דעות

עשר סיבות בתחום בריאות הנפש לא לצרוך מריחואנה

בתחום בריאות הנפש מריחואנה אינה סם קל כפי שמנסים להציגה גורמים אינטרסנטיים שונים, אלא סם קשה

למען הסר ספק, הח"מ בעד מתן מריחואנה לחולי סרטן, חולי אידס וחולים במחלות נוירולוגיות כמו M.S וכאבים כרוניים שתרופות קונבנציונליות אינן עוזרות להם. אלה גם עיקר האינדיקציות של משרד הבריאות בבואו לאשר מריחואנה רפואית.

לעומת זאת בתחום בריאות הנפש המצב שונה לחלוטין, ואפשר להצביע על סיבות רבות להימנעות ממתן מריחואנה לחולים אלו:

1. בתחום בריאות הנפש אין בנמצא מחקר מבוקר אחד שהתפרסם בכתב עת רציני שמוכיח שמריחואנה עוזרת, זאת בניגוד למיתוסים ולדעות קדומות בקרב חלק מהקולגות שלנו.

2. הספרות הרפואית רוויה במאמרים על נזקי המריחואנה בתחום בריאות הנפש (מצ"ב מאמרי עם הספרות הרלונטית).

3. מאמרים חשובים (לדוגמה מאמר ב Lancet לפני כמה שנים) מצאו שיש שכיחות יתר של פסיכוזות בקרב צרכני קנביס, לא רק בקרב משתמשים כבדים, אלא  גם בקרב משתמשים מזדמנים.

4. אין ויכוח בספרות הרפואית לגבי נזקים קוגניטיביים בקרב מעשני מריחואנה, נזקים כמו פגיעה בזיכרון וליקויי קשב וריכוז.

5.הספרות רוויה במחקרים המצביעים על פגיעה משמעותית במתבגרים הן בהיבט הקוגניטיבי, כולל הידרדרות קשה בלימודים, והן בהיבט של התפתחות מחלות נפש כגון סכיזופרניה.

6. אפשר להצביע על עלייה בשכיחות מגוון תופעות של חרדה, דפרסונליזציה, דראליזציה והתקפי פניקה בקרב המשתמשים בסם.

7. מניסיוני בטיפול במאות נפגעי קנביס, חלקם סבלו מהתמכרות נפשית וגם פיזית, חלקם מפסיכוזות, חלקם מדיכאונות מיגוריים ומהתקפי פאניקה, והתופעה השכיחה ביותר בעקבות השימוש בסם היא ליקוי קוגניטיבי.

8. סיכון בנהיגה: קנביס מוביל לסיכון ייחודי בנהיגה - בשל מסיסותו הרבה בשומן, זמן מחצית החיים של THC, שהוא החומר הפסיכואקטיבי העיקרי בקנביס, ארוך מאוד. המשתמש בסם סבור שעם גמר הטריפ, דהיינו כשעתיים לאחר העישון, הוא יכול לנהוג, אך מחקרים הוכיחו שבין 12 שעות ל-24 שעות לאחר סיום הטריפ יש פגיעה בתפקודים הספציפיים של נהיגה כמו הערכת זמן ומרחק, זמן תגובה פרצפטו מוטורית, דיוק ומיקוד (מצ"ב מאמרי בנושא). כמו כן, הגישה למריחואנה כסם קל מורידה את אלמנט הזהירות ביחס לנהיגה.

9. לפי ניסיוני ועל פי מחקרים רבים, קנביס גורם להחמרת מחלות נפש כמו סכיזופרניה, הפרעה דו-קטבית ועוד, ובמיוחד מדרדר את הפרוגנוזה שלהם.

10. מניסיוני הרב בטיפול בנפגעי קנביס, אחד הדברים הראשונים שנפגע אצלם הוא התחום המוסרי, לאו דווקא ברמה העבריינית הקשה שבגינה נשלח אדם למאסר. מדובר בהידרדרות מוסרית כגון שקרים לאנשים קרובים, עיגול פינות, הפחתת האחריות בעבודה ובמשפחה, עצלנות על גבול הרשלנות לפעמים, הורדת עכבות, זלזול בערכים שקודם היו חשובים ומשמעותיים לאדם כמו הגינות, עבודה, כבוד הזולת, אמונה דתית ועוד.

לסיכום, בתחום בריאות הנפש לא מדובר בסם קל כפי שמנסים להציגו גורמים אינטרסנטיים שונים, אלא בסם קשה.

נושאים קשורים:  דעות,  מריחואנה רפואית,  מריחואנה
תגובות
מסר ממגזין קנאביס
06.02.2013, 21:55

איזו ערימה של שקרים...

1. זה שלא מצאת מחקר שקובע שמריחואנה עוזרת לבריאות הנפש לא אומר שאין כזה ובטח לא אומר שהיא פוגעת.
2. הספרות הרפואית מלאה גם במחקרים שממומנים ע"י חברות תרופות שמזמינות את התוצאות מראש או במחקרים מוטים שלא לקוחים את כל הפרמטרים בחשבון. אנא בחר מאמר אחד ונדבר עליו. מעבר לכך, מה לגבי מחקרים שקובעים שסיגריות, אלכוהול, בשר אדום וסוכר פוגעים בבריאות? זו סיבה לזרוק לכלא את מי שצורך אותם?
3. כן, שמענו על הקטע עם הפסיכוזה... קודם כל מדובר ב-1% ע"פ המחקרים - אותו 1% שנשמר גם באוכלוסיה הכללית. אגב, ד"ר משיח כבר הודה שאין קשר בין קנאביס לפסיכוזה. חפש ביוטיוב בעצמך.
4. ליקויי קשב וריכוז? קנאביס הוא תרופה יעילה הרבה יותר להפרעות קשב וריכוז מאשר הריטלין שאתה וחבריך הרופאים דוחפים לכל ילד בן 11. גם לזה יש מחקרים, אתה מוזמן למצוא אותם בגוגל, גם בעברית.
5. ייתכן ולא רצוי שילדים יעשנו. זו סיבה להפוך מאות אלפי אזרחים בישראל לעבריינים?
6. "אפשר להצביע"? בוא בבקשה ותצביע... איפה?
7. שוב סכיזופרניה? חשבת אולי שאותם חברה שהיו אצלך שאתה מדבר עליהם קודם סבלו מבעיות נפשיות שבגללן הרגישו טוב עם הקנאביס שעזר להם להתגבר על אותן בעיות?
8. קנאביס לא מוביל ליותר סיכון בנהיגה ממה שמובילים אלכוהול, ריטלין או עייפות רחמנא ליצלן. נהפוך הוא - מחקרים שנערכו גם בישראל ופורסמו ב-YNET מצאו כי עישון קנאביס לא פוגע בנהיגה אלא גורם לנהג להיות זהיר ואיטי יותר.
9. עוד פעם סכיזופרניה? אתה לא מרגיש שאתה קצת חוזר על עצמך? אולי בעיה נפשית?
10. התחום המוסרי? כמו זה של תנועת האהבה בשנות ה-60? כמו ג'ון לנון? או כמו בוב מארלי והראסטאפרי? התחום המוסרי נפגע? זו כבר באמת טענה יוצאת דופן.

ואחרי כל זה - וגם אם נניח והיית צודק בכל אחד מהסעיפים - האם זו סיבה לרדוף ולהרוס חיים של אנשים שבחרו על אף אותן סיבות לצרוך את החומר הטבעי הזה? האם זו סיבה מספיק טובה להכניס אנשים תמימים לכלא? האם זו סיבה מזפיק טובה להמשיך ולממן את ארגוני הטרור והעולם התחתון שחיים על הסחר בסמים?

צא ולמד דוקטור, בוקר טוב.

בברכה,
מגזין קנאביס
http://cannabis.org.il

מאושר
06.02.2013, 23:53

מסכים עם כל מילה!

אורי
08.02.2013, 12:36

אני מכיר היטב את דר' שופמן. אין לי ספק שמניעים אותו שיקולים מקצועיים וקיום הכלל האתי המיוחס להיפוקרטס: "קודם כל לא להזיק" אגב זה מופיע בשבועת הרופא ו"להיטיב עם החולה" מופיע רק אחרי "לא להזיק". דר' שופמן, כמומחה ידוע בתחום לוקח אחריות, ורוצה שלא ייגרם נזק לציבור. זו חובתו האתית. הציבור ישפוט אם להתייחס לדבריו ברצינות או להתייחס לטענות של גורמים (גם אם לגיטימיים בעולמנו הדמוקרטי), גורמים שכל טענותיהם מכוונות מאינטרסים ומאתיקה אחרת מזו שמנחה את דר' שופמן.
אני מציע לא להתערער בחשיבות של טענותיו של דר' שופמן.

חוליו
09.02.2013, 18:21

מילים כדורבנות מגזין הקנאביס ! אני מודה לך ששמת את הדברים על תיקונם בכתבה והוצאת לי את המילים מהפה.. הרגשת התסכול מהכתבה שהתחלפה בתחושת נחת לאור הידיעה שעוד אנשים יודעים את האמת, המסוות היטב לפעמים.

סלח לי ד"ר, אך כתבה צריכה לעמוד בסטנדרטים של כתבה מקצועית עם הוכחות ולא דעתך הסובייקטיבית, במיוחד לאור העובדה שחלק מן הכתבות והמחקרים אכן מוטות ע"י תעשיית התרופות על כול גווניה, הכל מריטלין לילדים, שזהו למעשה סם קשה מסוג אמפטמין, עד להמצאת מחלות נפש חדשות ויצור ה"תרופה" שתעזור להן.

דיי עם ההגזמות, דיי עם שטיפות המוח לאנשים, ועוד לחשוב שרופא המשפחה שלי יכול לקרוא את זה ולהאמין ללא היסוס.

שחר
15.04.2013, 19:42

את האמת? אין לרופאים האלה שום מושג בתחום..
הם מהדור הישן,בדיוק כמו בפוליטיקה..
הם נחלת העבר והם לא מבינים.

אני מכיר עשרות אנשים שמעשנים קנאביס,מטובי ארצינו, למדו תארים,עובדים ומגדלים משפחות, כל הזמן מקצינים פה כל דבר שמי שמעשן כל היום ישב בבית ויעשן..

אז לא,יש אנשים שפויים שרוצים לעשן בבית אחרי יום עבודה במקום הכוס יין או הויסקי שלהם. מי שלא רוצה לעשן שלא יעשן.
להפוך את האנשים האלה לעבריינים זה בורות, והשטויות שהרופאים אומרים פה זה פשוט לא יאמן שהם למדו 7 שנים ומקשקשים כאלה שטויות.
מגזין קנאביס, אתם אחלה, צריך להבין גם שיש אנשים שמנצלים את זה לרעה ויש להם אינטרס להיות נגד הקנאביס. אם זה מקורבים,או דעות קדומות. בכל אופן בתור בן אדם שיש לו משפחות מחוץ למדינת ישראל,ועישן טונות בחייו,אני יכול להגיד שאם הזמן המוח שלנו נדפק בכל מקרה והקנאביס לפעמים מאזן ומאמץ את המוח בצורה הטובה, לעשן יותר מדי זה גם לא בריא, צריך איזון בחיים,כמו בכל דבר..

הכתבה הזאת היא בולשיט אחד גדול וכל מה שנכתב שם זה שטויות . מי שדפוק היה דפוק גם לפני שעישן קנאביס,אל תמציאו את הגלגל.. ישנם אנשים דפוקים גם בלי לעשן קנאביס.
כל אחד צריך להכיר את עצמו וגופו, ואמור לדעת את גבולותיו ואת שפיותו. החומר הזה קיים בטבע מסיבה מסויימת,לא יכול להיות שכל הרופאים הם נגד

אמי שופמן
07.02.2013, 09:43

האדון מהעתון קנביס מרבה בדמגוגיה זולה.הוא לא הציג מחקר אחד להוכחת דבריו השקריים

התגובה האגרסיבית של האדון הנ"ל אופינית לבעלי האינטרסים שעושים הכל להכשיר את

הבייבי שלהם ואוי לו למישהוא אף שדובר אמת המבוססת על מחקר מדעי וניסיון קליני מוכח

מגזין קנאביס
07.02.2013, 14:10

מי שמדבר על דמגוגיה זולה...
אנחנו מזמינים אותך:
1. לענות על כל הדברים שרשמנו לפי 10 הסעיפים שלך.
2. אנו מזמינים אותך לדיון תוח ומצולם בנושא שישודר באתר האינטרנט.
תרים את הכפפה: [email protected]

אנידרי
07.02.2013, 11:08

ד"ר אמי אין לך מושג וגם בטוח ששום טענה שלך שבאמת בדקת לבדך ,אלה מסתמך על מה שאתה קורא,עשרות אם לא מילוין אנשים אני יביא לביתך אם צריך בשביל שתראה מה זה עשה בחיים שלהם.

עכשיו בבקשה לך תקנה מיקרוסקופ ותתחיל ללמוד באמת ,לבד ,ולא כמו רובוט.

אתה איש שמסכן אנשים בלי שום אחריות ,מסכנים ילדך

ספיר
07.02.2013, 13:56

מסכימה עם כל מילה. בניגוד אלייך,למדתי רק קורס אחד בפזיולוגיה של המוח ולא צריך להיות גאון כדי להבין את הנזק, צריך רק הגיון בריא. והגיוני שחומר שמרוקן מאגרים של כל מה שהופך אותנו לבני אדם (נ״ט למיניהם) יביא להפרעות נפשיות חולניות.
ישר כח, נהניתי לקרוא פיסת שפיות אחרי כל תומכי עלה ירוק למיניהם שהחליטו שלצרוך קנאביס כמו מנטוס מסכן את הנכס הכי חשוב שיש לאדם, הנפש.

מאושר
07.02.2013, 14:08

ונניח שאת צודקת וקנאביס "מסכן את הנפש" יותר ממה שאלכוהול וטבק מסכנים (למרות שזה לא נכון) - האם זו סיבה לרדוף אחרי אלו שבוחרים לעשות כך? האם זו סיבה להכניס אותם לכלא? האם זו סיבה להמשיך לממן את ארגוני הפשיעה? אל תהיי פאשיסטית. לא נוח לך, לא צריך. אל תחילי את תרבותך הקלוקלת על אחרים.

Bismuth dvora
07.02.2013, 15:21

Exellent cet article.Il faut proteger nos enfants et eviter des problemes psychiatriques .Dans cet article il est bien precise que pour les malades souffrant de cancer et de douleurs chroniques ect ..Cela peut aider alors M.Anideri apprenez a lire avant de critiquer un medecin.
Et cela ne veut pas dire que fumer ou boire n'est pas dangereux....

אמי שופמן
07.02.2013, 17:54

לתומכי עלה ירוק למיניהם:הדפוס שלכם קבוע -אתם מגיבים בפניקה על הצגת עובדות מדעיות ומניסיון קליני מוכח בנוגע לאמת סביב הבייבי שלכם סם הקנביס .

לכאורה המכורים לסם ירדפו עד חורמה את אלה שפוגעים בשמו הטוב של הסם.אני במאמרי במפורש הדגשתי בפתיח שאני בעד לתיתו בנמצבים רפואיים מסוימים אך בתחום בריאות הנפש מדובר בסם

מסוכן. כתשובה לאדון מעתון הקנביס ל10 הנקודות כדאי שיעיין במאמרי שלי ושל פרופסור
ויצטום .ניתן לקרוא בגוגל "ד"ר שופמן קנביס" ולעיין במאמרים הרלונטים עם ציטוטי מחקרים
רלונטים ושם האדון הנכבד ימצאתשובות לכל שאלותיו וטענותיו

מגזין קנאביס
07.02.2013, 21:05

דוקטור,
ספר ל"תומכי עלה ירוק" למיניהם (איזו הכללה מתנשאת ולא רלוונטית...) כמה אנשים מתו עד היום מקנאביס וכמה מהתרופות שרופאים כמוך מחלקים. ספר נו, ספר...
ספר לנו מה מסוכן יותר - אלכוהול, סיגריות, בשר אדום, קפה או קנאביס. ספר נו..
אתה חושב שקנאביס גורם לבעיות נפשיות? אז איך זה שבישראל יש 1000 מטופלים ברשיון ולא שמענו על אף אחד שהשתגע או אפילו עשה תאונת דרכים?

סימון
08.02.2013, 11:19

מגזין קנביס יקר.
אל תוזיל מעצמך כאן, רואים אפילו את הכעס במילים. מנסים לנהל כאן דיון.
1000 המטופלים לא השתגעו כי כנראה יש סיבה טובה שנתנו להם את זה. אלכוהול, סיגריות, בשר אדום, קפה, הכול זבל או טוב, אין זה משנה בכלל לדיון. גם אף אחד לא מת מציפרלקס, אז מה ? אין לדעת מה טוב בשביל מישהו אחר. זה אישי לחלוטין. נסה לדבר, להיצמד, למריחואנה בלבד - אהובתנו היקרה, מרי (חואנה).

