חדשות

מעבדה חדשה לביולוגיה מבנית וחישובית בפקולטה לרפואה בגליל

לראש המעבדה מונה ד"ר אברהם סמסון, מומחה בביו-אינפומטיקה, והיא זכתה במענק של האיחוד האירופי לחקר מחלת האלצהיימר

ד"ר אברהם סמסון (צילום: הפקולטה לרפואה בגליל)
ד"ר אברהם סמסון (צילום: הפקולטה לרפואה בגליל)

בפקולטה לרפואה בגליל של אוניברסיטת בר-אילן, הממוקמת בצפת, הוקמה מעבדה לביולוגיה מבנית וחישובית. בראש המעבדה עומד ד"ר אברהם סמסון, מומחה בביו-אינפורמטיקה, שהשלים לימודי פוסט-דוקטורט באוניברסיטת סטנפורד שבקליפורניה בהנחיית פרופסור מיכאל לויט מישראל, חתן פרס נובל לכימיה לשנת 2013. ד"ר סמסון עבד במעבדתו של פרופסור לויט במשך שש שנים והשניים מפרסמים עד היום מאמרים משותפים בנושאים שונים בביו-אינפורמטיקה. את לימודי הדוקטורט השלים ד"ר סמסון ב"מכון ויצמן".

ד"ר אברהם סמסון (צילום: הפקולטה לרפואה בגליל)

מימין: ד"ר אברהם סמסון (צילום: הפקולטה לרפואה בגליל)

המחקר במעבדה החדשה מתמקד בבניית מנועי חיפוש לתרופות וכלים חישוביים לפיתוח תרופות באמצעות הדמיית מחשב. כמו כן, יבוצעו בה סימולציות מולקולארית לתנועת חלבונים. המעבדה תשמש לפיתוח תרופות חדשות למחלת אלצהיימר וסרטן, וכבר זכתה במענק מחקר של האיחוד האירופי לנושא האלצהיימר.

פרויקט נוסף בו המעבדה לוקחת חלק הוא טיפול בחבלות ראש. הפרויקט נעשה במשותף עם פרופסור ז'אן סוסתיאל, מנהל המחלקה הנוירו-כירורגית בבית החולים לגליל המערבי בנהרייה. בחבלת ראש, הסבירו שני המומחים, רקמות בריאות נהרסות כתוצאה מסמיכותן לרקמות שנפגעו בחבלה – ובשלב זה אין פתרון תרופתי לבעיה.

מעבדתו של ד"ר סמסון נקראה לפתח באמצעות מחשב תרופות שיצילו את הרקמות הבריאות במוח של נפגע חבלה מפני השפעתן ההרסנית של של הרקמות הפגועות. בפרויקט זה משתתפים רופאים וחוקרים נוספים בישראל וגם מהעולם. השימוש במחשב על (כ-1,000 מעבדים) כחלק מהמחקר אמור לצמצם משמעותית ניסויים בבעלי חיים.

נושאים קשורים:  חדשות,  פרופסור ז'אן סוסתיאל,  ד"ר אברהם סמסון,  חבלת ראש,  האיחוד האירופי,  הפקולטה לרפואה בגליל,  אלצהיימר,  ביולוגיה מבנית וחישובית,  המרכז הרפואי לגליל בנהריה
תגובות