רפואה משלימה

מושב כירורגיה אינטגרטיבית בכנס הרפואה המשלימה

מושב ייחודי בהקשר לשילוב רפואה משלימה במחלקה כירורגית יתקיים בכנס החברה הישראלית לרפואה משלימה הקרוב ב- 20/11/2013 במלון לאונרדו ברמת גן. להלן הפרטים

מושב ייחודי בהקשר לשילוב רפואה משלימה במחלקה כירורגית יתקיים בכנס החברה הישראלית לרפואה משלימה הקרוב ב- 20/11/2013 במלון לאונרדו ברמת גן.
פרטי המושב מצוינים למטה ופרטי הכנס מצורפים כנספחים. הרשמה מוקדמת בהנחה משמעותית לחברי החברה עד 28/10 . בנוסף מספר עדכונים לגבי מספר קורסים שעומדים להפתח בקרוב מצוינים בתחתית אימייל זה .

מושב ייחודי בהקשר לשילוב רפואה משלימה במחלקה כירורגית יתקיים בכנס החברה הישראלית לרפואה משלימה הקרוב ב- 20/11/2013 במלון לאונרדו ברמת גן.
פרטי המושב מצוינים למטה. הרשמה מוקדמת בהנחה משמעותית לחברי החברה עד 28/10 .
"מי מפחד מניתוח?” כלים מעשיים לליווי מטופלים בתהליך הניתוחי-
לקחים משירותי רפואה משלימה, המרכז הרפואי בני ציון
מנחה: ד"ר אלעד שיף מנהל מחלקה פנימית ב' ושירותי רפואה משלימה,
המרכז הרפואי בני ציון.
משתתפים: שמואל אטיאס, צחי ארנון, גור קריינדלר עופרי אבנרי,
דבורית לוסקי, אביגיל שגיא, נדב שטופלמן.
במושב זה נסקור גישות ברפואה משלימה הנותנות מענה למצוקות וצרכים של מטופלים (מבוגרים וילדים) לפני, תוך כדי ואחרי פרוצדורות רפואיות פולשניות. יינתנו כלים מעשיים למטפלים כדי להכין את מטופליהם באופן מיטבי לניתוח ולשיקום שלאחריו. המושב יכלול הדגמות והתנסויות לצורך המחשת תהליכים טיפוליים.

הכירורגיה וההרדמה המודרניים, על מרכיביהם הסיעודיים והרפואיים, מאפשרים להפחית משמעותית את התחלואה הניתוחית. אולם אחוז ניכר מהחולים עדיין מדווחים על חרדה, כאב, אי נוחות מהצנרות והנקזים, בחילות והקאות, הפרעות שינה, ירידה תפקודית ועוד. תופעות אלו יחד עם השינויים הגופניים והנפשיים הקיצוניים סמוך להתערבויות פולשניות (ניתוחים, ביופסיות, צינתורים וכו') ובמהלכן עלולים לעכב את תהליכי ההתאוששות והשיקום. מה עוד ניתן לעשות על מנת לשפר את ההחלמה מהניתוח? ממחקרים רבים עולה כי לרפואה משלימה תפקיד חשוב בהכנה לקראת פעולות פולשניות ובתהליכי ההבראה שלאחריהן. כדוגמה לכך: בסקירה שיטתית שבחנה יעילות דמיון מודרך בצמצום סיבוכים ניתוחיים נמצא כי לא רק שדמיון מודרך הפחית תופעות לוואי כתוצאה מניתוח, אלא אף הביא לחסכון כלכלי משמעותי בעיקר על ידי קיצור זמן השהייה בחדר ניתוח. דיקור סיני ושיטות מגע שונות כגון רפלקסולוגיה נמצאו כמורידות חרדה, כאב, בחילות והקאות בתר ניתוחיים. מחקרים אלו מעודדים, אולם רוב המטפלים ברפואה משלימה עובדים במסגרות קהילתיות ואינם מכירים את ההוויה באשפוז ואת ה"חוויה" של פעולות פולשניות מבחינת התהליך עצמו והמערכת שבה הוא מתבצע. בהרצאתנו נציג את הצרכים והמצוקות של חולים העוברים פעולות פולשניות וכן את הכלים השונים ברפואה משלימה שיכינו את המטופלים בצורה מיטבית לניתוח ויסייעו להתאוששות מהירה אחריו. ההמלצות וההדגמות יינתנו בהתבסס על הספרות המקצועית בתחום וכן על הניסיון הרב שצברנו במרכז הרפואי בני ציון בליווי אלפי מאושפזים במחלקות הכירורגיות (כולל כירורגית ילדים) והמחלקות המצנטרות (קרדיולוגיה וכלי דם). בכל שנה מתבצעים בישראל מאות אלפי(!) פעולות רפואיות פולשניות; אם ברצונך להכיר רפואה משולבת במתאר פולשני ולרכוש כלים אפקטיביים לליווי מטופלים העוברים פרוצדורות רפואיות, ההרצאה מיועדת לך!

נושאים קשורים:  רפואה משלימה
תגובות