דר'. אנא ממך אל תכליל, כולנו בני אדם, מנסים להתמודד עם עולם לא שפוי במהותו. כל אחד בדרכו.

עודד לאמפחד
17.04.2013, 01:43

שופמן חדל לקשקש,
אם האלכוהול היה לא חוקי, היה מזוייף ומיוצר בבתים של כל מיני אנשים, היו מוסיפים לו רעלים,
היתה מערכת שלמה שמאחורי הגב רודפת ומפחידה את האנשים שמשתמשים בו, הרי הייתם הופכים את סם האלכוהול לסם יותר מסוכן בכמה דרגות מסם הקנאביס,
מה שאתם עושים זה אונס ואלימות כלפי סם שנתן אלוהים לרפא ולעזור לאנשים והופכים אותו לסם מסוכן כתוצאה מההתנהגות שלכם ומהמדיניות שאתם מיישמים, אתם משקרים לעצמכם והמדע שלכם שווה לתחת, אתם לא שווים תגובה אפילו, אתם חראות וזמנכם קצוב בעולם הזה, לאלוהים יש את התוכנית שלו והצדקנות שלכם היא לא בתוכנית שלו.

ד"ר בנדיקט סטיר
07.02.2013, 18:34

אני מצטרף לעמדה שמריחואנה פוגעת הן ביכולות הקוגניטיביות והן מעלה את הסיכוים לפתח הפרעות החרדה במקרים מסויימים .במיקרים אחרים הסובלים מהפרעות קשב משתמשים בחומר דוקא להרגעה . מהנסיון קליני שלי כמי שמתמחה בהפרעות קשב מבוגרים

מאיר
07.02.2013, 19:04

אני מסכים לחלוטין עם כותב העובדות, מבחינתי אלו עובדות מדעיות אשר אין לחלוק עליהם וכל אותם אשר אינם סבלו או חוו את חווית את שברון הסם, אל נא הם להמליץ המלצות אשר סופם בתי סוהר מוסדות ומוות.

מגזין קנאביס
07.02.2013, 21:03

אין בכתבה הזו ולא פסיק אחד של "עובדות".

סימון
08.02.2013, 10:53

אני סטלן כבד. מעשן מגיל 17 ועד 33 (כיום), אם הפסקות פה ושם. אני חושב שאין שום קשר בין העובדה שצריך לשנות את החוקים, כלומר שאין להחשיב את מעשני הקנביס לעבריינים (נקודה) לבין זה שדר' אמי שופמן צודק לגמרי. הוא עוסק רק בתחום בריאות הנפש. ואכן החומר הזה לא תמיד בא לקראתנו כעזרה בתפקוד יומיומי, בוא נהיה כנים, כולנו היינו שמחים אם החוסן הרוחני (האשלייתי במעט) היה בא עלינו לטובה ללא שימוש במריחואנה. אנו אוהבים את זה בגלל השפעותיו החלקם חיוניות כגון הקניית רוגע וכדומה (אני לא צריך להוסיף- כולנו יודעים מה זה עושה לנו) אבל כולנו פה אחד היינו מעדיפים 'להרגיש כך' ללא השימוש. ואף סטלן שבעולם לא יוכל להגיד שאין לו פגיעה מוסרית קלה אם באמת יבדוק בכנות מלאה את עצמו. שוב, אין להתייחב אלינו כאל עבריינים, אבל בהחלט צריך להעביר את כל הנושא למשרד הבריאות. ישנם אנשים שזה פשוט עושה להם לא טוב, וכן, כמה שמעשני הקנביס נחשבים הניו אייג', עידן המודעות הרוחנית, הם אינם מודעים לזה. נקודה. זה סם, תרופה, צמח טבעי שנתן לנו אלוהים, איך שתרצו לקרוא לזה, אבל זה לא מיועד לכולם ובטח שלא לשימוש יומיומי. זה בדיוק כמו לקחת רטלין, אופטלגין, פיוטה, אסיד, אקמול, כשאתה לא ב א מ ת צריך את זה, ואל תגידו לי שזה ט ב ע י . אין שום דבר טבעי בלגדל את זה במעבדה ביתית ולתת לזה חומרים אורגניים או לא, ולנפח את כמות ה THC, ולגדל את הצמח לידי מפלצת. אם תרצו, לטייל, ובטיול תפגשו אות, כמו בימי התנ"ך, סבבה, תנסו, תהנו, תסבלו, אין זה משנה, אבל המפגש עם הצמח בטבע, זה הדבר היחיד הטבעי בכל הסיפור. ונכון, אין טוב באלכוהול, סיגריות, או כל דבר אחר חוקי שדוחפים לנו, אבל שוב, אנחנו לא צריכים להיחשב כעבריינים, אלא כחלשי אופי. מעדיפים אשלייה של חוסן רוחני, ורוגע, על פני התמודדות אמיתית עם העולם שברובו חרא. אבל גם טוב.

מיכל רון
06.12.2013, 02:16

סימון, תרחיב בבקשה בנושא פגיעה מוסרית עקב שימוש בקנביס. וגם בקשר להדרדרות באמונה דתית.

רוית שופמן
08.02.2013, 14:27

אחח אבא יקר שלי, אני פשוט מתמוגגת וגאה לראות את הסערה שאתה מעורר בקרב ״תומכי עלה ירוק למיניהם״, גאה שהלכתי בדרכך ללמוד את תחום הנפש, הכל כך מרתק ורגיש, גאה לדעת שכל אותם מתנגדים לדעותיך ועובדותיך, מנסיון עשיר של שנים על גבי שנים, מתרגזים כל כך לשמע עובדות שמגיעות מעבודת שטח ת-כ-ל-ס!! גאה לדעת שבזכות חינוך מושלם ממך ומאמא בחיי לא חשתי ואף לרגע אחד צורך להתקרב לסמים ובזכות חוסן נפשי וקרקע מכינה נהדרת ידעתי לשמור על עצמי גם כשהסמים הכי מסוכנים ומפתים היו מתחת לאפי!! (״חלשי אופי״ מישהו כתב באחת התגובות ואני לא חושבת שיש הגדרה יותר טובה..) בקיצור, גאה להיות ביתו של דר׳ אמי שופמן, מה שהרבה לא רואים ויודעים זה את מה שאתה עשית בשביל אנשים שנפלו בפח של הסמים, לי יש את ההוכחה המושלמת, להסתובב איתך ברחוב ולראות אנשים שעוצרים אותך ומחבקים אותך ומודים לך על ״שהצלת את חיי ובזכותך היום אני אב ל3״... אז נכון, אני קרובה אליך ולכן ראיתי את זה כל השנים, לכן אני לא מאשימה את מי שלא מכיר ולא יודע ופשוט חושב שסטלה רגעית זה ה״דבר״!! אז שיהיה להם בהצלחה.. במיוחד בנסיעה חזרה הביתה, אני מודה לך על שאתה החלטת לעשות משהו עם הדעות שלך והאמונות שלך, מודה לך על שעזרת לכל כך הרבה אנשים לראות את האור ולצאת אליו מהמקומות הכי חשוכים, תודה לך , שעשית/עושה/ תעשה את העולם הזה למקום טוב יותר !! תודה!!  

מיכל רון
06.12.2013, 02:12

המממ... ואיפה אמא בתמונה?

א.ב
08.02.2013, 21:19

לכל ״הסטלנים״ למיניהם , אני יתן תשובה לא רק לגבי המחקרים שנעשים ע״י אדון אמי שופמן אלא אני אדבר ממקומי האישי הייתי מכור לכל סוגי הסמים במשך 30 שנה . הכל התחיל מסמים ״קלים״ כביכול שהאמנתי שזה לא מזיק אלא רק ״מרגיע״ קשה לי לתאר לכם מה עברתי במשך 30 שנה ולאיזה מקומות שפלים הגעתי בחיים והכל התחיל לפי טענתכם מסמים ״קלים״ אני חושב שאתם אותו אגודה של סטלנים כנראה תצטרכו להגיע למקומות שאני הגעתי כמו בתי סוהר,מוסדות ואז אולי רק אוליייי יפול לכם האסימון הייתי מציע לכם לתקשר עם מכורים נקיים ולשאול אותם לאן גראס חשיש או אלכוהול יכול להוביל לכן אני חושב שקודם כל תתחילו לחפור בהכחשה שלכם בתנאי שתיתנו לעצמכם תקופה קצרה של נקיון ואז תגלו שהחיים יפים ללא השימוש בסמים. לגבי מאמריו של אמי שופמן , הדבר הראשון שרציתי לעשות שקראתי את זה הוא לחבק אותו אני חושב שהאנפרומציה שיש לו לא באה ברגל אלא מדובר בהרבה שנות נסיון ובהרבה מחקרים מסביב לעולם אז אולי נפרגן לאותם אנשים שרוצים בטובתנו במקום לגונן על סם מטופש שרק מוחק לנו המודעות והזכרון ונותן לנו לפעול בצורה פסיכוטית ולהגיע למקומות שלמעשה כל יום אנו קוראים עליהם בעיתונים !!!

ד"ר שופמן אמי
09.02.2013, 10:12

לכתב של עתון קנביס הנכבד: לפעמים מוות רוחני ונפשי יותר חמור ממוות "רגיל".

במוות רגיל האדם לא רואה לא שומע ולא מרגיש ולא חושב -במוות רוחני ונפשי האדם אומלל בגלל שהוא כן רואה שומע חושב ומרגיש.

בניגוד אליך טפלתי בהרבה אומללים כאלה--ואתה אולי לכאורה עודדתה אותם להמשיך ליצרוך

את הבייבי שלך דרך מילות התשבוחות ל"סם הקל" הזה.

לגבי סוגית המוות בכללותה גם פה יש לך טעות חמורה :תאונות דרכים קטלניות עקב מריחואנה בלבד הן מוות לכל דבר ועניין -כנראה לא קראתה את מאמרי בעניין זה (ציטטתי בגוף המאמר שלי)
פסיכוזות שלקנביס יש תפקיד נכבד בגרימתן לפעמים מסתיימים לצערי בהתאבדות-האם זה לא מוות?
בספרות הרפואית מצטברים יותר יותר נתונים על הופעת סרטן בעקר באזור אורו פרינקס וראות

מקנביס.אם לא ידוע לך אז לפעמים סרטן לצערי מסתיים במוות.
הזכרת נושא אלכוהול וסיגריות מצידכם אינה רלונטית כי הנושא הוא קנביס.זה שיש חומר אחד רע שהוא לגלי ושני רע שהוא לא לגלי אינו צריך להכשיר את השרץ דהיינו את החמר השני הרע

מגזין קנאביס
15.04.2013, 17:49

לד"ר אמי:

עדיין לא התייחסת לדברים שאמרנו, אז הנה שוב:

1. נסה לענות על כל הדברים שרשמנו לפי 10 הסעיפים שלך (התגובה הראשונה לכתבה).
2. אנו מזמינים אותך לדיון פתוח ומצולם בנושא שישודר באתר האינטרנט.

תרים את הכפפה: [email protected]

ברוריה
12.02.2013, 09:01

עם כל ההסתייגויות שמעלה כאן עמיתי המכובד האם הוא מתכוון שחולי איידס, חולי טרשת נפוצה, מטופלים הסובלים מכאבים כרוניים שלא נמצא כל מענה קונבנציונאלי עבורם האם אותם ניתן "להשליך לכלבים" ולאפשר ש "כל הצרות" שעליהן מדבר כותב המאמר תיפולנה עליהם כי מימלא הרפואה המודרנית ויתרה עליהם?

אמי שופמן
12.02.2013, 12:41

לכבוד ברוריה הנכבדה
ה בטוי "להשליך לכלבים"לא היה אף פעם בלקסיקון שלי .לכל המטופלים אני מתיחס בכבוד מירבי

המחלות שלגביהם אני מסכים על מתן מריחואנה כפי שהזכרתי במאמר -זה לא אומר שהכל ינתן באופן גורף,אלא כמובן צריך להביא בחשבון שיקול דעת של האונקולוג,מומחה לאיידס ובבעיות הנוירולוגיות -נוירולוג

דר יששכר הרמן
16.02.2013, 14:27

למען הגילוי הנאות אני מכיר היטב את דר' שופמן, שנינו מטפלים במתמכרים שנים רבות.
משעשע בעיני לראות תגובות נזעמות כל כך של מצדדי הקנביס.
נכון יש לקנביס כמה שימושים לגיטימיים.
אבל על העובדות שהביא דר' שופמן במאמר לא ניתן באמת לערער.
והנה באים כמה כאלו המצדדים בלגליזציה של קנביס ותוקפים את דר' שופמן בחימה שפוכה כאילו הוא פוגע בציפור הנפש שלהם.
גם אני זכיתי מעט להתקפות כאלה, לרוב אפילו לא מצאתי לנכון להגיב.
אין טעם להתווכח עם מי שמצדד בשימוש חפשי בקנביס בגלל כל מיני סיבות משונות:
זה חומר טבעי - יש הרבה חמרים טבעיים מזיקים.
זה משמש כתרופה - אז מדוע אינך מסניף פנצילין, ונצמד דווקא לקנביס ?
זה מזיק פחות מאלכוהול - נכון.
זה מזיק פחות מ"תרופות פסיכיאטריות" - קישקוש שמוכרים כל מיני מתנגדים מושבעים של פסיכיאטריה.
חברות התרופות משחדות את הרופאים - טענה דמגוגית של כת הסיינטולוגיה.

בעיני המשותף לכל מעלי הטענות הללו היא מחלת ההתמכרות. המכור בתחילת דרכו מכחיש את הבעיה שלו, ומי שמצביע על כך שהסם מסוכן עבורו משבש את ההכחשה הזו ומעורר זעם רב. הזעם הזה גורם לסטלן הקטן לצרוח על הדר' המלומד שילך ללמוד. אם זה לא היה עצוב, זה יכל היה להיות מצחיק מאד.

ואגב, הויכוח על לגליזציה של הקנביס הוא לגיטימי. אישית אני סבור שלא נכון לעשות זאת, אבל מי שיקבע בסוף הוא הממסד הפוליטי. זו דמוקרטיה לטוב ולרע, ואני אקבל מה שיוחלט. זה גם לא ישנה את העובדה שקנביס הוא סם ממכר, עם פוטנציאל לנזק רב למשתמשים בו.

פרופ' שאול שרייבר
23.02.2013, 16:40

כמה קשה לנהל דיון ענייני כאשר רגשות ואינטרסים זרים מעורבים בכך: קנביס רפואי, כמו כל תרופה אחרת עם התוויות והתוויות-נגד איננו נושא הדיון כאן. ממש כפי שמורפין, כמו כל תרופה עם התוויות והתוויות-נגד איננו (ולא היה) בדיון/וויכוח.
הבעיה היא השימוש "העממי", בסמי רחוב. גראס/חשיש/מריחואנה (וגם מיסטר נייס-גאי, ובנפרד - שאר סמי-פיצוציות הפועלים במנגנונים אחרים, כגון ה"חגיגת") לא נרשמו לחולה ע"י רופא מטפל כחלק מהטיפול במחלתו, אלא ניקנו בפינת הרחוב (ללא כל בקרת איכות על הזבל המוכנס לתוכם) ונעשה שימוש על-דעת-המשתמש ולא מסיבה רפואית.
חמורה לא פחות היא זליגת הקנביס הרפואי מחולים שקיבלו רישיון (כה נפוצה זליגה זו עד כי אני תוהה לעיתים האם מדובר ב"רישיון קבוצתי") לרחוב - ובשנים האחרונות מאושפזים במחלקה אצלנו בכל זמן נתון מספר אנשים שקודם לכן עישנו גראס מוברח ע"י הבדואים בסיני - וכשהזדמן להם לידיים הקנביס הרפואי (עם אחוזי חומר פעיל גבוהים בעשרות אחוזים) - פרצה להם הפסיכוזה הסוערת שחייבה אשפוז פסיכיאטרי.
התוצאות הן קשות מאוד - גם אצל אלו שבעקבות כך פורצת להם מחלה פסיכוטית, גם אצל אלו ש"רק" נפגעים להם התיפקודים הניהוליים שמיקומם באונות המצחיות של המוח (רציה, יזימה, תכנון שלבי ביצוע פעולה מורכבת, ועוד), או "רק" נפגע להם הזיכרון (להזכיר - החומר הפעיל מפעיל את הקולטנים הטבעיים במוח שנועדו להיות מופעלים ע"י האננדמייד - "המחיקון" שתפקידו למחוק (באופן סלקטיבי) כל מה שנקלט בחושים אך איננו חשוב, וזאת ע"מ שלא "לסתום את הזיכרון" עם אינסוף פריטי מידע לא חשובים), וגם אצל אלו ששיקול הדעת שלהם מאבד מהחדות שלו והדבר עלול "לגלגל אותם" למקומות בעיתיים בחיים.

