימה אשר מסכנת באופן מידי את עתיד תכנית ההבראה וכן את עתיד הדסה, במקום לבחור בדרך של הדברות".

בעת התכנסות העובדים ביקרה בהדסה שרת הבריאות יעל גרמן יחד עם מנכ"ל משרד פרופסור ארנון אפק, סגן הממונה על התקציבים באוצר יאיר פינס וסגן החשב הכללי יאיר טל. הם נפגשו עם הנהלת בית החולים "כדי לקבל תמונת מצב על התקדמות תכנית ההבראה שלו", כפי שמסרה דוברות משרד הבריאות. השרה גרמן נפגשה עם חלק מהעובדים שקיימו את האסיפה.

נושאים קשורים:  חדשות,  שרת הבריאות יעל גרמן,  ד"ר שגית ארבל אלון,  פרופ' תמר פרץ,  משבר ב"הדסה",  פרופ' דרור מבורך,  המשבר ב"הדסה",  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות