חדשות

הרפואה הציבורית בארה"ב: 21 מיליון דולר לרופא עיניים מ"מדיקר"

לראשונה מאז ייסודה של תוכנית הביטוח הפדרלית, חושף הממשל את נתוני השכר של קבוצת רופאים קטנה המרוויחה מיליונים מ"מדיקר"

שבעה רופאים מקרב כ-880 אלף הרופאים ואנשי המקצועות האחרים בתחום הבריאות המועסקים במסגרת תוכנית הביטוח הפדראלית של ארה"ב "מדיקר" (Medicare), קיבלו כל אחד סכומים העולים על 10 מיליון דולר בשנה, נכון ל-2012; פרטים אלה פורסמו אתמול על ידי הממשל האמריקאי, בפעם הראשונה מאז שהוקמה תוכנית ביטוח הבריאות הממשלתית, לפני כמעט 50 שנה.

נתוני השכר פורסמו בעקבות החלטתו של שופט פדרלי בעניין בשנה שעברה. מהנתונים עולה, כי כ-4,000 מקרב הרופאים השתכרו יותר ממיליון דולר כל-אחד, וכ-100 מביניהם השתכרו בסך הכל 610 מיליון דולר ביחד.

ה"ניו יורק טיימס", שדיווח על הנתונים, כתב כי משמעותם היא שקבוצה קטנה מקרב כלל הרופאים המועסקים ב"מדיקר" נטלו מקופתה כמעט 25% מסך הוצאות השכר שלה, המסתכמות בכ-47 מיליארד דולר בשנה. סך כל הוצאות "מדיקר" ב-2012 (שכר הרופאים, בתי חולים, תרופות ועוד) עמד על 600 מיליארד דולר.

שיאן השכר בתוכנית הביטוח הפדרלית הוא רופא עיניים מפלורידה, המתמחה בטיפולים ייחודיים לקשישים. שכרו הסתכם ב-2012 ב-21 מיליון דולר. עשרה רופאים, ביניהם אונקולוג-מומחה, תוגמלו ב-4 מיליון דולר כל אחד. בדיווח נמסר, כי בניגוד לקבוצה הקטנה של "הרופאים המיליונרים", התשלום השנתי הממוצע לרופא ב"מדיקר" עומד על 77,000 דולר.

קבוצת הרופאים המומחים שממוצע התשלומים שלה היה הגבוה ביותר היו אונקולוגים העוסקים באופן ספציפי בהקרנות ובאנליזה של בדיקות דם. התשלום השנתי הממוצע לכל אחד מהם הגיע ל-360 אלף דולר. בדו"ח שפורסם נמסר, כי "מדיקר" שילמה 12 מיליארד דולר עבור 214 מיליון ביקורים אצל רופאים, רובם נמשכו בין 15 ל-25 דקות. רופא כללי תוגמל בעד כל ביקור של חולה במרפאתו בסכום של 57 דולר בממוצע.

לקריאת הדיווח ב"ניו יורק טיימס" לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  שכר הרופאים,  מדיקר,  Medicare,  נתוני שכר
תגובות
איליה
11.04.2014, 08:47

זה רק מדגיש כמה כסף מפסידים so called "שיאני שכר" שלנו לעומת מה שיכלו להרוויח אילו עבדו בארה"ב הרי מקצועות שלהם כמו גם הידע והנסיון מקצועי מבוקשים שם לא פחות מכאן.
אבל הנתון החשוב יותר לדעתי זה התשלום הממוצע לרופא ה"ממוצע" בארצות הברית שעומד על 77000$ בשנה ובכך די דומה לשכר שנתי של רופא משפחה/ילדים ממוצע בארץ - אשר כמובן עובד בקופת חולים, לא ביבת החולים. וגם זה ממחיש עד כמה משתלם שם להתמחות במקצועות אשר אצלנו נחשבים "מקצועות במצוקה" ולא משתלמים בכלל (להוציא כמובן את רפואת עיניים אשר גם כן די משתלמת)