בנפרד מהדיון הרפואי (הנוירופסיכיאטרי וההתמכרותי) - השאלה לגבי לגליזציה היא שאלה חברתית ומשפטית ולא רפואית. יחליט המחוקק להכניס אל תוך החוק את הגראס (או להוציא את הטבק) - לרופא אין שיקול דעת בנושא שכן לא מדובר בתרופה לשימוש רפואי.

לסיום, בדומה לתעשיית הטבק, אשר במשך עשרות שנים חזרה וטענה ש"אין הוכחה שעישון סיגריות גורם לסרטן" (ולעוד מחלות רעות וקשות אחרות), כך גם עתה אנשי תעשיית "הקנביס הרפואי" טוענים את אותן הטענות, שבינן לבין אמת מדעית ואין ולא כלום, וכל כולן באות מתחום שיקולי הרווח הכלכלי למי שמגלגל (גם בקידמת הבמה, וגם כ"שותף סמוי") את התעשייה הזו. אבל הם יכולים להסיר דאגה מליבם: ממש כפי שאין כיום אף אדם המעשן סיגריות שאיננו יודע על סיכוני העישון, ועדיין רבים מעשנים - כך אני מניח שגם משתמשי הגראס למינהו לא יפסיקו להשתמש רק כי הובאו לידיעתם הסיכונים.
והם רבים מאוד!

ד"ר ארתורו לרנר
27.02.2013, 10:42

ללא ספק קנביס רפואי יכול לעזור כתרופה למספר תחלואות.

יחד עם זאת, כמו לכל תרופה,יש לזכור שלקנביס טווח רחב של תופעות לוואי וצריכים להיזער מהן.

על הרופאים חלה חובה לערכה מושכלת של יתרונות וחסרונות של מתן הקנביס.

יש לזכור שקנביס גם יכול להיות טריגר להפרעות נפשיות ממושכות (כולל התמכרות) וחשוכות מרפא.

לדעתי על ציבור הרופאים ללמוד להעמיק בידע בנושא.

ד"ר אמי שופמן (מומחה מהבכירים ביותר, בעל שיקול דעת וניסיון רב ורחב בתחום) תורם תרומה חשובה ביותר לדיון החם הקיים היום בנוגע לקנביס הרפואי.

שלומי סנדק
15.04.2013, 18:03

מעניין - אתה טוען שטיפלת במאות נפגעי קנאביס-פסיכוזה:
איך זה מסתדר עם הנתונים של משרד הבריאות המראים כי אחוז מקרי הפסיכוזה מקרב מטופלי קנאביס רפואי עומד על 0.18% בלבד, כאשר מדובר במקרים של פסיכוזה שחלפה כעבור שעות ספורות - ואשר לסכיזופרניה - לא נרשם עד היום ולו מקרה אחד יחיד ובודד...

חברות התרופות מעוניינות שנחשוב ש"תחום בריאות הנפש לא מדובר בסם קל כפי שמנסים להציגו גורמים אינטרסנטיים שונים, אלא בסם קשה".

כשאני שם על המאזניים את רווחי חברות התרופות מול רווחת החולה - אני בוחר בתרופה הטבעית, היעילה והבטוחה ביותר: קנאביס.

בקרב הזה ד"ר יקר, אתה וחבריך הפסדתם. האמת והצדק ניצחו.

דקל-דוד עוזר
15.04.2013, 18:12

רשמת בסוף כי קנאביס עשוי לפגוע באמונה הדתית
מעניין אותי לדעת מה הנפקות הרפואית של העניין הזה.

צעיר מודאג
15.04.2013, 18:26

שמעתי על מקרה שאדם התעוור אחרי שימוש של פעם אחד בסם הזה של העלים. רציתי לשאןל את הדוקטורים המחובדים אם זה נכון שהסם הזה פוגע גם ביכולות המיניות כי אני רוצה לנסות וזה מאד מתריד אותי.
בברכה
ממני ירון

ד"ר שופמן אמי
15.04.2013, 18:59

לכבוד מר סנדק

המספר שלך על 0.18% פסיכוזות דמיוני מכיון שאף אחד לא ביצע מחקר רציני על התופעות הפסיכיאטריות שקורות בקרב אלפי המשתמשים במריחואנה רפואית בארץ.אם היה מחקר רציני בענין הוא היה מתפרסם בגורנל רציני לאחר שהיה עובר בדיקה ע"י מומחים. לעומת זאת קולגות שלי מדוחים לי על תופעות פסיכיאטריות רבות ואפשר להבין זאת כיון ששעור ה THC
במריחואנה הרפואית גבוהה מאד-יותר מזו שברחוב. יחד עם זאת אני מבין שכל פגם שמוצאים
בבייבי שלך גם כאשר יש ביסוס מדעי וקליני -מדליק אותך - הכחשה ,השלכה ותקפנות מוכרים
מאד בקרב המכורים

שלומי סנדק
15.04.2013, 19:12

להלן קישור למסמך של משרד הבריאות:
http://www.osher.co.il/ptsd.jpg
"מתוך 2700 חולים 5 פיתחו פסיכוזה".
גם היום, עם מעל ל 10,000 מטופלים, הנתונים זהים.

blackmatter
15.04.2013, 19:02

שלום לכולם
קנביס אינו גורם לפסיכוזה, הוא אינו משפיע על דופמין בכלל!
יש לו נוירוטרזמיטרים משלו CB1 CB2 וכהנה.
עד כה לא נמצא שום קשר בין תרופה מסוכנת לבין פגיעה במוח.
קנביס אינו משפיע על המחיקון להיפך הוא משפיע על אנזים H88.89 השולט בשומן ועל כן הירידה במשקל.
הדר הנ"ל ידוע בטיפולו בקטינים אשר מקבלים סמים פסיכיאטרים דוגמאת אנטיפסיכוטים ועוצרי התמכרות, הוא אינו דר לנוירולוגיה אלה פסיכיאטר.
CB3 המיוצר במוח ע"י THCV ידוע כעוצר פסיכוזה מובהק עם זאת יש ויכוח מדוע הוא אינו ניתן בבתי חולים לחולי נפש (אסור לבודד את הקנביס לעת עתה)

נא להצמד לעובדות רבותי

עמוס סילבר
15.04.2013, 19:26

והנה ההוכחה למי שהיה צריך, שהדוקטורים נמצאים בסיכון גבוה לדיבור שטויות.

שחר
15.04.2013, 19:32

חלק מהסעיפים צודקים בחלקם,אך עדיין השימוש הוא תחת השגחת רופא,כמו כל תרופות אחרות שנותנים לחולים,שלא תמיד מתאימים ואז מחליפים תרופה..מה אנשים לא לוקחים תרופות ללב,שעושה להם יותר גרוע?? או לכבד? או ללחץ דם? זה הכל שקרים..כולם יודעים שזאת שטות ובעולם המודרני ובמדינות מודרניות מתירים לאט לאט לעשן קנאביס..

מה עם הילדים ברחובות שמעשנים חשיש עם הירואין? זה יותר טוב? שהם מעשנים פלסטיק? שהם באים במגע עם עבריינים? כל מי שמעשן הוא עבריין? לכל הזקנים פה,פשוט תתאבדו כבר כי אתם רק מדברים שטויות ומדברים מהתחת,אם אין לכם מושג בעניין ובתחום עדיף שתסתמו את הפה שלכם. פשוט מרגיז לשמוע קשקשנים שאין להם מושג..רק יודעים להפליץ שטויות מהפה המסריח שלהם..

קנאביס זאת תרופה שעוקפת את המערכת החיסונית וגם יכולה לשקם נפגעי סמים קשים,יכולה לעזור לחוסר ביטחון אצל חלק מהאנשים..כמובן שיש אנשים שזה לא מתאים להם,אבל זה ממש לא כולם,אולי ל20-30 אחוז מהצרכנים זה לא עושה טוב,מי ששפוי ומעשן במידה, חי חיים מאוזנים,האוכל טעים יותר,השינה טובה יותר,והמצב רוח טוב יותר, די לקשקש!

מזמין את כל הדוקטורים פה למיניהם שיבואו איתי לאמסטרדם וינסו קצת,מבטיח שלא יקרה להם שום דבר.
שרופא משקר ומדבר שטויות אותי באופן אישי זה מעצבן בטירוף.

שורה תחתונה לאנשים צריכה להיות זכות להכניס לפה שלהם מה שהם רוצים.
הרופאים הם גם מטומטמים לפעמים,הם לא אלוהים. רופאים גם טועים.
יש אנשים שגם בלי לעשן מריחואנה דפוקים ואז שהם מעשנים הם מאשימים את הקנאביס שנדפק להם החיים.

אתם כולכם אטומים וטיפשים ואין לכם מושג,אולי תנסו לעשן ואולי תבינו? חבורה של דבילים

meusheret
15.04.2013, 19:44

טענה מספר עשר היא בגדר הסתה של ממש. תואר ד"ר לרפואה לא נותן לך את הסמכות למדוד את רמת המוסריות של אף אדם בעולם הזה והטענה כי יש "ירידה מוסרית" אצל צרכני הקנאביס משולה לטענה כי שחורים הם פחות מוסריים מלבנים או שנשים אינן כשירות להצביע בבחירות. זה לא רק קשקוש זו גם חוצפה ובזיון לעולם המדע בכלל והרפואה בפרט

עודד לאמפחד
15.04.2013, 20:04

טוב אז הנה תגובתו של עודד לאמפחד,
גראס וחשיש בהחלט יכולים למכר ולגרום לנזקים נפשיים,
אין להתעלם מהעובדה שמי שעבר אירוע פסיכוטי חריף צריך להתרחק מסמים כאלו,
יש סוגים של קנבינואידים אחרים מ THC שעלולים לעזור ולשמש למרפא ולטיפול לבעיות נפשיות ופיזיות ואינם ממסטלים באותה צורה של ה THC, אלא פועלים בצורה שונה, לדוגמא Cannabidiol, מערכת בריאות הנפש לא מטפלת בקנבינואידים כאלו אלא רק באמצעות מריפואנה עשירה ב THC שעלולה בהחלט לגרום לפסיכוזה משמעותית (במקרים יחסית נדירים).
בכלל אם משתמשים במריחואנה רפואית רצוי שזאת תהיה מאוזנת מבחינה קנבינואידית ולא חזקה מדי ולא פסיכואטיבית מדי ועושה רושם שאולי גם בצורה מכוונת מקדמים חומרים יותר פסיכואקטיביים כדי להכשיל את המהלך.
הפסיכיאטרים ששופכים פה את הידע הנרחב שלהם שוב מתעלמים מהעובדה ש CBD התגלה כסם אנטיפסיכוטי מצויין ועם מינימום תופעות לוואי, ובמקום לטפל בו הם מטפלים באמצעות סמים שהורגים אנשים.

עודד לאמפחד
15.04.2013, 20:25

תוספת נוספת,
אי אפשר להתעלם מהמערכת הרפואית שחוקרת מטופלים שנפגעים ממציאות של מדיניות סמים דפוקה, סמי רחוב, שמחפשת רק להאשים בקנאביס את הכל כי זה הקטע שלה והאינטרס שלה.
זאת מערכת מושחתת שמשתמשת באנשים ופוגעת באנשים ומכניסה להם לראש להאשים הכל בקנאביס,
כמו שציין פה אחד המגיבים, חלק נכבד ממשתמשי הקנאביס השתמשו בו כי הוא עזר להם לכל מיני בעיות,
אני אישית השתמשתי בו כי הוא עזר לי מבחינה נפשית וגם עזר לי מול בעיות הפרעות אכילה שהיו לי ולאט לאט עזר לי לפתור אותן.
אי אפשר לסמוך על הפסיכיאטריה כי היא כותבת מה שבא לה, לי היה התקף פסיכוטי ראשוני והאשימו את הגראס הייתי מבולבל ובכלל נזכרתי שלמעשה כל ההתקף התחיל מזה שאני ברחוב לא יודע איפה אני ומתעורר ממין תרדמת לא קשור בכלל לגראס או לא לגראס ולא עישנתי כלום לפני זה, כנראה מדובר בסם הרדמה, המערכת האשימה את השימוש שלי בקנאביס במצב שלי למרות שזה אפילו לא האמת, אז כבר רואים שהמערכת הזאת אוספת נתונים ומפברקת נתונים ומעניין אותם רק לחפש את הגראס ולא את האמת.
המערכת הזאת לוקחת אנשים שלקו בפסיכוזה חריפה ושוטפת להם את המוח שהכל בגלל הקנאביס, אחרי זה מלעיטה עליהם טיפול רפואי שפוגע בהם למשך יתר חייהם והופכת אותם לבובות של המערכת הפסיכיאטרית.
לא ראיתי כל כך הרבה טיפשות וסאדיזם בשום מקום בחיים שלי מלבד אצל המערכת הפסיכיאטרית המעוותת הזאת, ועוד לחשוב שיש כל כך הרבה קנבינואידים שמשמשים לתרופות והיה אפשר על ידי מדע קנבינואידי להשיג הישגים טיפוליים הרבה יותר טובים עבור כל נפגעי הנפש.

עודד לאמפחד
15.04.2013, 20:31

עם כל מה שכתבתי,
מי שאובחן עם נטיות פסיכוטיותמאניה-דיפרסיהסכיזופרניה
רצוי שיתרחק מקנאביס!
אני חושב שאולי בהחלט אפשר לטפל במצבים כאלו עם קנבינואידים אחרים
אבל לא גראס וחשיש וTHC, זה מסוכן עבור מי שעבר אפיזודות פסיכוטיות חמורות והגיע לאישפוז,
לכן קחו את דברי ברצינות, מאחר שאני בעל ניסיון,
גם הרופאים וגם כל אלו שנאבקים למען שינוי מדיניות הסמים, דעו לכם שעבור נפגעי הנפש זה לא טוב THC וזה מסכן אותם ומרחיק אותם מפרוגנוזה יותר חיובית ומאפשרות להבריא ולהשתקם, ותאמינו לי יש לי נסיון עם זה, זה עושה רושם שזה עוזר אך בסופו של דבר זה מזיק!
לכן אם יש לכם חברים או מכרים או אנשים במשפחה שיש להם בעיות כאלו נפשיות אל תעיזו לתת להם חומרים עם THC, זה יזיק להם ויסכן אותם.

meusheret
15.04.2013, 20:44

ד"ר יקר, רציתי להכיר לך כמה אנשי מעש שמסכימים איתך לגבי הפן המוסרי של השימוש בקנאביס. צא ולמד לאיזו קבוצה אתה משתייך

https://www.youtube.com/watch?v=gSI3yhn-j68&feature=player_embedded

עודד לאמפחד
15.04.2013, 22:00

בסופו של דבר רופאים כאלו הם הגורם מספר 1 של הבעיה ושל הפגיעה באוכלוסיה,
לייבא את אמסטרדם לישראל אולי יהיה רעיון גרוע, אם בכל פינה ימכרו חומרים חזקים כמו באמסטרדם אז אנשים יפגעו,
אך היה ניתן ממזמן לעשות חוקי זנים עדינים של קנאביס שכמעט אינם גורמים לפגיעה ולהתמקד במלחמה בסמים קשים ובסמים לנוער, גם את המלחמה הזאת עדיף לנהל על ידי מרשמים של אותם סמים שמכורים אליהם הנרקומנים והפחתת מינונים ותוכניות גמילה ועזרה מאשר הסמים הפסיכיאטרים כמו אדולן ושאר מריעין בישין שהתגלו כיותר ממכרים ויותר מזיקים ובסה"כ תחליף של תעשייה שרוצה לעשות כסף במקום מערכת שרוצה לעזור בצורה הומאנית ולגמול אנשים.
היה ניתן ממזמן ליצור מערכת ששולטת במצב בשטח, שמבטלת את עולם הפשיעה והסמים ולוקחת הכל לידיים שלה,
הבעיה של הרופאים האלו שהם מלקקי התחת של ארה"ב ובדיוק כמו שארה"ב נכשלה במלחמת הסמים שלה כי זאת מלחמה כושלת עם רעיונות גרועים ועם אכזריות נוראית, כך בדיוק נכשלו בישראל והמצב חרא.
הבעיה היא שאותם רופאים מגובים בתאגידים אמריקנים ועובדים במשותף איתם ועם השטויות שהם עושים.
אתם לא רופאים אתם טרחנים סוג ד' שמביאים יותר נזק מתועלת.
כבר ברור לחלוטין שהגישה של ארה"ב נכשלה ואתם נכשלתם גם כן,
כל מה שנותר לכם זה להתעלל באנשים להוציא מאחורי גבם לשון רע ולשקר ולהמציא מה שנוח לכם כדי לקדם את האג'נדה שלכם ממש כמו שאתם עושים לי ולאחרים.

