אסתמה

Omalizumab במטופלים הסובלים מאורטיקריה כרונית אידיופטית/ספונטנית למרות טיפול משולב סטנדרטי

Omalizumab הינה אפשרות טיפולית יעילה ובטוחה באורטיקריה כרונית אידיופטית/ספונטנית סימפטומטית המופיעה על אף טיפול באנטיהיסטמינים במינונים גבוהים בשילוב תרופות מקבוצה אחת או יותר

28.10.2014, 16:14
אורטיקריה, עור (צילום: אילוסטרציה)
אורטיקריה, עור (צילום: אילוסטרציה)

מטופלים הסובלים מאורטיקריה כרונית אידיופטית/ספונטנית חווים לעתים קרובות תסמינים על אף הטיפול המקובל באנטיהיסטמינים H1 בשילוב תרופות מקבוצה נוספת אחת או יותר .

במחקר זה הוערכו הבטיחות והיעילות של טיפול בן 24 שבועות Omalizumab בקרב מטופלים הסובלים מאורטיקריה כרונית אידיופטית/ספונטנית על אף טיפול משולב סטנדרטי באנטיהיסטמינים H1 במינון עד פי 4 מהמינון המאושר ובתוספת של בנטיהיסטמינים H2, חסמי רצפטורים ללויקוטריאנים או שניהם.

במחקר פאזה 3 זה, מטופלים חולקו וקיבלו באופן אקראי 6 זריקות תת עוריות במרווחים של 4 שבועות של Omalizumab במינון של 300 מ"ג או פלצבו, ולאחר מכן , מעקב של 16 שבועות. המטרה העיקרית של המחקר היתה להעריך את הבטיחות של Omalizumab בהשוואה לפלצבו. כמו כן, נועד המחקר להעריך את יעילות הטיפול (במדדים כגון: חומרת גרד, חומרת התפרחת העורית וחומרת האורטיקריה). המדדים הוערכו בשבוע 12 ו-24.

החוקרים מצאו, כי ההיארעות הכוללת והחומרה של תופעות הלוואי ותופעות הלוואי החמורות היו דומים בין Omalizumab ופלצבו. פרופיל הבטיחות היה תואם את זה של חולי אסתמה אלרגית שקיבלו Omalizumab. בשבוע ה-12, השינוי הממוצע מרמת הבסיס של דירוג חומרת הגרד השבועי היה -8.6 (95% CI-9.3,-7.8) בקבוצת Omalizumab בהשוואה ל-4 (95% CI -5.3,-2,7 ) בקבוצת הפלצבו (P<0,001).

שיפור משמעותי נצפה בפרמטרים נוספים של יעילות שנבדקו בשבוע 12. תוצאות אלו היו עקביות גם בשבוע ה-24 למחקר.

החוקרים סיכמו, כי Omalizumab נסבל היטב בקרב המטופלים והביא להפחתה בסימנים ובסימפטומים של מטופלים הסובלים מאורטיקריה כרונית אידיופטית/ספונטנית על אף טיפול באנטיהיסטמינים H1 (במינון עד פי 4 מהמומלץ) בשילוב אנטיהיסטמינים H2, חסמי רצפטורים ללויקוטריאנים או שניהם.

מקור:
Allergy Clin Immunol. 2013 Jul;132(1):101-9. doi: 10.1016/j.jaci.2013.05.013. Omalizumab in patients with symptomatic chronic idiopathic/spontaneous urticaria despite standard combination therapy. Kaplan A1, Ledford D, Ashby M, Canvin J, Zazzali JL, Conner E, Veith J, Kamath N, Staubach P, Jakob T,Stirling RG, Kuna P, Berger W, Maurer M, Rosén K.

נושאים קשורים:  אסתמה,  אורטיקריה,  omalizumab,  אנטיהיסטמיני,  אומאליזומאב,  מחקרים
תגובות