חדשות

ביה"ד לעבודה פסק: ד"ר פורמן-רזניק תחל מיד בעבודתה במכון לרפואה משפטית

נדחו מאמצי פרקליטות המדינה לטרפד את מינויה של ד"ר מאיה פורמן-רזניק לתפקיד הבכיר במכון לרפואה משפטית, שבו זכתה במכרז

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, עידית איצקוביץ', פסקה כי ד"ר מאיה פורמן-רזניק תחל מיד וללא כל תנאים בתפקידה כמנהלת היחידה לרפואה משפטית-פתולוגית במכון לרפואה משפטית של משרד הבריאות. כמו כן, פסקה השופטת שעל המדינה לשאת בהוצאות המשפט בסך 15 אלף שקל.

עוד בנושא: פרשת המינוי למכון לרפואה משפטית 

בכך נדחו מאמצי פרקליטות המדינה לטרפד את מינויה של הרופאה לתפקיד שבו זכתה במכרז. פסק הדין מהווה מכה קשה לעמדת פרקליטות המדינה בפרשה. ההסתדרות הרפואית ושרת הבריאות בירכו על פסק הדין. משרד הבריאות אמר בתגובה: "זו החלטה נכונה, הוגנת וצודקת".

השופטת איצקוביץ פסקה, כי מאמצי פרקליטות המדינה לבטל ואחר כך לעכב באמצעות התניות שונות את מינויה של ד"ר פורמן-רזניק, בעקבות ביקורת שנמתחה על חוות דעת מומחה אותו הציגה בעדותה בבית המשפט המחוזי בנצרת (במשפט רומן זדורוב) - "אינם סבירים".

חודש לאחר אותה עדות, בינואר 2014, שעסקה בסוג הסכין שבה בוצע רצח הילדה תאיר זאדה, היתה אמורה ד"ר פורמן-רזניק להיכנס לתפקיד שבו זכתה במכרז במכון לרפואה משפטית. הפרקליטות, טענה הרופאה בפנייתה לבית הדין לעבודה, ניסתה "להתחשבן" עמה מאחר שהעדות שנתנה במשפט זדורוב היתה מנוגדת לעמדתה.

בית הדין לעבודה קבע, כי "לא הוכחו נסיבות המצדיקות סטייה מ'דרך המלך', שהיא מינוי לתפקיד של מי שזכה בו במכרז". כמו כן, כתבה השופטת איצקוביץ בפסק הדין: "אנו בדעה שישנה חוסר סבירות, לכאורה, בהחלטת המדינה בנוגע להתניות בכניסה לתפקיד של המבקשת, שהוכיחה את זכאותה לסעד המבוקש, להיכנס לתפקידה ללא התניות".

העיתון "דה מרקר" הוסיף, כי השופטת קבעה שגם ניסיון הפרקליטות להתנות את מינוי ד"ר פורמן-רזניק בשורת צעדים שיינקטו עד שבית המשפט העליון ידון בערעור במשפט אינו סביר. הפרקליטות דרשה שד"ר פורמן-רזניק לא תכתוב חוות דעת מקצועיות שיוגשו לבית משפט וכי העסקתה תיבחן מחדש לאחר ולאור תוצאות פסק הדין בעליון בעניין זדורוב. "הדרישה לעסוק רק בעניינים שאינם דורשים מתן חוות דעת, נועדה לרוקן את התפקיד מתוכן", כתבה השופטת איצקוביץ בפסק דינה.

לצד הביקורת שמתחה השופטת על המדינה, היא קיבלה את טענת הרופאה כי עמדת הפרקליטות בפרשה הזאת היא פגיעה בשמה הטוב. "הנזק של המבקשת לא מתבטא רק בהיעדר מקור פרנסה, אלא גם, וייתכן שבעיקר, בכתם שהוטל עליה כל עוד לא מכובדת זכותה למקום עבודה לו זכתה בדין. העבודה - בוודאי זו של רופא על כל מומחיותו - היא הרבה יותר מדרך להתקיים בכבוד, היא גם דרך להגשמה עצמית", כתבה השופטת.

ההסתדרות הרפואית (באמצעות עו"ד ארנה לין) ולשכת עורכי הדין התייצבו לצדה של הרופאה במאבקה.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  בית הדין לעבודה,  פרקליטות המדינה,  ההסתדרות הרפואית בישראל,  המכון לרפואה משפטית,  ד"ר מאיה פורמן-רזניק,  הרי"י
תגובות