דורון
15.04.2013, 22:47

תמשיכו יא ימניקים להלעות בכדורים שלכם את כל מי שמרגיש קצת לא טוב תמכרו אותם אליכים ! שתהיה פרנסה שיהיה צידוק לחים האומללים שלכם !
ואתם תישבו בסלון תישתו כוסית של קוניק ותתרצו שלא עומד לכם כי אתם במחשבות על איך להציל תאומללים! האמת שלא עומד כי המצפון לא יתן לכם מנוחה הוא יקח אותכם בחושך . באמת . למות!!!

מיכאל
16.04.2013, 00:29

הד"ר הזה נכנס ל ב"תחום המוסרי". מוסר הינו עניין של מוסכמות, משתנה ממדינה למדינה ומישנה לשנה. לימודי רפואה לא מעניקים יכולת "מוסרית" כלשהי. כבר ניתקלנו ברופאים שבצעו טיפולים מיותרים ומזיקים בכדי להרוויח כסף.
כלומר כאשר הרופא מביא "נימוק מוסרי" זה מראה שאין לו נימוקים מספיקים מהתחום שלו.

לדעתי (ולדעת רבים) כל נושא "המילחמה בסמים" הינו יקר, בזבזני, מוביל לפשיעה מאורגנת, ומרע את מצבם של "עלובי החיים" אשר משתמשים בהם.

הסמים לא כל כך מסוכנים - החוקים הדרקונים והצדקניים כנגדם הם המסוכנים.

אני מבקש לבטל את כלל החוקים כנגד סמים. ברגע שיפסיקו לווסת את השוק יתפנו כספים רבים שניתן להפנותם לטיפול במכורים ועוד ישאר הרבה עודף.

ולא, ילדנו לא יתמכו לסמים. לא קלים ולא קשים.

אמנון
16.04.2013, 14:43

דר נכבד אני סובל מפוסטראומה עקב אירוע קשה במיוחד שעברתי בצבא.אני מטופל כבר 3 שנים כן 3 שנים בקנביס רפואי שרק עזר לי לחזור ולתפקד בחיים נורמלים תיאבון שינה מצב רוח ועוד..מה שעשו לי הכדורים הפסיכיאטרים רק דירדרו את מצבי.ותתפלא דר נכבד אני עובד בעבודה שהלוואי שהייתי יכול לכתוב במה אני עובד היית פשוט נופל מהכיסא ולא מאמין..ברור לי שאתה חושב שאני מבלף וכתב המגזין כמו שאתה מכנה אותו צודק בהחלט.אם הייתי יכול ליצור איתו קשר ולהראות לו במה אני עוסק כדי שתאמין לי הייתי עושה זאת.בבקשה אל תפגע במטופלים אחרים כמוני שהקנביס רק עוזר להם.תודה

מאיר אוחיון
19.04.2013, 14:07

אמנון יקר
תגובתי אליך בנוגע לקנביס מדבר על נערים ומבוגרים אשר אין להם צורך רפואי בסמים ולא לדוגמאות כשלך אשר מאבחנים רפואית החלמה מהירה

שי דביר
16.04.2013, 16:09

אתה טועה ומטעה...
ישנם מאות זנים של קנאביס וכל אחד עושה משהו אחר...
זנים שמכילים cbd באחוז גבוה מטפלים בחרדות ובדיכאון...
אם יש זן עם הרבה THC אך ללא CBD ייתכנו רגעים חרדתיים..
אבל נכון להיות התרופות שלכם לטיפול מכילות אופיום, על כל נגזרותיו...
אופיום הורג... אבל עליו אתם מקבלים כסף כשאתם ממליצים לחולים להשתמש...
הקנאביס מעולם לא הרג איש, אבל שם אין רווח... אז למה להמליץ על תרופה אמיתית אם היא לא מסדרת לכם את הכיס...?

אלכס
17.04.2013, 07:39

1. האם ריטלין הוכך כמרפא הפרעת קשב בתחום בריאות הנפש? ומה עם פרוזק, וליום וחבריו שהממסד הפסיכיאטרי מחלק כמו לחמניות ? בשלב מסוים היו מארה"ב 250,000,000 מרשמים רשומים ע"י רופאים כמוך אני מניח.
2. עברתי על מספר רב של מאמרים וגם אלו המרמזים כי אישון מריחואנה גורם לסכיסופרניה אינם יודעים להגיד האם חולי סכיסופרני מטפלים בעצמם במריחואנה או שהמריחואנה גורמת לסכיזופרניה.
3. במריחואנה טבעית (לעומת פירטית) יש אחוז גבוהה של CBD אשר הוכח שמשמש כתרופה טבעית היחידה בעולם לסכיזופרניה.
4. שקר וכזב, אפילו יש בארה"ב היום רופאים שמטפלים בהפראות קשב וריכוז בעזרת קנביס לילדים בבית ספר, והתוצאות מרשימות ביותר.:
https://www.youtube.com/watch?v=7wTb9Qd0npY
8. כל מחקר שבוצע על מנת להוכיח שמעשני מריחואנה נוהגים בצורה מסוכנת הוכיח בדיוק האפך ומיד נגנז. אין ולו מחקר אחד המצביע על קשר אמיתי בין מריחואנה לסכנה בכבישים ואפילו להפך

בקיצור ד"ר תבדוק בבקשה יותר לעומק את השטויות שאתה מפיץ זה פוגע בבריאות של אנשים.
אי אפשר להחביא את האמת לנצח.

שון
17.04.2013, 09:55

רופאים נכבדים, מטופל בן 20 כל מחקר נגדי שתציגו אוכל להראות לכם 2 שמציגים ההפך. זה נכון לגבי כל נושא מטעה(!)שהעלתם כאן. אפשר לדון במייל,אישי. יום טוב.

מטופלת בת 30
17.04.2013, 13:31

אני אשמח להיות חלק ממחקר שינפץ את המיתוסים שאתה כתבת פה.

הסנוף
17.04.2013, 15:46

הם לא רוצים שתשתמש בסמים שלך - הם רוצים שתשתמש בסמים שלהם...
לרוב זה מצליח לכם אבל זה מאמר רשלני לגמרי

מאיר אוחיון
19.04.2013, 14:01

לכל השפנים אשר שולחים תגובות ללא זיהו יש לי מספר מילים לומר לכם
בתגובותכם לד"ר שופמן אשר ניהל מכון הירושלמי לטיפול בהתמכרויות ובסמים בפרט
שנים רבות חוצפה ועזות מצח לתאר את הרופא הנ"ל בהשוואות אשר אין להם ולו דבר בינם לבין האמת וזאת בלשון המעטה . ובענווה אומר שאני עם נסיון רב בתוחם זה ד"ר שופמן מתנדב בהדרכת בני נוער בסיכון ואשר תורם מנסיונו אשר מוכח זה שנים רבות ואשר בצער אומר לכם מי שמכם להביע דעה בנושא מקצועי ויותר מזה אשר מדובר בו בחיי אדם הקנביס והזיותיו כבר גרמו לנזק בלתי הפיך אצל מספר רב של צעירים המאושפזים בבתי חולים פסיכיאטרים .תלו קורה מבין עינכם לפני שהנכם באים בביקורת נטולת רסן זו

רוית שופמן
19.04.2013, 16:34

אני חייבת להודות שעם כל תגובה הרמה של הדיון הזה פשוט יורדת ויורדת.. כל המגיבים שחשים צורך עז להשליך את כעסם העצמי על אנשים מכובדים בעלי ניסיון רב כמו דר׳ שופמן, מוכרחים להבין שאף אחד פה לא תוקף אתכם, לצערי הרב השימוש בסמים אסורים ומסוכנים יימשך ואם אתם חלק מהשימוש הזה אתם מוזמנים גם להמשיך. אדם שיושב וכותב עובדות בכדי לפתוח לאנשים מסויימים את העיניים צריך לקבל הערכה וכבוד ובטח שלא מילות גנאי כמו שראיתי כאן בלא מעט תגובות. כל אחד פה שחי בדעה אחרת מחפש מיד את הדרך הכי קלה וישירה לפגוע וכידוע ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה. מה שבטוח זה שאם כל אחד מכם היה פונה לאבי בבקשה לעזרה הוא היה נותן אותה והולך איתה עד הסוף!! מה שאבא שלי תרם( וכשאני כותבת תרם יש לכך סיבה) בחייו לאנשים שחיו בחושך(כמו שכתבתי בעבר) אף אחד פה לא ידע וזה היופי שבצניעות. אתם רוצים להמשיך לעשן ולהרוס את עצמכם פיזית ונפשית?!? בבקשה.
ועוד דבר אחד ואחרון: הבנת הנקרא היא דבר חשוב מאוד, אז לפני שיוצאים בהתקפות חסרות שחר תקראו טוב טוב את השורות הראשונות במאמר הקצרצר והמתומצת של דר׳ שופמן!!! הוא בעד מריחואנה רפואית, כל עוד היא לא יוצאת משליטה וניתנת לאנשים חסרי אחריות/דעה/עמוד שידרה.

מיכל רון
06.12.2013, 01:31

אני נגד מריחואנה באופן גורף. אבל עוד יותר נגד מה שאת עושה כאן; תופעה משונה, שמעלה אצלי חשד כבד ליחסים לא תקינים, ולא בריאים עם אביך.

עודד לאמפחד
20.04.2013, 00:10

איפה הייתם כל השנים האלו עם הסמים הקשים שנמכרים בקיוסקים?
אה? הייתם עסוקים בלהפחיד מגראס?
בזמן שמוכרים סמים לא פחות קשים מקראק בקיוסקים?
אפילו לא דאגתם להילחם לשנות את החוקים ולדאוג,
אני כן נלחמתי עבור כל זה
ואיפה הייתם אתם? בלהתעלל בקורבנות שלכם?
במקום להעמיד מדיניות סמים אחראית וחכמה בישראל מה קורה?
על הפנים כל מה שקורה זאת האמת
וזה לא שאני בעד שאנשים יעשנו גראס ויקחו סמים, לא אני לא בעד זה אם אין הצדקה רפואית, עדיין המדיניות שלכם נכשלה ולא יעזור לנסות להתקיף במאמרים דמגוגיים שהם שקר מוחלט כדי לתרץ את הכישלון שלכם בתור מערכת למה שקרה וקורה כעת בישראל.
היה יכול להיות כיף, היו יכולים להיות סמים בטוחים במרשם, היה יכול להיות חוקי כמה זנים עדינים של קנאביס שלא גורמים לפסיכוזה, היה יכול להתפנות למשטרה זמן ואמצעים לעצור סמים קשים הרבה יותר, אבל מה, אתם פה מאשימים את הגראס זאת הפרנסה שלכם, מין סוג של אינקוויזיציה שנות ה2000

ד"ר שופמן אמי
20.04.2013, 10:09

לכל המגיבים שלוחי הרסן והמתלהמים:

לפני שניכנס לליבת התוכן- כולכם מסתתרים מאחורי שמות מפוברקים כמו הסנוף,בלקמטר עודדלאמפחד וכו. או במקרה הטוב שמות פרטיים שלא בטוח של מי הם .רק עובדה זו שופכת אור על שתי מסקנות חשובות 1.אתם מוגי לב 2.אתם לא בטוחים באמיתות דבריכם

אחד הדברים שמאוששים את דברי מבחינת השפעת קנביס שלעיתים גורם לדיסינהיביציות דהיינו שחרור עכבות מצוי בדברי הבלע של "מישו" שהגדיר מאמרי על קנביס כפשע נגד האנושות ודבריו ההזויים של "עודדלאמפחד"שבושה לצתתם באתר מכובד זה.אכן כאשר THC
נמצא בריכוז גבוה במוח עלולים להגיע לאגרסיות מילוליות מסוג זה בשלב ראשון ובשלב הבא
עלולה להופיע אלימות פיזית

לעומת הנ"ל אני הופעתי בשמי המלא והאמיתי כיון שאני לא מפחד מהצגת האמת שלי שעומד מאחוריה ניסיון טיפולי במאות נפגעי קנביס אומללים ובני משפחותיהם הסובלות וכן אמת מקצועית
מדעית המגובה ע"י מחקרים שפורסמו בגורנלים רפואיים מובילים כמו לנצט ועוד

לגבי ההערות כנגד המימד המוסרי בכתבה:מה שכתבתי בסעיף 10 של מאמרי מבוסס על ציטוט דברי מטופלים ,שאחרי שנגמלו מסם זה פיתחו את התובנות שלצערי עדיין אין לכם ,אך גם להם לא היו בשלב ההתמכרות לסם. לא הכללתי חס וחלילה אנשים צורכי מריחואנה שאני לא מכיר.

החבר שהציע קנבידיול - הוא צודק בהחלט.קנבידיול מבין עשרות חומרים שמכיל קנביס הוא אחד היחידים עם תכונות מועילות : נגד חרדה,נגד אי שקט,נגד דלקות ועוד אך לצערנו נמצא בריכוז נמוך בקנביס בכלל וברפואי בפרט. ברגע שיצא לשוק קנבידיול נקי-אני הראשון שאציע אותו למטופלי במגוון רחב של בעיות נפשיות.

לסיום ברצוני להפנות תשומת ליבם של התלויים במריחואנה שיש לא רק גישה של מה לא לעשות
אלא גם אלטרנטיבה מה כן לעשות-במאמר נוסף שלי בדוקטורס אונלי תוכלו לקרוא על "מדיטציה
כלי חשוב במארג הטפולי בבריאות הנפש"
אני יכל להבטיח לכם שבניגוד לקנביס "תופעות הלואי" של המדיטציה:איזון נפשי,הגיון,אמת ומציאות.
אני מאחל לכולכם שתהיו מאושרים,שלוים ,משוחררים ובריאים

מגזין קנאביס
20.04.2013, 11:28

לא מר שופמן,

1. הסיבה שחלקנו משתמשים בשמות בדויים היא מכייוון שהמדיניות שלך ושל חבריך הופכת אותנו לעבריינים נרדפים. מעל 700,000 עבריינים נרדפים בישראל.

2. אנחנו בטוחים ועוד איך ובגלל זה מזמינים אותך שוב ושוב לקיים דיון פתוח ומצולם בו נבוא עם שמינו המלא. אך אתה זה שמסרב להרים את הכפפה. אז מי כאן "מוג לב"?

מה שאתם עושים כונה "פשע נגד האנושות", כנראה בגלל שזה בערך מה שזה. האם אתה יודע כמה חיים של אנשים, קריירות ומשפחות הרסה המדיניות הזאת ברחבי העולם? אתה יודע שהמלחמה בסמים היא אחת הסיבות העיקריות לפלישת כוחות צבאיים למדינות ומשומשת כמלחמה של ממש באוכלוסיות חלשות?

אף אחד מהטיעונים שלך, כולל ובמיוחד טיעון מס' 10 (מוסריות), לא מגובה במחקרים. שוב - נשמח להיפגש להצגת המחקרים וניתוחם. לאחר מכן נשמח לנסות להסביר לך את הנקודה העיקרית בכל הסיפור הזה - שגם אם קנאביס היה מסוכן לפחות כמו קפה, בשר אדום, הימורים או אקונומיקה, עדיין אין לך שום זכות לחשוב שמותר לך להגיד לאחרים מה להכניס לגוף שלהם.

קנאבידיול "נמצא בכמות נמוכה"? בגלל שאתה ושכמותך לא מאפשרים מו"פ שיקדם את הנושא. חוץ מזה שישנם מספיק זנים שכבר פותחו ובהם יש אחוזי CBD גבוהים וכמעט ללא THC.

מה כן לעשות? לתת לאנשים לבחור את דרך חייהם ולקבל את החלטותיהם על סמך נתונים ומידע שאספו ונסיונות שהתנסו ולא כי מר ד"ר שופמן אמר להם ככה.

אתה וחבריך, אם תהיו בכלל כאן בעוד 10-20 שנה, תזכו לאכול את הכובע שלכם בגדול. We can't wait to see it happening.

חג 420 שמח מר שופמן.

מישו
20.04.2013, 11:43

להגיד שקנאביס גורם לאלימות פיזית זה כבר באמת Reefer Madness של שנות ה-70. אין לזה שום ביסוס או קשר למציאות. רק מוכיח שאינך באמת מבין על מה אתה מדבר...

