חדשות

מערכת לסידור עבודה לצוותים הרפואיים תוטמע בבתיה"ח הממשלתיים

משרד הבריאות ישקיע בפרויקט 5 מיליון שקל; עד סוף השנה תימצא המערכת, המיועדת לייעל העבודה, בכל בתי החולים הממשלתיים

מערכת ממוחשבת לניהול ולשיבוץ משמרות העבודה של הרופאים והצוותים הרפואיים בכל בתי החולים הממשלתיים נרכשה, בתום מכרז, על-ידי משרד הבריאות בהשקעה כוללת של כ-5 מיליון שקלים. המערכת אמורה להיות מוטמעת במערכות המחשוב של בתי החולים עד סוף השנה. מערכת דומה כבר פועלת ב"שיבא", ב"אסותא" ב"מכבי שירותי בריאות" ובמרכז הגריאטרי "שוהם".

המשרד מסר, כי המערכת הממוחשבת שנבחרה, בשם "משמרות.קום" של חברת "אינסטינקט", צפויה להוביל לחיסכון ניכר בזמן ובמשאבים. היא כוללת תכנון שיבוצי הרופאים ועובדים אחרים לעבודה במשמרות – ומחליפה בימים אלה בלא מעט מוסדות את סידור העבודה הידני הקיים.

לדברי המשרד, המערכת הממוחשבת מבקרת ומנטרת את שעות העבודה בזמן-אמת ומספקת צפי עתידי על חריגות. משרד הבריאות מסר, כי המערכתיודעת לפזר באופן מיטבי את תקני כוח האדם שבארגון, מוודאת תקינות השיבוצים מול חוקי העבודה, חוקים ארגוניים, הסכמים קיבוציים, חוזים אישיים - ופותרת מצבים בלתי צפויים באיוש המשמרות.

המערכת מיועדת לכוון את מנהלי בתי החולים לניצולת נכונה ויעילה של כוח האדם ולהתארגן למצבים מורכבים, בהתאם לתפוסת המיטות בזמן אמת. כמו מערכות דומות, גם מערכת זו ניתנת לניהול באמצעות טלפונים חכמים וממחשבים ביתיים.

המערכת מיועדת לבצע שיבוץ רופאים לכוננויות ולתורנויות רופאים, תורנויות במחלקות הסיעוד, שיבוץ האחיות, כוח העזר, עובדי המעבדות וטכנאים במכונים השונים. משרד הבריאות בחן כמה מערכות דומות לפני שקבע איזו מתאימה לצרכיו.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  שעון נוכחות,  תורנויות,  מערכת ממוחשבת,  כוננויות
תגובות
נטע לי
15.06.2014, 12:55

אנחנו עובדים עם המערכת כבר הרבה מאוד זמן ומאוד מרוצים. המערכת חסכה לנו הרבה זמן וכסף.