משפט

סיוע משפטי לרופאים בעקבות ההסכם על שיעורי מס נמוכים למענקים

במו"מ שניהלה הר"י עם רשות המסים נקבע, כי המיסוי על מענקי פריפריה ומקצועות במצוקה יהיה פחות מ-30%; הר"י תסייע במימוש ההסכם

צוות עורכי הדין של מחלקת יחסי העבודה של ההסתדרות הרפואית בישראל (הר"י), יחד עם עורכי דין ממשרדם של עוה"ד מזרח, נח וקריגל, יגיעו בשבועות הקרובים לבתי החולים השונים, יפגשו עם המתמחים ויסייעו להם בהשלמת תהליך השומה האישי, בעקבות החתימה על ההסכם בדבר שיעורי המס שיש לשלם על מענקי הפריפריה והמקצועות במצוקה.

ההסכם נחתם ב-16 באפריל, לאחר משא מתן ארוך ואינטנסיבי בין  הר"י לבין רשות המיסים והביטוח הלאומי, ומסדיר את המיסוי על המענקים שהיו חלק מהישגי ההסכם הקיבוצי שנחתם בין ההסתדרות הרפואית לבין האוצר ב-2011.

במסגרת ההסכם, חבות המס תהיה בשיעור של פחות מ- 30%. הר"י רואה בכך הישג חסר-תקדים, מאחר שעמדת רשויות המס ואופן מיסוי המענקים עד להשגת ההסכם עמדו על כ-46%.

מההסתדרות הרפואית נמסר, כי ההפחתה בשיעור המס משמעותה בפועל החזר כספי לרופא/ה הבודד, בגובה של בין 50 אלף ל-100 אלף שקל, בהתאם לגובה המענק שנקבע עבורו/ה.

למעלה מ- 850 רופאים ורופאות הצטרפו להסכם. הר"י צופה כי במהלך החודש הקרוב יושלם תהליך איסוף המסמכים והחתימה עליהם.

נושאים קשורים:  משפט,  מתמחים,  רשות המסים,  מענקי פריפריה ומקצועות במצוקה,  ההסתדרות הרפואית בישראל
תגובות
סמי
10.05.2014, 13:42

טעות קשה ביותר של דר אידלמן . כשאתה במשא ומתן על שכר , צריך תמיד לקחת בחשבון את המיסוי. האוצר , ידע זאת ושתק. דר אידלמן לא ידע ומי שהלך לפריפריה אכל אותה. אז למה בחרתם בו שוב? כי אתם אהבלים ! בפריפריה , לא כל כך ששים לקבל רופאים מומחים, הם רוצים אותם דרך קרן מחקרים!

אודי
10.05.2014, 13:49

מקווה שיגיעו גם למרפאות, לא רק לבתי"ח.