ולגבי ה"פשע נגד האנושות" - אמנם אתה לא מקבל את זה אבל אומר זאת שוב בפה מלא - המלחמה בסמים היא פשע נגד האנושות ואתה וחבריך שותפים לו.

אשמח להיפגש גם כן לדיון אגב...

רוית שופמן
20.04.2013, 11:27

והרי לכם דוגמה נהדרת לחוסר עכבות כמה תגובות אחורה  

מגזין קנאביס
20.04.2013, 11:30

רוית, זה שמישהו מגיב בצורה מסויימת לא קשור לתפריט המזון שלו. התגובות שלך מעידות יותר עלייך מאשר עליו...

גם את מוזמנת יחד עם אביך לדיון פתוח ומצולם בנושא הקנאביס. נשמח להיפגש!

תסביך אבא
06.12.2013, 01:23

מה לך ולעניין? ממתי אבא מביא את הבת שלו לעבודה? רויתוש, ההערצה שלך לאביך, ראויה להערצה. :)

רוית שופמן
20.04.2013, 12:07

אין לי בעיה לנהל דיון בנושא בצורה תרבותית. התגובות כאן בחלקן מגיעות ממקום של כעס עמוק על הניסיון למגר את תופעת הסם, הדוגמה ניתנה בכדי לחדד את אחד הדברים שנאמרו. אשמח לתת דוגמאות נוספות בהמשך.  

שלומי סנדק
20.04.2013, 15:07

להלן קישור למסמך של משרד הבריאות:
http://www.osher.co.il/ptsd.jpg
"מתוך 2700 חולים 5 פיתחו פסיכוזה".
גם היום, עם מעל ל 10,000 מטופלים, הנתונים זהים.

אשמח לתגובתך...

אין תגובה
20.05.2013, 00:22

קשה להתווכח עם נתונים

עודד לאמפחד
20.04.2013, 17:03

כן קנבידיול CBD
סם מצויין שלא נעשה בו שימוש
ומדוע ברפואה אתם מטפלים כעת במריפואנה שלא מכילה הרבה CBD?
מריחואנה שמאוזנת היטב בין CBD ל THC הסיכוי ללקות ממנה בפסיכוזה הוא אפסי והרבה יותר קטן מהמריפואנה שמשווקת כעת אם הדבר נכון שהיא מכילה הרבה THC ומעט CBD, למה אתם עושים ככה במערכת? מנסים להכשיל את המהלך?
ואמרתם בעצמכם שחלק מהחומר שזלג מהמטופלים גרם לאנשים אחרים להיפגע,
בקיצור לא ברור מי מנהל את המדיניות סמים בישראל כנראה שזה השטן בכבודו ובעצמו.

ד"ר שופמן אמי
20.04.2013, 18:14

לכבוד מר סנדק אנו יודעים מי ממשרד הבריאות פירסם נתונים אלה ומה האינטרסים שלו

באותה מידה אני יכל להגיד שהיו 500 פסיכוטיים מ2500 שקבלו מריחואנה רפואית,מכיון שמי שמסר נתונים אלה לא בצע מחקר רציני עם מעקב מתאים ועם עיבוד סטטיסטי של נתונים.אם ד"ר ברוך היה עושה את המחקר הראוי וזו היתה התוצאה הוא מזמן היה מפרסם זאת בגורנל רפואי אך הוא לא עשה זאת.לפרסם דברים במכתב או בידיעות אחרונות בלי שזה עבר בקורת בגורנל רפואי רציני-זה מגוכח ואינו ראוי להתיחסות.
חשוב לציין שאמנם ד"ר ברוך נתן את האישורים לקנביס רפואי אך הוא לא יכל לעקוב אחרי כל המטופלים בכל הארץ. מי שכן עקב ועוקב אחרי אותם אלפים הם המגדלים של הקנביס הרפואי או שליחיהם והם מספקים את החומר כל חודש-הם האחרונים שיהיה להם אינטרס לדווח לד"ר ברוך שמטופליהם פיתחו פסיכוזה מכיון שדיווח כזה יפגע בעסקיהם ,מה גם שהם גם לא רופאים שמסוגלים תמיד לעשות האבחנה

עודד לאמפחד
20.04.2013, 18:22

אף אחד לא יקבל פסיכוזה מחוומרים עשירים ב קנבידיול
ברור שאתה צודק מר שופמן, חומרים חזקים ב THC יוצרים פסיכוזות, לא כל פסיכוזה נגמרת באישפוז, רובן נגמרות אחרי שעה שעתיים וחוזרים לרגיל.

לי יש קצת ידע מעמיק בנושאים האלו הפסיכיאטרים, סכיזופרניה, איך המערכת פועלת ואיפה צריך לתקן.
משום מה אתם מתעלמים ולא רוצים לשנות או אפילו להקשיב.

לא דאגתם במערכת הרפואית לטפל באמצעות HEMP רפואי וחומרים חזקים ב CBD, המערכת נפלה על השכל והיא מקדמת מהלכים כדי להכשיל אותם מראש.

אתם מפחדים שCBD והמפ יגיע לידיים של סכיזופרנים ובעלי מאניה דיפרסיה ואלו יוכלו להחלים ולרדת מהתרופות בקלות,
אגב גם לכך יש פיתרון וזה חלוקה של תרופות HEMP וCBD תחת פיקוח הדוק שהחומר לא יזלוג לאן שהוא לא צריך להגיע.

אם זה היה תלוי בי גם החולים הקשים הפסיכיאטריים היו מקבלים HEMP ו CBD והיו מרפאים אותם באמצעים אחרים מלבד התרופות הפסיכיאטריות על ידי השקעה בדברים כמו CBT.

בן עטר מזל
05.05.2013, 12:17

מניסיוני עם בני החומרים האלה כן גורמים למצבים פסיכוטיים ולראיה הבן שלי שהיום מאושפז בלב השרון כי הוא גם חשב כמו כולם שזה לא משפיע על ההתנהגות שלו אולי על אנשים מסוימים לא רואים למרות שכן הם ניפגעו הם יכולים לספר סיפורים עד אין סוף כל הסמים האלה מזיקים לנפש לא יעזור לכם .

עודד לאמפחד
20.04.2013, 20:40

בנוסף אני לא בטוח בעצמי אם אפשר לטפל באמצעות CBD בלבד בכל המצבים הנפשיים הקשים שיש במחלקות הפסיכיאטריות, ייתכן שיש מצבים שלא ניתן לטפל בהם אלא בתרופות פסיכיאטריות, למרות שאני מאמין שאם רוצים אפשר למצוא דרכים לעזור ושפשוט יותר נוח לשלטונות לדחוף לאנשים האלו תרופות כי זה זול ואפקטיבי.

שלומי סנדק
21.04.2013, 12:24

ד"ר שופמן היקר,
מאחר והנושא עליו אנו דנים הינו בעל חשיבות לכל כך הרבה אנשים, מדוע שלא ניפגש וננהל דיון תרבותי בינינו? אני מציע שנתעד את הדיון במצלמת וידאו וכך נאפשר גם לגולשים לצפות, להתרשם ולקבל את ההחלטה הנכונה.
האם תהיה מוכן לכך?

שלך,
שלומי סנדק

nre
06.12.2013, 01:21

שלומי, ומה יקרה אם הדוקטור הנכבד ימעד בלשונו שוב, ויקרא להשפעת הקנביס
"טריפ"?
ומה תענה לו כשיגיד לך שקנביס גורם להורדת עכבות, זלזול בערכים שקודם היו חשובים ומשמעותיים לאדם כמו הגינות, עבודה, כבוד הזולת, אמונה דתית ועוד.

רונית שנקר
21.04.2013, 15:28

לצורך העניין, ׳מוגי הלב׳ הם אלו שמסתתרים מאחורי שמות בדויים. קשה לי להאמין שאדון ׳מישו׳ הוא האחד לקבוע מי פחדן ומי לא.  

ד"ר שופמן אמי
21.04.2013, 22:11

לכבוד מר סנדק

אין ברצוני לבצע ארוע מצולם בגלל :
1.בניגוד אליך אינני פוליטיקאי ולא ראש לובי כזה או אחר ולכן איני מחפש ריטינג או פרסום

2.הגעתי למסקנה שאנשים שאתה מיצג ,הנעולים על הקנביס לא ניתן לשכנע לא באירוע מצולם,לא במחקרים,לא בניסיון קליני מוכח ולא באותות ובמופתים

3.לפי ניסיוני הקליני הסם יותר חזק מטיעונים הגיוניים ומהמצג האוטנטי של המציאות

4.המכורים לסם נולדת אצלם המוטיבציה להגמל רק עם בוא הסבל

5.אני מרגיש שמיציתי את עצמי בויכוח עמכם הנימשך למעלה מחדשיים באתר זה
6. את כל מה שהיה לי להגיד בנושא ביטאתי באתר הרופאים-דוקטורס אונלי וכן במאמרי בעיתונים רפואיים רלונטים,שניתן למצוא בגוגל

כל טוב

עודד לאמפחד
22.04.2013, 02:02

התייאשתי מכם, גם ממך ד"ר "נכבד" וגם מכל אלו שנאבקים למען קנאביס
בכזאת צורה שום דבר טוב ואחראי לא יבנה ולא יהיה שינוי אמיתי וטוב עבור כלל האוכלוסיה והאזרחים.
שני הצדדים פה שוגים וטועים ולכן אין צד אחד שנאבק באמת עבור תוכנית שפוייה ומציאותית לשינוי מדיניות סמים למדיניות חכמה ולא למדיניות "צודקת" או "מצטדקת", אלא פשוט להשתמש בראש במוח בשכל בחוכמה בידע ולבחור במה שטוב באמת.
אתם בוחרים להאבק זה בזה, כאשר שני הצדדים טועים,
צד אחד מקדם קנאביס עשיר ב THC וצד שני הוא שוטר עם מדים לבנים שמאמין שבכוח ובהשפלת אנשים אחרים והכנעתם תבוא הישועה.
שאלוהים יציל אותנו, כי לבד אנחנו כבר לא מצליחים.

אבנר בר
28.04.2013, 20:00

אוף . כבר נמאס להסביר את הדבר הנדוש כמה וכמה פעמים שאנשים מסוגכם לא מסוגלים אפילו לחשוב ולעצור לשניה ולהבין מה הסם הזה גורם ומה המשמעות דל השפעותיו אני יודע ומבין שפשוט אתם לא יודעים לעשות את ההפרדה בין הגראס הרפואי שניתן לאנשים חולים במחלות כלשהם לבין הסטלה היומית שאתם רוצים להרגיש מי כמוני יודע באיזה סוג סם התחלתי ובאיזה סוג זה נגמר ועם איזה סבל ואיזה בורות בנשמה לכן הייתי מזמין אותכם ללכת ולטייל בארץ בכל מיני מקומות של גמילה ובכל מיני קהילות שהנוער מטופל בהם עקב השימוש במריחואנה ועד לאיזה רמה הגיעו אותם האנשים שצרכו את מה שאתם קוראים לו סם שצריך להיות חוקי . אותם האנשים ובניהם ילדים הגיעו להיות מטופלים במחלקות של תחלואה כפולה כשאובחנו פסיכוטיים או סכיזופרניים ולמעשה מי שמשלם את המחיר אלא אותם האנשים שקוראים את המאמרים שלכם ומאמינים שזה אפשרי לכן , באמת הייתי מבקש בכל לשון של בקשה שתטילו במחלקות פסיכיאטריות בתחלואה כפולה ואחרי שתעשו את שיעורי הבית ותבדקו סטטיסטית כמה אנשים נפגעו מאותו סם אז אולי תבינו את גודל הבעיה . הייתי רוצה מאוד להודות עם הרבה אסירות תודה בשמי ובשם מאות מכורים נקיים לאחד והיחיד ד״ר שופמן , ואני גם שמח שעלה ירוק לא הצליח לעבור את אחוז החסימה בבחירות

בן עטר מזל
05.05.2013, 12:07

קראתי את המאמר
הבן שלי חולה בסכיזופרניה היה מטופל בבית חולים השרון פרדסיה הוא היה מאוזן תקופה וישתחרר אחרי שנה ושל לקיחת זריקה פעם בחודש הכל היה בסדר גמור אבל ליפניי כמה חודשים עשו לו החברים הקרות עם הניס גאי מה שניקרא ספיידרמן הוא עישן והתמכר ומאז החיים שלנו הפכו לגיהנום הוא בקושי ישן רואה דמויות בטוח שעוקבים אחריו חושד בכולם מדבר בלי סוף על דברים שלא קשורים אחד לשני תזזיתי כל יום היינו מוצאים שקיות של חומר ביחד עם בנק וכל יום זורקים לו את זה ביגלל שהחומר הזה זול יחסית וזמין מאוד אז הוא יכל להשיג אותו בכל שעה שרק רצה הצלחנו לאשפז אותו שוב בפרדסיה אבל אני לא יודעת אם זה נכון פשוט לא יכולתי יותר לעזור לו.אין לי את הכלים אני מקווה ששם הוא שוב התאזן ועד אז אולי יצא איזה שהוא חוק שלא יהיי ניתן להסיג את החומר הזה וכל חומר אחר בכזאת קלות ,אני לא יודעת איזה ילד אני הולכת לקבל עכשיו וזה מאוד מאוד קשה כל הבית בהתמוטטות בגלל המצב הזה בתודה מזל אמא של מאור .

אמי שופמן
06.05.2013, 08:56

מזל היקרה

את צודקת בכל מילה שאת מצינת.אם בנך נמצא בביה"ח לב השרון אני מתאר לעצמי במחלקה לתחלואה כפולה-מנהל אותה ד"ר לרנר שאני מכיר אותו -רופא מצוין ואדם מקסים

מאחל לבנך בריאות ואושר

יהודה סחי בלטה
15.07.2013, 13:32

כל הפורום הזה הוא פורום סרק, רק לאחר שימוש בסם כזה או אחר האדם עצמו מגיע לתובנות שאומרות דבר אחד בלבד: ההנאה בעולם תגיע רק לאחר התמודדות עם סיטואציות "לא הכי נעימות" והתגברות עליהם והבנה שרק ורק כך נגיע לאופוריה מתמשכת. אמנם לא עוצמתית כמו משימוש בסמים אך קבועה ושאינה ניתנת לשינוי כל עוד אנו בנכונות להתמודד. אופוריה עוצמתית רק תזכיר לנו בחלוף ההשפעה שאנו עדין לא בגן עדן. ואז ההתמודדות תהייה קשה הרבה יותר. עד לשימוש הבא. ואני מדבר מנסיון "כבד" ,תרתי משמע.

דניאל דור
30.09.2013, 09:07

שלום אני מסכים עם מזל גם אני שמעתי דברים כאלה על הנייס גאי וזה באמת דבר רע כי הוא לא באמת סם אמיתי זה סינטטי וזה באמת גורם למחשבות רדיפה אבל שמעתי גם הרבה ברשת על אנשים שמספרים שהתנסו בקנאביס רפואי וזה ריפה להם את הסכיסופרניה נכון לאותו זמן שהם עישנו גם אנשים בחרדות ודיכאונות החומר הזה געל אותם ומה שכתבו פה ה10 סיבות האלה זה אינטרס של אנשים שלא רוצים שחברת הכדורים יפסידו כספים כי נכון שאם הקנאביס ינתן כמענה תרופתי לכל אדם החולה במחלות נפשיות חברת הכדורים יפסידו הון של כספים והיה בעיה בכלכלה
ולכן כל המדינה הזאת משוחדת זה מה שיש לי להגיד לכם

א
17.10.2013, 18:57

לרופאים היקרים שלום, לצערי קרוב משפחתי עישן מריחואנה וחטף התקף פסיכוטי. במשפחתנו חונכנו לא לעשן, לא לשתות (מלבד יין בחגים) ובטח לא להתקרב לסמים. אבל ייתכן שקרובי היה נתון להשפעת לחץ חברתי ולמידע המסוכן שבעלי אינטרסים מפרסמים ברשת האינטרנט בתשבוחי הרעל הזה...אם היו יודעים כמה רוע הם גרמו לעולם במילותיהם, כמה סבל וכאב גרמו למשפחות ואף למוות ולחולי פיזי ונפשי של בני משפחה בגלל המילים חסרות הבסיס שלהם. העבריינים הללו מדברים על דברים שאין להם מושג בהם, רק שבמקרה הזה מדובר על עיניינים שמשפיעים על חיים ומוות של צעירים וצעירות תמימים שחושבים בטעות שזו האמת לאמיתה...המשך השימוש בסם, כנראה נבע מבעיות שיקול דעת והתנהגות לא מוסרית (של הסתרה ושקרים כרוניים) שנגרמו כתוצאה מההתמכרות...הוא קיבל תרופות במשך כחצי שנה או יותר אבל עדיין כשנה לאחר מכן מתלונן על עכבות חושתיות למרות שהוא חזר לתפקד רגיל ונראה בסדר גמור.
השאלה היא מה צפוי להיות עתידו הנפשי במקרה שאינו נוגע עוד ברעל הזה? האם יכול פתאום לפרוץ התקף נוסף? מהו ניסיונכם במקרים דומים? ברור שלא ניתן לאבחן ברשת אבל אין לי למי לפנות בנושא שבו קיים קשר שתיקה ובושה (ולכן גם למשרד הבריאות אין את הנתונים האמיתיים, כי רובם לא מדווחים)

משלום
05.11.2013, 21:14

שימו לב לניסוח:

"משתמש בסם סבור שעם גמר הטריפ, דהיינו כשעתיים לאחר העישון, הוא יכול לנהוג, אך מחקרים הוכיחו שבין 12 שעות ל-24 שעות לאחר סיום הטריפ"

מי שקורא למריחואנה "טריפ" מראה עד כמה הוא לא מבין וזורק מונחים באוויר.

nre
06.12.2013, 01:11

מזכיר את התשדירים עם המחבל וכול השאר. הרבה שטויות הדוקטור הנכבד כותב. זה בסדר, ככה אנשים יבינו מי זה הרופא הנכבד שמטיל עלינו אימה ופחד. :)

משולם
05.11.2013, 21:16

קבלו עוד "פנינה"

"מניסיוני הרב בטיפול בנפגעי קנביס, אחד הדברים הראשונים שנפגע אצלם הוא התחום המוסרי"

ד"ר אמי שופמן - כמה בורות. בזבזת לי את הזמן. אין לי מושג על מה אתה מדובר.
08.11.2013, 01:43

טועה בגדול ולצערנו גם מטעה לא פחות בגדול.

