חדר מיון

שימוש ב-AccuVein לא משפר החדרת צנתר ורידי למבוגרים במיון

שימוש במכשיר AccuVein, המבוסס על תאורה אינפרה אדומה, לא שיפר את המהירות או אחוזי ההצלחה של החדרת צנתר ורידי פריפרי

23.09.2014, 09:09

החדרת צנתר ורידי (IV) היא אחת הפעולות הנפוצות ביותר בחדר מיון, אך היא עשויה להיות מאתגרת במקרים מסוימים.

מחקרים קודמים הראו, שאולטראסאונד יכול לקצר את משך הזמן הדרוש להחדרת הצנתר, וכי טראנס-אילומינציה עם אור בטווח ליד אינפרה-אדום יכולה לשפר את ההחדרה אצל ילדים.

במחקר זה נבחן השימוש במכשיר AccuVein, המבוסס על אור אדום ואינפרא-אדום, כדי להאיר ורידים. המחקר נערך במתכונת רנדומלית. 272 מטופלים מבוגרים שהגיעו לחדר מיון בצרפת השתתפו במחקר. אצל 115 חולים נעשה שימוש ב-AccuVein כדי למקם את הצנתר ואצל השאר נעשה מיקום בטכניקות הרגילות.

החוקרים בחנו את משך הזמן שלקח למקם בהצלחה את הצנתר, מספר הניסיונות עד להצלחה, אחוז הכישלונות, כאב בזמן ההחדרה, יעילות השימוש ועוד.

משך הזמן שנדרש להחדרת הצנתר לא היה שונה משמעותית בין הקבוצות. בקבוצת ה-Accuvein הזמן הממוצע עמד על 119 שניות לעומת 98 שניות בביקורת. שאר המדדים שנבדקו גם כן לא היו שונים משמעותית בין הקבוצות, מלבד תנועה בזמן ההחדרה. תזוזת המטופל בזמן ההחדרה היתה נפוצה יותר אצל אלו שאצלם נעשה שימוש במכשיר. הערכת המכשיר על ידי המבצע היתה לרוב שלילית.

החוקרים מסמכים, כי לאור הממצאים ממחקר זה, הם אינם רואים הצדקה לשימוש שגרתי במכשיר לצורך החדרה של צנתר ורידי אצל חולים מבוגרים שמגיעים למיון.

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

מקור:
Aulangnier J, Hoc C, Mathieu E, et al. Efficacy of AccuVein to Facilitate Peripheral Intravenous Placement in Adults Presenting to an Emergency Department: A Randomized Clinical Trial. Acad Emerg Med. 2014;21(8):858-863

נושאים קשורים:  חדר מיון,  IV,  AccuVein,  צנתר ורידי,  מחקרים
תגובות