משפט

רשיונו של רופא משפחה הותלה בעקבות מכירת תעודות מחלה לחיילים

הרופא הורשע בביהמ"ש בהנפקת תעודות מחלה כוזבות בעבור 100 ש"ח; ועדת משמעת קבעה שרישיונו יותלה לחודשיים, החל מ-2 במארס

השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, המשמש כממונה על אמצעי המשמעת במקצועות הרפואיים במשרד הבריאות, קיבל את המלצת ועדת משמעת שדנה בפרשת רופא המשפחה ד"ר סאלח בדיר מכפר קאסם. ד"ר בדיר עבד במרפאת ש.ד.ר. (שירותי רפואה דחופה), ויחד עם עוד חמישה רופאים ואחים במרפאה הואשם בקשירת קשר עם מנהל המרפאה כדי להונות את רשויות צה"ל, בכך שסיפק תעודות מחלה כוזבות לחיילים תמורת 100 שקל לתעודה.

הפרשה הגיעה לבית משפט השלום בפתח-תקווה ,שגזר על הרופא ששה חודשי מאסר על תנאי ל-3 שנים, 180 שעות עבודות שירות למען הציבור וקנס בסך 5,000 שקל.

בעקבות ההרשעה הפלילית, הגיש מנכ"ל משרד הבריאות קובלנה נגד הרופא בהתאם לסעיף בפקודת הרופאים נוסח חדש מ-1976.

ועדת משמעת בהרכב ד"ר אשר שלמון, פרופסור צבי שטיין ועו"ד עירית אלטשולר, שדנה בקובלנה, קבעה כי היא רואה בחומרה את התנהגות הרופא שסיפק אישורים כוזבים למספר מטופלים. "רישום מידע רפואי כוזב", ציינה הוועדה, "הכנת מסמכים הכוללים מידע רפואי כוזב ומסירתם לזולת... פוגעים באושיות מקצועות הרפואה, שבהם הסתמכות על רישום קודם היא בסיס לטיפול הניתן לחולים ולבריאותם, וליחסי האמון כלפי המקצועות הרפואיים".

לאחר סקירה של הפסיקה הקיימת בנושא מתן אישורים רפואיים כוזבים על-ידי רופאים, הגיעה הוועדה למסקנה שרק אמצעי משמעת של התליית הרישיון יעביר את המסר הנכון לגבי חומרת העבירות שעבר הרופא.

את החלטת הוועדה אימץ השופט בדימוס סטרשנוב, שגם הורה לפרסם את פרטי הפרשה.

לקריאת החלטת השופט סטרשנוב לחצו כאן

נושאים קשורים:  משפט,  צה"ל,  גימלים,  רשיון רפואי,  פקודת הרופאים
תגובות