אנונימי
14.11.2013, 05:24

בתור אחד שמעשן בתדירות יום יומית אתם מדברים פה כאלה שטויות זה ממש לא גורם למחלות נפש ולהפך!!!

א
16.11.2013, 12:30

לאנונימי - אתה משחק ברוטלה רוסית! ונראה שאתה כבר בבעיה. ראה הוזהרת. אנשים נורמטיבים לא זקוקים לעבור על החוק ולהדרדר לעבריינות או לשחק בבריאותם ע"י מעשים מסוכנים, כי יש להם כושר שיפוט עצמי חד בין טוב לרע והם בעלי יכולת אבחנה וכישורים חברתיים בין מה מותר ומה אסור. נראה שאצלך זה חסר באופן מולד או שנפגע כתוצאה משימוש בסמים שהובילו לירידה ברמת המוסר שלך. אתה לא מבין כמה אתה מסוכן לעצמך ולסביבתך. אתה יכול לגמור במקרה הגרוע פחות בכלא, בגלל שעברת על החוק (שימוש וסחר בסמים, התנהגות לא מוסרית של פגיעה בזולת: גניבה, הטרדה, איום וסחיטה, אונס, גרימת תאונה ומוות של אזרחים תמימים שומרי חוק וכו') או במקרה הרע ביותר באישפוז בבי"ח פסיכיאטרי או אף במותך.
אז למה להתגרות בחיים שלך ושל הזולת? פשוט תתעשת ומהר! ותתרחק מכל מי ומה שקשור בסמים! אל תחכה לאסון שמחכה לך בפינה! תמנע אותו ע"י התנהגות נבונה וחכמה! ותחסוך לעצמך ולמשפחתך חיים של סבל!

nre
06.12.2013, 01:07

אמאל'ה, רק מלקרוא את שלל ההפחדות והדמוניזציה לקנביס נהיה לי חרדה, ואני לא מעשנת לא קנביס אפילו לא סיגריות. איזה פחד.

avi
02.12.2013, 14:23

טוב לכל אלה שמנסים להציג את הקאנביס כ משהו רע ואסור אתם מדברים שטיות שבחיים שלי לא שמעתי בוא נתחיל בזה שאלכוהול סיגריות ועוד רשימה ארוכה של דברים שפי אלף יותר מזיקים לבריאות חוקיים לגמרי כל הקטע ש המריחואנה לא חוקית כמו שכמה אמרו פה מעליי זה אך ורק בגלל חברות התרופות !!!!!שמפחדות על החיים שלהם כי זה יפגע בהם חזק אז הם ממצאים תירוצים עלובים שזה פוגע בבריאות חחחחחח בכל ההיסטוריה לא היה הרוג. או נפגע אחד מזה בניגוד לסיגריות ואלכוהול אז אל תבללבלו תמוח אתם מפחדים מזה בגלל שזה "סמים" תתעוררו זה צומח מהאדמה תרופה טבעית לחלוטין

Nir
20.03.2014, 09:38

אני לא יודע עד כמה אתה מבין בסם הזה... כמשתמש לשעבר הדבר הזה מטורף עד מסוכן ביותר!!!

אני אומר לך... ההתקף הפסיכוטי יכול לקרות לכל אחד בלי להתריא ותאמין לי אתה לא רוצה לחוות את זה... (או שעדיף לחוות את זה בקטנה ואולי יפסיק אותות משתמש)

ולא כל מה שצומח מהאדמה רצוי להכניס לגוף שלנו...

גולשת מודאגת
05.12.2013, 15:05

לד"ר שופמן היקר ולכל עמיתיו למקצוע, אנא העבירו מחקרים ופרסומים בנושא ההשפעות המזיקות של קנביס (מריחואנה) על בריאות הנפש לעורך אתר "הידען", אבי בליזובסקי.
נכון להיום ההתפרסמו במגזין מדעי זה כתבות מעטות ושטחיות מאוד שאינן מצליחות להעביר הוכחה חד משמעית בנוגע לסכנות הטמונות בסם זה הן למשתמש והן לסביבתו. כמובן, שהדבר מעודד בעלי אינטרסים לסחר חופשי בסם (מגדלים, סוחרים ומסוממים), להשתלט על כל דיון בנושא ולגרום לעוד צעירים להדרדר לשימוש בסמים על כל ההשלכות הקשות המשתמעות מכך.
הנה כתבתם בנושא והתגובות המטרידות והמדאיגות בעקבותיה
http://www.hayadan.org.il/decapited-0209138/
המסר שלכם חשוב ומציל חיים, אנא השמיעו את קולכם במאגר הידע הנ"ל.

nre
06.12.2013, 01:13

נכון. ככה נמנע הורדת עכבות, זלזול בערכים שקודם היו חשובים ומשמעותיים לאדם כמו הגינות, עבודה, כבוד הזולת, אמונה דתית ועוד. הא? :)

שופמן אמי
11.12.2013, 15:44

שלום רב גבירתי
לקבלת המאמרים הרלוונטים בבקשה תפני לד"ר יוליאן יאנקו מנהל אתר זה יש לו תוצאות מחקר משמעותיים על הזק הנפשי מקנביס-בין היתר מאמרים שאני שלחתי לו

בברכה ד"ר שופמן

nre
06.12.2013, 00:55

"למען הסר ספק, הח"מ בעד מתן מריחואנה לחולי סרטן, חולי אידס וחולים במחלות נוירולוגיות כמו M.S וכאבים כרוניים שתרופות קונבנציונליות אינן עוזרות להם. אלה גם עיקר האינדיקציות של משרד הבריאות בבואו לאשר מריחואנה רפואית:

לא הבנתי למה להתיר לסובלים מכאבים לעשן את הסם המסוכן קנביס? ממה שקראתי במאמר המכובד, הקנביס [לפי 10 הסעיפים] מסוכן!!! אז למה לתת למי שסובל מכאב סם מסוכן???
לא די לו הסבל מכאב?

עכשיו גם יהיה חולה נפש כמו שהדוקטור הנכבד אומר.

nre
06.12.2013, 01:04

תקראו מה הדוקטור המכובד טוען שקנביס גורם:

"הורדת עכבות, זלזול בערכים שקודם היו חשובים ומשמעותיים לאדם כמו
הגינות, עבודה, כבוד הזולת, אמונה דתית ועוד".

avi
08.12.2013, 07:19

הכל קישקוש אחד גדול. לא פוגע בערכים ולא כלום עם לבן אדם אין ערכים לפני שהוא מעשן אז מנהסתםשלא היה לו אותם אחרי שהוא מעשן אנשים תבינו ף אחד לא אומר לכם לעשן מריחואנה אבל כל הקטע הזה שכמה רופאים רוצים להגיד ליותר מחצי מדינה מה לעשות זה כבר סיפור אחר מילא זה באמת היה פוגע או מזיק אבל אני לא רואה אף רופא קם ומתנגד לסיגריות ואלכוהול שפי 100000000 יותר מזיקים ממריחואנה כמו שמתנגדים למריחואנה זה הכל אינטרס כספי וכל זה על חשבון הבריאות אז לכל המתנגדים תשמעו בקולם של הרופאים ותמשיכו לאכול כימקלים ולהרוס את הגוף ואני במקרה לא משתמש בזה לא אומר שלא עישנתי פה ושם אבל לא משתמש וזה דבר אולי הכי אפקטיבי לבעיות כרוניות והכי חשוב!!! טבעי לחלוטין

שופמן אמי
11.12.2013, 16:00

שלום רב
גם אתה מסתתר מאחורי שם לא ברור

את כל מה שהיה לי להגיב על כל מיני דברי בלע למיניהם הגבתי

במדור זה של תגובות במרץ ואפריל השנה ואני עומד מאחורי

דברי גם היום ובניגוד אליך -בשמי המלא

בברכה ד"ר שופמן אמי

סכיזופרניה
17.12.2013, 09:45

שלום ד"ר שופמן,
כתבת שקנאביס גורם לסכיזופרניה, אבל מחקר שנערך באונ' הארווארד היוקרתית ופורסם החודש מצא שאין קשר בין שימוש בקנאביס לסכיזופרניה. ראה כאן: http://bit.ly/1kuT6tV
האם אתה עדיין עומד מאחורי ההצהרה?

דר. אמי שופמן
10.01.2014, 18:45

עוד פעם זו דוגמא ש עתון קנביס מעוות את העובדות ואנשיו לא הבינו את דברי פרופסור משולם המכובד. יש בקנביס חומר שנקרא קנבידיול שהוא אכן עוזר למחלות שונות גופניות ונפשיות ,אך לצערינו הוא נמצא בריכוז נמוך בקנביס בכלל וב"מריחואנה רפואית" בפרט .החומר T.H.C נמצא שם באחוזים גבוהים והוא אחראי בהרבה מקרים לפסיכוזות. בשיחה שהיתה לי עם פרופסור משולם ב29.12.2013 הסכים עימי ש SATIVEX שזה מכיל רמת ריכוז של שני החומרים הנ"ל ביחס 1:1 הניתן בצורת ספריי לחלל הפה חומר אידיאלי הן למזור בהרבה מחלות גופניות והן נפשיות,אך לחומר זה יש התנגדות חריפה של חובבי הקנביס כי אינו גורם ל"סוטול" והקנבידיול שבו מבטל את תופעות לואי של ה T.H.C

17.12.2015, 02:25

לא נכון. ישנם זנים כמו המידנייט שבהם הTHC שווה לCBD. אבל אין בהם את האלכוהול שיש בסטיבקס (החומר שמתיזים לפה הוא כוהל). למה אתה נצמד לסטיבקס שעולה הון תועפות? וכן, הסטיבקס כן ממסטל. תנסה.

דר. אמי שופמן
30.12.2013, 09:23

הפרסום של עתון קנביס של אותו מאמר על סכיזופרניה מוכיח שאנשי העיתון בגיבוי עלה ירוק גונבים את דעתו של הציבור :מכיוון שבאותו עיתון רפואי באותו גורנל שהם ציטטו ממנו פורסמה גם עבודה של גלן דויס מאוניברסיטת קולומביה על מעל 30000 איש שהוכיחה באופן חד משמעי שקנביס גורם סיכון משמעותי לפסיכוזות .את העבודה הזו אנשי עלה ירוק של העיתון כמובן לא פרסמו בעיתונם. הם כן פרסמו עבודה שנעשתה על מדגם של כ 250 איש שאין לה כל משמעות אפידמיולוגית או סטטיסטית לעומת העבודה של דויס הנ"ל. המסקנה -עיתון קנביס מצנזר מאמרים שמוכיחים קיום של סכנות בשימוש הבייבי של העיתון דהיינו הקנביס.

סכיזופרניה
08.01.2014, 22:53

פרופ' רפאל משולם בהרצאה באונ' בירושלים: "קנאביס אידיאלי לטיפול בסכיזופרניה" : http://canna.bi/1lBg8CV

avi
01.01.2014, 13:57

דוקטור עם כל הכבוד לך לא שחלילה אני מזלזל בך אבל הדבר הזה שנקרא קנביס אני לא אומר שטוב לעשן את זה אבל לעומת החומרים שאנחנו מכניסים לגופנו יום יום הרבה יותר מסוכנים לדוגמא:סיגריות אלכוהול שזה הזבל הכי גדול שהאנשות ידעה ואפילו כדורים שרופאים כמוך נותנים שלא תבין אותי לא נכון אני לא בעד הקנביס אבל אני לא רואה סיבה לפסול את זה בגלל שזה "מזיק" גם תרופות מזיקות ולהפתעתי יותר מקנביס אפילו אני לא רואה רופא קם ומתנגד למשהו אחר לא משנה מה יגידו זה פחות מזיק מהרבה דברים שאזרחים יכולים לקבל בהשג יד חופשית על זה חשבת במקום להתנגד למשהו שמזיק הרבה פחות מהחומרים שחוקיים היום להתחיל להתעסק עם דברים יותר רצינים כמו אלכוהול. ותרופות ממכרות ונרקוטיות תחשוב על זה ואשמח לקבל ממך תשובה תודה:)

אסף
03.01.2014, 16:04

כתבה מטעה המזכירה את ציד המכשפות בימי הבניים

מעשן ראש לכבוד כל אלו המייצגם את הקול השפויי שהשם יהיה בעזרכם ותבוא עליכם הברכה

תודה לכם

Nir
20.03.2014, 09:36

חבר... אני ממליץ לך לשקול שנית את השימוש בסם... תאמין לי שאתה לא רוצה התקף פסיכוטי... ואני בריא כמו שור והשתמשתי מספיק בדבר... זה יכול להכות בך מבלי להודי מראש... זה מסוכן עוד שאני עשנתי חומר איכותי לא סתאם פארש...

איציק
14.01.2014, 11:23

תשמעו סיפור חיי בן 59 כול חיי חייתי בחרדה ודיכאון בשנות השבעים לא הייתה מודעות למצבי במסגרת שירותי הצבאי בשארם איישח הגיע ליידנו חשיש מהבדואים התחלתי לעשן פתאום כל החרדות והדיכאונות חלפו לי התחלתי לפרוח ככה המצב נמשך כמעט 10 שנים אחר כך התחתנתי באו ילדים ולאט לאט הפסקתי גם קשה היה להשיג חומר 5 שניים אחריי שהפסקתי חזרו לי מצביי החרדה והדיכאון התחלתי בטיפול לוריוון כמה שנים אלטרלט ואחר קח וואבן ואסיוול אם הזמן הגעתי לפסיכאטר והוא נתן לי סרוקסט שעזר 80 אחוז אם השניים החליפו לי לציפרלקס פחות תופעות לוואי יציבות 80 אחוז לאחרונה אישרו לי קנביס על סמך מחלה מסוימת שגורמת לי כאבים התחלתי להשתמש מה אגיד לכם חזרתי להיות בן 20 לא כאבים לא דיכאונות יושן טוב אוכל טוב אין תופעות לוואי והחיים יפים ורגועים תודה לך בורא עולם על הקנביס

חסין יותם
14.01.2014, 22:35

ודרך אגב זן ללא THC אשר עשיר ב-CBD כבר קיים מזמן(גם בארצנו) והוכח שמועיל ל*כל* המחלות הנפשיות, אז אני מבין שכואב לשמוע שצמח אחד עושה את התפקיד שלך למיותר אבל יש גבול כמה אתה יכול להסתיר את האמת.
https://www.facebook.com/yotam.hassin

חסין יותם
14.01.2014, 22:46

דרך אגב מאז נכתבו שורות אלו הנה רפאל יצא בעוד הרצאה לקהל הרחב:
http://outreach.huji.ac.il/?cmd=lectures.96&act=read&id=309#

צבי גלברד
08.03.2014, 20:18

כל הכבוד לד"ר שופמן. שמבטא את הקול השפוי נגד הסמים.
האם שמעתם על מלחמת האופיום בין סין לאנגליה ? באותה תקופה האנגלים האמינו שהאופיום מועיל לאדם, וייצאו אותו לסין. קיסר סין טען שהאופיום הופך את העם שלו לעצלנים ולכן אסר את יבוא הסמים לסין. אנגליה שהפסידה כסף רב, הכריזה מלחמה על קיסר סין והשאר היסטוריה...
היום הרופאים גילו שאכן המריחואנה ויתר הסמים אכן פוגעים במוח האדם והופכים אותו לעצלן.
לגליזציה של סמים "קלים" תהפוך יותר בני אדם למובטלים ולנטל על החברה.
התגובות הרגזניות של חלק מהקוראים אינן מובנות. מריחואנה איננה מזון, ואף אחד לא מרעיב אותם. כך שלא מובן מדוע הם יוצאים למלחמה בעד לגליזציה לסמים "קלים". מי שמחפש "הרגשה טובה" יכול למצוא שפע של דרכים חוקיות אחרות.
העובדה שאלכוהול וסיגריות מותרים איננה מצדיקה לגליזיציה של מריחואנה.

