חדשות

צוותי מחקר מביה"ח "פוריה" זכו בשני מענקים ממנהלת המחקר בגליל

העבודות עוסקות בעמידות לאנטיביוטיקה של חיידק ההליקובקטר פילורי ובבדיקות קרישה בהריונות תאומים לאחר טיפולי הפריה חוץ גופית

שני צוותי מחקר שבראשם עומדים רופאים מהמרכז הרפואי "פוריה" שבטבריה זכו במענקי מחקר מלאים בסך 150,000 ש"ח מטעם מנהלת המחקר בגליל.

את המחקר הראשון מוביל פרופסור ג'וני יונס, מנהל היחידה להפריה חוץ גופית בבית החולים, שעבודתו עוסקת בהשוואה של הריונות של תאומים לאחר טיפולי הפריה חוץ גופית להריונות ספונטניים, באמצעות בדיקות קרישה.

פרופסור ג'וני יונס (צילום: מיה צבן / "פוריה")

פרופסור ג'וני יונס (צילום: מיה צבן / "פוריה")

לדברי פרופסור יונס, עבודות קודמות הוכיחו שהריונות יחיד אחרי טיפולי הפריה הם בסיכון גבוה יותר ללידות מוקדמות ולמשקל עובר נמוך. "מטרת המחקר שלנו, באמצעות בדיקות קרישה, לחזק ממצאי מחקר ראשוני ממנו עלה כי סיבוכי יתר בהריונות לאחר הפריה חוץ גופית אינם תולדה של הטכניקה אלא קשורים לאוכלוסיית הנשים הלא-פוריות. המחקר מבוצע בשיתוף עם המרכז הרפואי רמב"ם, בית החולים האיטלקי בנצרת, הפקולטה לרפואה בגליל והמחלקה לביולוגיה באוניברסיטת חיפה".

את המחקר השני מוביל ד"ר אבי פרץ, שמחקרו יחד עם ד"ר אבי און וד"ר מאיה פריצקי בוחן עמידות לאנטיביוטיקה של החיידק הליקובקטר פילורי הגורם לכיב קיבה או לדלקת ברירית הקיבה.

ד"ר אבי פרץ (צילום: מיה צבן / "פוריה")

ד"ר אבי פרץ (צילום: מיה צבן / "פוריה")

לדברי ד"ר פרץ, "בשל העמידות ההולכת וגדלה של חיידקים לאנטיביוטיקה - נושא מאד חשוב המעסיק חוקרים רבים בעולם – מטרת המחקר שלנו לזהות זנים עמידים לאנטיביוטיקה וכך להתאים להם את הטיפול שיהיה אפקטיבי, בהתאם לשיטה שפיתחנו במעבדה". על תוצאות הפיילוט שעשה הצוות כבר דווח בשני כתבי עת מדעיים-רפואיים. המענק יאפשר לבצע מחקר המשך-בהיקף יותר גדול.

מנהלת המחקר בגליל הוקמה במטרה טפח מחקרים רפואיים הנעשים באזור. השנה הוגשו כ-150 הצעות מחוקרים בבתי החולים השונים בצפון הארץ לקבלת המענקים. ד"ר ארז און, מנהל "פוריה" אמר, כי "אני גאה מאד בצוותים שלנו. העיסוק במחקר קליני או בסיסי הוא בסיס העוצמה של בית חולים בכל מקום בעולם. אני מאמין שהשילוב של רפואה, אקדמיה ומחקר הוא שילוב מנצח שמשמעו גם מרכז רפואי טוב יותר".

תגיות:
המרכז הרפואי פורייה, הפריה חוץ גופית, כיב קיבה

נושאים קשורים:  חדשות,  הפריה חוץ גופית,  כיב קיבה,  הליקובקטר פילורי,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות