חדשות

משרד הבריאות: ייתכן שניאלץ לחסן את כל הילדים בדרום מעל גיל 8

משרד הבריאות כבר סיכם על רכישת 150,000 מנות חיסון מחברות התרופות וקיימת אפשרות שיהיה גם צורך לחסן עד מיליון מתושבי ישראל

משרד הבריאות נערך לכמה תרחישים בעקבות מציאת שרידי נגיף פוליו במערכות הביוב בדרום הארץ, ביניהם גם לאפשרות שיהיה צורך לחסן את כל ילדי הדרום מגיל 8. לשם כך יירכשו מיידית 150,000 מנות חיסון, בהתאם לסיכום שהושג כבר עם חברות התרופות. כך הודיע אתמול (יום ד') מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור רוני גמזו, בתדרוך לתקשורת.

"במידת הצורך, יתכן שכל תושבי ישראל שלא חוסנו עד היום, יחוסנו – מדובר בכמיליון בני אדם", נמסר עוד בתדרוך.

פרופסור רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות, ציין כי כל התרחישים נבחנים וייתכן אף מצב שהנגיף שהתגלה עוד בפברואר ייעלם, והמעקב יימשך ללא צורך במבצע חיסון נרחב. עם זאת, הוסיף כי קיים סיכון לתרחיש שבו הנגיף עובר מאדם לאדם. בינתיים, הדגיש, אין זה המצב. משרד הבריאות גם נערך כדי להסביר לכלל האוכלוסייה מדוע חשוב להתחסן.

עד כה אשדוד היא הנקודה הצפונית ביותר בדרום הארץ שבה התגלה הנגיף במערכת הביוב המקומית. אם יתברר במעקב אחריו שישנה נקודה צפונית יותר, יהיה זה אישור לכך שהוא אכן מתפשט ואז תיבחן אפשרות ההתחסנות לכל תושבי ישראל שלא חוסנו עד היום.

התדרוך עם מנכ"ל משרד הבריאות נערך לסיכום ביקורם בישראל של נציגי ארגון הבריאות העולמי (WHO) והמרכז האמריקאית לבקרת מחלות (CDC), שהגיעו כדי לעקוב אחרי היערכות ישראל ופעילויות הניטור שמבצעת מערכת הבריאות כאן בהקשר לנגיף הפוליו .

בתדרוך השתתפו גם שרת הבריאות, יעל גרמן; פרופסור איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ופרופסור ארנון אפק, ראש מינהל רפואה במשרד הבריאות. בתדרוך נמסר כי המשרד מעוניין גם במידע פרטני לגבי נשאי הנגיף, שיבוצע על-ידי איסוף דגימות צואה על מנת להבין אם וכיצד הוא מתפשט.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  חיסונים,  פוליו
תגובות