שושנה
10.03.2014, 10:32

כל הכבות לד"ר שופמן. אך כמה חבל שאנו לא שומעים על המחקרים האלה בכל יום בכלי התקשורת. הרי סמים ואלקוהול היום זה דבר רגיל בין הדור הצעיר.

Nir
20.03.2014, 09:33

מנסיוני עם הסם. בהתחלה היה סבבה (3 חודשים) עד שלקחתי יותר מדי (כולה 4 שחטות) ונפלתי בצורה מפחידה. לא ממליץ לאף אחד לחוות את מה שחוויתי זה היה מטורף עד לאבד את חיי פשוט כמשמעו, נכנסתי להתקפי פחד, פרנויה אלוהים ישמור!!!. הקאתי על עצמי מספר רב של פעמים, סחרחורות נוראיות, לא מצליח להרים את הראש או לפתוח את העיניים. למזלי שבת זוגתי הייתה לצידי וטיפלה בי. (6 שעות עד שההשפעה עברה ונשארתי עם סחרחורות לעוד 24 שעות. מ-ט-ו-ר-ף!!! (החומר עוד היה רפואי!!!! תאמינו או לא).

חברים הסם הזה סופר מסוכן... הוא מכה רנדומאלית ואתה לא יודע מתי אתה תיפול להיות קורבן של התקף פסיכוטי.

אם יש פה חברים, הורים למישהו שמעשן תעשו הכל שיפסיק זה מסוכן.

אני זרקתי הכל לפח מוציא את המושג הזה מחיי וכל פורום שאתקל בו עם לעתיד אמליץ לא להשתמש בסם הזה.

Nir
20.03.2014, 09:34

אפרופו... אחת התופעות הלוואי המשמעותיות של הסם זה ירידת לחץ דם... זה החושרמוטה מסוכן!!!

רינת
21.03.2014, 00:42

ניר תודה על הכנות והאינפורמציה. יש לי בן שגיליתי לא מזמן שהוא משתמש והוא כל הזמן הביא לי מאמרים ונתונים על הסם שהכל בטוח וטוב עד שבאמת ראיתי שהוא מתחיל לאבד את זה ובאמת אני רואה את ההשפעה השלילית שבדבר... ואחרי מה שאני קוראת פה בתגובות ובמאמר אני הולכת להילחם בו.!!

בני בלנקליידר
10.06.2014, 14:18

היי ניר, אני בן 22, חייל קרבי משוחרר, צרכן קנאביס די מנוסה, עישנתי סוגים שונים, זנים שונים, ג'וינטים באנגים מקטרות ומה לא(כמובן לא בתקופת הצבא). ואני עדיין מעשן. צר לי לפוצץ לך את הבועה, אני לא יודע מה עישנת, או איך, אבל ידידי, זה לא היה קנאביס. ואם כן, הוא כנראה רוסס בחומר כימי כלשהו.
4 שכטות, אני משער שעישנת מג'וינט, גם אם הג'וינט נקי(לא מעורבב עם טבק) לא יביאו אותך מצב שתיארת, נכון שכל גוף מגיב אחרת והחומר אולי באמת היה חזק, אבל התופעות והזמנים שתיארת, צריך לעשן ממש הרבה כדי להגיע לשם, ומנסיון, כשאתה מגיע לשם, ומקיא, הסטלה יורדת ואתה מרגיש הרבה יותר טוב, פחד? פרנויה? לא ידידי, זה לא תופעת לוואי של מריחואנה טבעית, בטח שלא רפואית.
אין לי שום כוונה לזלזל בד"ר אמי שופמן ואין ספק שהידע שלו ברפואה רחב משלי בהרבה. אל עדיין אמליץ לך לקרוא עוד מחקרים ועוד מאמרים שכן היום החברה יותר פתוחה לקנאביס ויש מאמרים ומחקרים ברמה עולמית שבוצעו ע"י אוניברסיטאות העלום שם עולמי. ולהרחיב את הידע קצת מעבר למה שלימדו אותך שהוא "סם מסוכן". ואין סכנה ממשית בירידה קלה של לחץ הדם לאדם שלא סובל מלחץ דם נמוך ביומיום.

רינת, לפני שאת יוצאת במלחמות מול הבן שלך, אני בכנות ממליץ לך לעשות את המחקר המעמיק. אמא שלי הייתה נגד מריחואנה ולא הייתה מוכנה לשמוע, כשסבתא שלי חלתה בסרטן וכל הטיפולים המודרניים כשלו בעבודתם אני ואחי הצלחנו לשכנע אותה לשימוש בקנאביס. סבתא שלי חזרה להתמצא בסביבה, חזרה לאכול ולחייך, ה"סם" הפך את החודשים האחרונים בחייה לקלים ונעימים יותר.
כשסיפרתי לאמא שלי שאני צורך קנאביס, היא ביקשה שאספר לה על הצד הלא רפואי של העניין, שאלה על הרגלי הצריכה שלי, דרכי צריכה, ולא רק שהיא עצמה למדה עוד על הנושא, התחברנו יותר, והיא למדה לסמוך עליי.
את גידלת את הבן שלך, ואת כאמא שלו יודעת הכי טוב אם גידלת אותו להיות אדם אחראי, או להיות הסטלן הסטיגמתי שכולנו מכירים. אל תלחמי בו, תהיי אמא שלו, תדברי איתו, תשאלי אותו על כמה הוא מעשן, למה, ואיך זה משפיע על ההסתכלות שלו על העתיד. אני מבטיח לך, כאדם שפעם התנגד נמרצות לקנאביס. זה לא סם מסוכן, זה צמח, שלא עובר שום הליך כימי מלאכותי בשונה משאר הדברים שאנו צורכים יום יום. מנת יתר של מריחואנה, תגרום לבן שלך אולי להקיא קצת, ולהרדם. המאמר הנ"ל מלא בעובדות מעוותות וחצאי אמת. היחיד שיול לספר לך על התופעות של הקנאביס הוא אדם שהתנסה. מקווה שלא תאלצי לריב עם הבן שלך על שטות שכזו ושתקחי לעצמך לפחות חלק ממה שכתבתי.
שיהיה בהצלחה:)

Nir
29.10.2014, 14:41

לא יודע לגבי כמות השאיפות (מהבנתי היו 4 מבורכות היטב) אני פשוט ראיתי שהכל זז מעוות לגמרי נכעתי בעצמי והתחושה כמו ספוג.
הרגשתי פחדים ומחשבות על הינה אני לקחתי כניראה יותר מדי ואני לא מסוגל לעקל את ה״סטלה״.
חוויה נוראית... צעקתי שיזמינו לי אמבולנס אני מרגיש שהולך למות, דפיקות לב הזעה מטורפת. סחרחורת איומה, לא יכולתי לזוז. ישבתי על כיסא עם הראש כלפי מטה (כל הסיפור לקח בערך בין 2 ל 4 שעות עד שההשפעה ירדה לגמרי. קמתי בבוקר עם הרגשה האמת די טובה אבל עם טראומה חזקה.
האמת שחזרתי לנסות לעשן אחרי בערך חודש קיבלתי זבנג שוב של הרגשת חרדה חזקה מאוד (הזן שלקחתי אחר וכמובן מבוקר רפואית מחברה מוכרת). קיצר אחרי בדיקות מעמיקות פשוט הבנתי שאני לא מסוגל להתמודד עם רמת THC גבוהה (16%) פלוס מינוס. אבל זה אני המקרה שלי אינדיבידואלי ולא מכליל על כולם. אני סובל מכאבים נוראיים וזה לפעמים עוזר לי. לא בכל המקרים לצערי.
צריך להיזהר ולקחת באחריות כבדה את הנושא. במיוחד שעדיין אין מספיק ספרות ומחקר על הנזקים לטווח ארוך שהסם עלול לגרום לנו. כרגע זה ממש רולטה רוסית מקווה שבעתיד לא אחווה איזה השלכות בריאותיות כתוצאה מהשימוש.

אני מקווה שהח״מ בכתבה יוכל אולי להגיב למקרה שלי.

תודה...

שופמן אמי
05.04.2014, 14:23

קוראים יקרים

ברצוני להפנותכם למאמרינו החדש של ד"ר לרנר ואנוכי שנקרא:"ההפרעות הפסיכיאטריות המגוונות בקרב משתמשים במריחואנה" - ניתן להכנס דרך גוגל

קול שפוי
09.04.2014, 23:01

שלום חברים
חלקכם מגיבים אודות המאמר הנ"ל באופן ממש לא שפוי
אני יכול לומר בוודאות שיש אנשים שקנאביס פשוט לא בשבילם. כנראה שהם עישנו זן שלא מתאים להם, אגב, חשוב להציג עובדה זאת לפניכם: כשמדברים על "מריחואנה" לא ניתן להשוות לאלכוהול, כי אם שתית כוסית וודקה כזאת או אחרת האלכוהול נשאר אותו דבר. לקנאביס אלפי זנים ובכל זן ריכוז קנבינואידים אחר ,רק בכדי לסבר את העין, קנבינואידים אלה חומרים שמצואים בצמח הקנאביס ותאמינו או לא, אבל גם בגוף האדם.
לא נכון להתייחס לצמח הנפלא הזה בזלזול שכזה וכמו שכותב המאמר מזכיר מעלה לצמח סגולות רבות ורבים האנשים שחייהם היו מייגעים ללא הצמח הזה. לסיכום, הפסיקו להיות בורים תקראו מאמרים אחרים, תתנסו, אני מבטיח לא תמותו, אף אחד עדיין לא מת מקנאביס. רק חי עם קנאביס.

נחמה בצון
02.05.2014, 17:50

יש לי שאלה אבל לא בהקשר לקנביס אלא בקשר לסיגריות רגילות . איפהשהו נתקלתי במאמר שטען כי סיגריות מגבירות את יצור הסרוטינין במח ולכן זה עוזר לפגועי (חולי) נפש להתמודד עם מחלתם. וזאת משום שישנה תאוריה שמחלת נפש נובעת מחוסר איזון בנוירוטרנסמיטורים במח - שהסרוטונין הוא אחד מהם. האם יש לך מידע יותר מדויק? תודה. נחמה

דר. אמי שופמן
04.05.2014, 20:26

נחמה היקרה

לפי מיטב הבנתי רבים מחולי הנפש שמכורים לניקוטין עושים זאת

משום שכך יש להם הרגשה שהם מורידים את תופעות הלואי של התרופות האנטי פסיכוטיות.זה היה יותר בולט בזמנו כאשר ניתנו התרופות מהדור הראשון כמו הלידול ופרפנן. הניקוטין מעלה את רמת הדופאמין במוח וכך הם "זוכים" לאופוריה מסוימת

בני בלנקליידר
10.06.2014, 15:04

ד"ר שופמן שלום.
ראשית הבהרה, אין בכוונתי לזלזל ולו לרגע במעמדך או בידע הרפואי שלך, שכן אני בעצמי בתהליכי קבלה ללימודי רפואה.
אך המאמר שלך השאיר אותי מאוד מבולבל.
קראתי מאמרים רבים שסוטרים את הטענות שלך, חלקם במגזין "קנאביס" שכפי שאתה טוען מעוות את העובדות, אך קראתי גם מאמרים ומחקרים שפורסמו ישירות ע"י האוניברסיטאות ולמגזין קנאביס אין שום קשר לפרסומו, וכולם טוענים נחרצות לסגולות רבות ושונות של הצמח, לרבות בנושא בריאות הנפש.
אינני מסתתר מאחורי מסכים ומסיכות, שמי מפורסם למעלה ומעולם לא הכחשתי את היותי צרכן קנאביס.
אין לי שום פציעה, צלקת נפשית או מחלה שמצריכה אותי לעשן, אני עושה זאת לפנאי.

בשירותי הצבאי עקב תפקידי עבדתי רבות עם רופאים בהתמחויות ומעמדים שונים, בתקופה זו הייתי מתנגד נחרץ לצריכת קנאביס אך התעניינתי בנושא ושאלתי הרבה שאלות. הרופאים ששיתפו פעול וענו על השאלות שלי, לרוב הביעו תמיכה משמעותית בסגולות הרפואיות של הצמח, ואחד(שאת שמו לא אחשוף) אף הודה בהתנסות עם הקנאביס בצעירותו והביעה תמיכה בצריכת קנאביס גם לפנאי.

כעת אתייחס להתנסויות האישיות שלי.
כפי שכבר ציינתי, אני צרכן קנאביס ולא אגזים כשאומר "מנוסה". עישנתי זנים שונים, ממכשירים שונים, ואף גידלתי מריחואנה משלי תקופה מסויימת.
"תחת השפעה", מונח גדול ושנוי במחלוקת, אני יכול לעשן ג'וינט ולהיות תחת השפעה, אני יכול לעשן מבאנג לילה שלם ולהיות תחת השפעה.
אך באף אחד מהמצבים הנ"ל, לא מתעוררות אצלי תגובות של חרדה ופסיכוזה(כפי שצויין בסעיף 3), בעיות הקשב והריכוז שמנעו ממני ללמוד בתיכון, נעלמו, כשבקורס השלמת בגרויות עישנתי ג'וינט לפני השיעור(בתגובה לסעיף 4).
בסעיף 5 כתבת " פגיעה משמעותית במתבגרים הן בהיבט הקוגניטיבי, כולל הידרדרות קשה בלימודים, והן בהיבט של התפתחות מחלות נפש כגון סכיזופרניה." מחקרים רבים שקראתי(שוב לאו דווקא דרך מגזין קנאביס) דווקא טוענים שבמבדק שנערך, משתתפי הניסוי שהודו בצריכת מריחואנה בצעירותם הציגו יכולות קוגניטביות גבוהות וחדות יותר מאלו שלא עישנו בצעירותם.
צריכת מריחואנה "מורידה אותך הילוך" מרגיעה, ומקלה עליך בעיכול והבנה של סיטואציות מלחיצות, פאניקה? חרדה?(סעיף 6) לא אצל אדם מסטול, הדבר היחיד שמדאיג אותך כשאתה מסטול זה שיגמר לך החומר.
סעיף 7, התמכרות נפשית ופיזית? כפי שציינתי אני "צרכן כבד" לא עובר יום כמעט שאיני מעשן קנאביס, ראשית, זה לא מונע ממני מלקום בבוקר ללכת לעבודה, ללמוד, לנקות את הבית או לצאת עם חברים. אבל במקום וודקה רדבול, אני מעדיף שכטה. בהחלט אפשר להגדיר את מצבי כ"מכור" אני לא אכחיש, אני נהנה מההשפעה של הצמח ורוצה להרגיש את זה שוב. אבל בשונה מהתמכרויות אחרות, כש"המנה היומית" נמנעת ממני, אני לא מרגיש כעס, או שום ליקוי קוגניטיבי, המצב הגופני שלי לא נפגע, אני לא מרגיש רע ובהחלט שלא אפגע או אגנוב דבר כדי "להתארגן". אני אתבאס מעט מהמצב, ואמשיך בענייני. ללא התקפי זעם או פאניקה.9
בסעיף 8 דיברת על נהיגה תחת השפעה, כמובן שאיני מעודד את זה ובהיותי נהג חדש לא אחלום אפילו לנהוג תחת השפעה, אך נסעתי ברכב עם נהג תחת השפעת מריחואנה מספר פעמים, ואני אפילו לא מדבר על אחרי השעתיים שלוש שההשפעה יורדת, אלא במהלכן, הנהגים כולם לא הראו שום תפיסה מעורערת של התנהלות זמן-מרחב, או מהירות תגובה מוטורית, להפך, הנהג היה פחות לחוץ, יותר מרוכז ובשונה מנהיגה תחת השפעת אלכוהול, לא הציג ביטחון יתר אלא גישה היותר מתאימה לציטוט מהשיר המוכר "קח אותו לאט את הזמן, העולם עוד יחכה בחוץ", הנהג היה נינוח, מודע היטב לסביבה, ולא הראה שום דחף למהר, הרבה לעצור להולכי רגל, וחיכה שהרמזור ישתנה מכתום לירוק כדי להתחיל לנסוע. כי הוא לא ממהר לשום מקום, אז למה להסתכן?
אינני יודע בוודאות אם קנביס מעודד או מפתח סכיזופרניה או דו קוטביות, כפי שמצויין בסעיף 9, אך עקב ההשפעות שלו, והעובדה שמשתמשים בו כתרופה כיום בדיוק לתופעות אלה, כמו גם למחלות נפשיות אחרות ולפוסט טראומה(שמהכירות אישית עם מטופל עושה פלאים) אני מוצא זאת קשה להאמין שמריחואנה פוגעת בפרוגנוזה, שכן תופעות הלוואי שלה הן רוגע, וחוסר דאגה.
סעיף 10 מדבר על פשיעה, כיום, קניה וצריכה של מריחואנה היא פשע בפני עצמו לא, ולא אכחיש שגם אני ע"פ החוק במדינת ישראל מוגדר כעבריין לכל דבר. עם זאת, מעולם לא שיקרתי לחברי או למשפחתי בהקשר של קנאביס, מוסר עבודתי לא נפגע, ואני יכול להבטיח לך ששום זלזול בערכים לא עולה עקב צריכת מריחואנה, ואדם שבוגד בערכים שלו, ומשקר למשפחתו, עושה זאת ללא קשר לקנאביס, אלא בהיותו אדם כזה.
לסיום, הדוגמאות שהבאתי המדברות עליי, מגובות בעשרות צרכנים שאני מכיר המתנהגים באותה צורה. אל לנו להאשים השפעה של צמח על בחירות של בנאדם.
אינני מעודד צריכה בפועל של קנאביס ולעולם לא אשדל איש לעשות זאת, אני מאמין שזו צריכה להיות החלטה אישית של אדם. אך הצמח צריך להיות חוקי וזמין לאדם שמחליט לצרוך אותו(תחת הגבלות גיל כמובן). הרי זה הגוף שלי, וגם ההחלטה צריכה להיות שלי.

