חדשות

ועד עובדי הדסה: "ההנהלה עוסקת בחיסול חשבונות ורדיפה אישית"

יו"ר הוועד, אמנון ברוכיאן, הפיץ אתמול חוזר לעובדים שהגיע לידי "דוקטורס אונלי; "אנו מודיעים לעובדים כי תוכנית ההבראה הסתיימה"

עליית מדרגה בסכסוך בין העובדים לבין הנהלת המרכז "הדסה". לידי "דוקטורס אונלי" הגיע מכתב חריף שהפיץ אתמול (יום ג') יו"ר מועצת עובדי המרכז הרפואי, אמנון ברוכיאן, לעובדי בית החולים הירושלמי. במכתב, הרצוף האשמות אישיות נגד המנכ"לית הזמנית של המרכז, פרופ' תמר פרץ, ובכירים בבית החולים, נכתב: "אנו מודיעים לציבור העובדים שתוכנית ההבראה הסתיימה". מ"מ יו"ר מועצת המנהלים של "הדסה", אבי בלשניקוב, אמר כי הוא דוחה מכל וכל את "הטענות חסרות הבסיס העולות במכתב זה ומתרעם על סגנונו".

הפגנת עובדי המינהל ב"הדסה" (צילום: פלאש 90)

ארכיון: הפגנת עובדי המינהל ב"הדסה" בקיץ האחרון (צילום: פלאש 90)

להלן הטענות העיקריות שמועלות בחוזר לעובדים:

- מנכ"לית הדסה, פרופסור תמר פרץ, "איננה מכבדת הסכמים עם העובדים ולא מבצעת את תפקידה כנדרש".

- מי שהובא לשמש יועץ לארגון "נשות הדסה" בהנהלת המוסד, דוד ספקטור, "השתלט למעשה על ההנהלה והוא המנהל בפועל המושך בחוטים". נטען נגדו ש"אין לו כל הכשרה לשמש כמנהל בית חולים", וכי "התנהלותו נעשית באופן בלתי שקוף".

- על פרשת ההשתלות כתב יו"ר ועד העובדים: "התחקירים (ששודרו בתקשורת) הם קמצוץ מהמתרחש בבית החולים; חלק קטן מהמחדלים ומההתנהלות השערורייתית של הנהלת בית החולים הגורמים נזק באופן יום יומי להדסה". לדבריו, "ההתנהלות המקוממת סביב נושא ההשתלות השאירה פצע מדמם בהדסה. במקום להיטיב לנהל את המשבר ולחשוב בראש ובראשונה על טובת החולים, עוסקת ההנהלה בחיסול חשבונות אישיים על גבם".

- "התנהלות זו ורדיפה אישית של הרופאים הטובים בארץ, מובילה אט-אט לקריסת בית החולים ולמצב גרוע ומסוכן לכל עובדיו".

- כמו כן יש לוועד טענות על "התנהלות כספית מקוממת מצד ההנהלה... בעוד העובדים תורמים מכספם לתוכנית ההבראה, ההנהלה ממשיכה לחגוג עם משכורות מנופחות".

- הוועד קובל נגד ניסיון "לבצע מינוי במחטף ובאופן לא כשר (של סגן קב"ט)". לדברי ברוכיאן, מדובר ב"ניסיון לכאורה לבצע מעקב וציתות אחר מעשי העובדים".

בסיכום דבריו כותב ברוכיאן: "אנו מודיעים לציבור העובדים שתוכנית ההבראה הסתיימה". הוועד הודיע, כי בעקבות התרחשויות אלו היא קוראת לעובדי הדסה לדווח על כל ניסיון מצד ההנהלה לבצע פיטורין, ניוד עובדים או כל שינוי אחר.

דוברת הדסה אמרה בתגובה ל"דוקטורס אונלי": "מ"מ יו"ר מועצת המנהלים של המרכז הרפואי הדסה, אבי בלשניקוב, דוחה מכל וכל את הטענות חסרות הבסיס העולות במכתב זה ומתרעם על סגנונו. מ"מ מנכ"ל המרכז הרפואי, פרופסור תמר פרץ, צוות ההנהלה ונציג הבעלים והדירקטוריון דוד ספקטור עושים לילות כימים במהלך החודשים האחרונים כדי ליישם במלואה את תכנית ההבראה אשר משרטטת אופק עבור המרכז הרפואי.

"בין ההישגים הרבים שכבר הושגו: בימים האחרונים הודיע החשב המלווה מטעם משרד האוצר שהמרכז הרפואי וההנהלה עומדים ביעדי תכנית ההבראה וממשלת ישראל העבירה למעלה מ-300 מיליון שקל למרכז הרפואי מאז החתימה על ההסכם.; תוכנית פרישת העובדים עומדת ביעדיה.

"מנתוני השבועות האחרונים עולה, כי תפוסת הדסה עין כרם היא למעלה מ-100 אחוז ותפוסת הדסה הר הצופים כ-95 אחוז, לצד עמידה של המרכז הרפואי ביעדי תכנית ההבראה, מהכנסות של פעילות רפואית. בנוסף – בוצע קידום של למעלה מ-100 רופאים במסלול האקדמי - ממרצה ועד פרופסור מן המניין ועוד.

"זה המקום לציין כי יישום תכנית ההבראה הוא הליך מורכב הדורש דיוק ואחריות לצד רגישות וכל זאת מתוך דאגה מלאה למתן שירות רפואי מיטבי למטופלים, לצד פעילות מחקר אקדמיה והוראה. חשוב לציין כי ועד האחיות הוציא היום מייל אשר תומך בהנהלה ובהמשך יישום תכנית ההבראה".

להורדת החוזר המלא לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה",  יחסי עבודה,  משבר ב"הדסה",  אמנון ברוכיאן,  ועד עובדי הדסה
תגובות