שופמן אמי
13.06.2014, 16:27

שלום בני (אני מקווה שזה שמך האמיתי)

אני בשום מקום לא כתבתי שלכולם קנביס מזיק
ובהחלט הדגשתי שיש מקום לתיתו במצבים רפואיים מסוימים כפי שמצוין במאמר.אני מפנה אותך למאמר עדכני שכתבנו ד"ר לרנר והח"מ :"הפרעות פסיכיאטריות מגוונות בבריאות הנפש בקרב משתמשי מריחואנה"-תוכל להכנס דרך גוגל.
בגדול כ60 אחוז ממשתמשי מריחואנה לא ייפגעו נפשית ולשמחתי אתה ביניהם,אך כ40 אחוז כן ייפגעו ברמות שונות:אם זה קוגניטיבית,חרדה,דכאון או פסיכוזה.אין לנו כעת שום כלים אוביקטיביים לאתר מראש מי ייפגע ומי לא. זה אחוז לא מבוטל.אי לכך במיוחד מצופה ממך כרופא בעתיד להתיחס לניסיון קליני מוכח בטיפול במאות נפגעי קנביס
שלי וקולגות שלי ולמחקרים רפואיים רציניים בתחום בשיקול דעת ובאחריות ולא לרוץ עם מסקנות גורפות ונחפזות מניסיון אישי בודד שלך

אייל
10.09.2014, 19:03

שלום,
מאיפה המספר 40 אחוז?
בארץ כמיליון צרכני קנאביס, האם זה אומר שאנחנו מצופים ל400 אלף נפגעים נפשית?

ניסיון בנפגעי קנאביס, לא מקרין על כלל אוכלוסית המעשנים, כמו שעשרות אלפי נפגעי האלכוהול לא אמורים לגרום לו להיות לא חוקי.

דינה
23.06.2014, 18:05

מה שעולה מהתגובות היא העובדה ששימוש בקנאביס פוגע אצל רוב הכותבים ביכולת ההבעה בכתב....
אני לא מבינה את הלהט של האנשים להגן על זכותם לצרוך קנאביס.
איזה צורך כל כך חשוב הוא ממלא, מלבד תחושת סוטול.
חפשו מלחמות בעלות משמעות גדולה יותר

teva
20.10.2014, 11:01

הזכות הבסיסית של בן אדם על גופו.

dc
29.07.2014, 02:11

השימוש במריחואנה הוא רולטה רוסית!
לעולם לא תדע מתי זה יבוא לך.
ההרגשה היא נוראית ממש לפני מוות.
הרגשה קשה ביותר וקשה לתאר.
מכיר מקרוב חבר שכמעט ואיבד את השפיות.
שלא נדבר על הסבל הפיזי הסחרחורות ההקאות והשכיבה במיטה למשך חצי שנה.

לוריה דיגיטי
09.08.2014, 18:58

דוקטור נכבד המשוחד מתעשיית משרד הבריאות הראשונה בגודלה בעולם(כלכלית)
שמי הוא לוריה עמר ואני מכורה נקיה מזה שנתיים וחצי. עם זאת תומכת נלהבת של הלגליזציה. אנשים כמוך נייסו לשטוף את מוחי שנים על גבי שנים שקנאביס רפואי הינו סם מזיק. וזאת בכוונה לדחוף לי תרופות נוגדות דיכאון. כנאמר. אני מכורה נקייה. מסמים כבדים.
ואני מציעה לך ולחבריך לעשות חשבון נפש. כי בגלל אנשים כמוכם אני כרגע לא יכולה לעשן. מאחר שזה לא חוקי.. ואני סובלת מפוסט טראומה קשה שמגיעה למצבים של חוסר שינה והרעבה עצמית. בתקופה שבה לא ממש היה אכפת לי מהחוק והייתי מעשנת- החיים שלי התחילו כל יום מחדש. סכיזופרניה? מחלה שסבלתי ממנה הרבה מאוד זמן ולא מאחלת לאף אחד. אחרי שנה של טיפול ברספרידל עשיתי הכירות נעימה עם הקנאביס הרפואי. ותנחשו מה? ההזיות חלפו. אז או שאני חייזר או שה״מחקרים״ הם בעצם משחק מכור. אם בכל זאת יש לכם בעיה מסוימת? תצרכו קנאביס. אני נרפאתי(-:

אינה
19.08.2014, 18:23

אוףףףףף. זה כל כך מכעיס אותי לקרוא ההתנגדות המוגזמת והמנותקת מהמציאות לעישון קנאביס.

כמו שאמרו רבים וטובים לפני,אגיד זאת שוב.

כל עוד אלכוהול, סיגריות וכדורים פסיכיאטריים מותרים בחוק, כך גם על ההקנאביס להיות.

כל הדברים שרשומים כאן, על הסיכונים שבעישון הקנאביס לא מתקרבים לסיכונים שבעישון סיגריות רגילות או שימוש באלכוהול. איך יכול להיות שאלכוהול מותר וקנאביס לא?!?!?!?
התירוצים העלובים שקנאביס מביא להתדרדרות בני נוער היא שקרית לחלוטין!!! ראיתי בני נוער הורגים בגלל אלכוהול , מקללים בגלל אלכוהול וכל הדברים האיומים שאתם שומעים כל יום בטלוויזיה. מעולם (!!!!) לא נשמע על נער או אדם שעישן קנאביס ורצח.

תסתכלו לאמת בעיניים - יש אינטרס כלכלי מובהק שקנאביס לא יהיה חוקי. קנאביס עושה אנשים שמחים יותר, רגועים יותר ומפחית להם את הכאב. מה יעשו כל הרופאים? פסיכולוגיים? עולם תחתון שלם שחי מכך שהממשלה לא מאפשרת לגליזציה של החומר. לא מזמן התירו את הקנאביס בקולורדו ודיווחו על ירידה של 30% (!) בפשיעה. ומחקרים מראים שפחות בני נוער מעשנים בעקבות הלגליזציה מכיוון שזה כבר לא מגניב.

אם קנאביס לא חוקי - תאסרו גם אלכוהול, סיגריות, אוכל משמין, נסיעה ברכבות ובטיסות. לא יכול להיות שנתפסתם דווקא על זה- תנו לנו לבחור מה לעשות עם החיים שלנו. תודה!

ענת
16.01.2015, 16:52

אינה יקרה, הבעיה היא לא בחומר אלכוהול- מריחואנה הבעיה היא ב"הילה" שיוצרים סביב חומרים האלה. כשאני הייתי צעירה אלכוהול היה חוקי אבל לא גרם לנזקים אצל בני נוער וצעירים כמו היום כי זה לא היה חלק מתרבות הפנאי הפופולרית כמו היום לכן מי שראה עצמו נורמטיבי לא שתה בהסטריה כמו שעושים היום. היום אם אתה בן 13 ועוד לא ניסית אלכוהול אתה לא "אין". הסכר נפרץ מוסרית ותרבותית ונזקי האלכוהול מציפים אותנו. זה התהליך שקורה היום בהדרגה עם המריחואנה. אם היום יש עוד איזו זהירות אצל בני הנוער ביחס למריחואנה כמו שהיה פעם ביחס לאלכוהול בעוד 10 שנים, בקצב הזה כל בן 13 יאלץ לעשן מריחואנה כדי להרגיש "אין" ואז אנא אנו בנו. אם התאוריה לגבי קולורדו נכונה אז בעיקרון הרבה פחות בני נוער אמורים לשתות אלכוהול כי זה חוקי ומותר. למה לדעתך זה לא קורה? למה חדרי המיון מלאים בבני נוער עם הרעלת אלכוהול. לא חוקי או לא חוקי משפיע אלא המתירנות החברתית בנושא שימוש בחומרים. כשתמצאי דרך להוריד את כמות השתיה (החוקית)של בני הנוער סביב אלכוהול אהיה מוכנה לשקול להכניס את המריחואנה לחוק. לא רגע לפני. אזרחית מודאגת.

דר. אמי שופמן
23.08.2014, 10:54

למגיבים הקיצוניים והפאנאטיים ברצוני להגיד: האגרסיה ,התקפנות , ההשלכה כלפי מי שאומר

את האמת על הבייבי שלכם קרי הקנביס (על בסיס ניסיון קליני מוכח ומחקרים חשובים שהתפרסמו בגורנלים הרפואיים המובילים) מראה שאתם עדיין בתהליך ההכחשה דהיינו לא בשלים לגמילה מהסם הזה. כאמור טיפלתי במאות נפגעי קנביס שכולם הודו שבשלב ההתמכרות הם התנהגו כמוכם דהיינו בהכחשה טוטלית כלפי הנזקים של הסם. כאשר התנקו ממנו תקופה משמעותית הבינו שגישה זו היתה אבסורד.

מציע לקרוא את מאמרנו החדש של ד"ר לרנר והח"מ : הפרעות פסיכיאטריות מגוונות בקרב משתמשי מריחואנה. ניתן להכנס בקלות בגוגל

שמואל שם-טוב
18.09.2014, 00:08

יש מאמר מצוין בתחום - חפשו בגוגל "מריחואנה רפואית – אלטרנטיבה לתרופות פסיכיאטריות?"

אלמוני
27.09.2014, 15:03

קראתי כל מילה בצימאון רב. לצערי אני מסכים עם כל מילה מנסיון אישי בעיקר עם הסעיף האחרון איבדתי עבודה ניהולית משפחה גרעינית ומשפחה אישית וחברים קרובים משימוש בסם במשך שלוש שנים בצורה כבדה בשנתיים הראשונות עוד הייתי על הרגליים אבל בשנה האחרונה הכול נפל לי. המוסר האישי והאמונה הדתית נמחק אצלי והתבלבל לגמרי. עצלנות על גבול הרשלנות זלזול בערכים זה בדיוק מה שקרה לי. היום אני בתהליך שיקום קשה ובעיקר מודה שעשיתי לעצמי נזק בלתי הפיך והפסדתי שנים רבות. לא לעשן את הדבר הזה שאתה במצב נפשי לא יציב או בדיכאון או בעצבות גדולה. עישנתי גם בגיל צעיר והיו חוויות יפות. לפני הצבא הפסקתי ושש שנים לאחר שיחרור חזרתי לעשן. אבל לא מהסיבות הטובות הדבר פיתח אצלי הפרעת אישיות (לפי הפסיכי..) פגיעה קשה בזיכרון. זוכר רק דברים לא רציונלים ושנים שהיה לי טוב עד שאת הכול זרקתי ברגע של משבר ועם לא הייתי מעשן הייתי עובר את זה בקלות אני לא אדם חלש שלוש שנים לחמתי בצהל הקמתי משפחה וניהלתי עובדים במשך 8 שנים. עד.... שהיום אני לא מסוגל לעבוד לא מתקשר עם אנשים ונמצא לבד עם הכדורים שאמורים לתקן את זה

אלמוני
27.09.2014, 15:52

חייב לציין שהדבר לא גורף ויש כאלה ששנים חיו עם זה מצוין. ואפילו יותר טוב ממצב רגיל. אבל לכולם זה פוגע הזיכרון גם שלא שמים לב רק אחרי שנים. עברתי הרבה בחיים גם טיפולים וגם עישונים. הדבר טוב שהוא במידה שזה נהפך ליום יומי כמו כל דבר שצורכים יום יום והגוף מתרגל לזה זה יכול להיות מסוכן וכל המעשנים למינם יכולים להודות בנ"ל.. גם עם קשה להודות. וכל עוד אתה שולט בזה אז גם ראיתי אנשים שמנהלים עסקים שמגלגים למעלה מ400 אלף שח בחודש ומעשנים עם הקפה של הבוקר ולפני השינה ומתפקדים מדהים שנים ככה. ואחד מהחברים שלי שגם מצליח ומעשן יום יום אמר לי פעם עוד שהייתי עם הרגליים על הקרקע שבכול זאת שהוא נהנה מזה הוא יודע שאם הוא לא היה מעשן הוא היה מצליח יותר כי הוא מרגיש שאיפה שהוא זה עוצר אותו אבל כמובן שהוא מעשן. כל עוד אתה שולט תהנה הבעיה שאתה מעבד את זה אתה לא שם לב ומכאן אתה יכול לפתח נזק בלתי הפיך.

19.02.2015, 20:57

עצוב עצוב עצוב, ד"ר שמכחישים את הכוח של חברות התרופות בעזרת הכסף, והתגובות הזועמות מהצד השני, של משתמשים בקנאביס אני מניח, שחבל שלא יותר רגועים אולי צריכים שאכטה :) בכל מקרה רציתי להגיב על החלק המוסרי, אני חושב שמה שנרשם ממש ממש מוגזם, אני חושב שבהרבה מקרים ומניסיון של רבים קנאביס פותח את הלב לעולם לאנשים לחיות ובכללי לכדור הארץ ולהבנות עמוקות של דברים. אני מניח שגם פה זה לא שחור לבן בדיוק כמו בכל תחום בחיים בערך. אז יש אנשים שזה עשוי לא לתת להם את המתנה הזאת וגם תלוי בתדירות אני גם מניח. אבל ממש לא לעניין החלק המוסרי שנכתב אכזבת בגדול ד"ר. והבת של הד"ר אל תעלבי בשם אבא. הוא מספיק גדול להתמודד. וזה שלא נגעת בסמים מעולם אולי דווקא יכול להראות על חולשה ולא ההפך תלוי מאיפה מסתכלים. חולשה,פחד, חשש מהתמכרות או מאי יכולת להתמודד עם משני תודעות למיניהם. יום טוב

20.02.2015, 13:18

עוד פעם האשמה פרנואידית, שחברות התרופות מאחורי דברי. לא קבלתי אפילו שקל אחד בחיי מחברת תרופות. כנראה קשה לכם להאמין, אך מה שמניעה אותי זה דוקא האספקט המוסרי (שהרבה ממטופלי מסכימים שקנביס פוגע בו בראש וראשונה) דהיינו למנוע מאמהות את הסבל לראות את ילדיהן במצבים האיומים שאני ראיתי אותם בגלל הקנביס במסגרת תפקידי כרופא

לכל המעוניין בדבר:
עם כל כתבה נוספת בנושא, הברורה וה"עומדת על שלה" כמו הכתבה הנוכחית, יש לברך; ולקוות שהמידע יגיע לכל רופא, העשוי למצוא עצמו בקשר עם מכרים כל שהם או מטופלים "מעוניינים במריחואנה", שאינם מעודכנים לגבי השפעותיה או מתעלמים מהן. ולכן גם הפעם: תודה לך אמי,
הלן שיינפלד