חדשות

ניסוי ראשוני מוצלח לחיסון לסרטן הריאות

148 חולי סרטן ריאות מתקדם השתתפו בניסוי. השפעת החיסון על שרידות החולים הייתה מוגבלת - נראה כי יועיל בעיקר לחולים בשלבים ראשונים של המחלה

כתב העת Lancet Oncology דיווח בגיליונו האחרון כי התקבלו תוצאות מבטיחות בניסויים ראשוניים של חיסון שמטרתו לעורר את המערכת החיסונית לתקוף את רוב סוגי סרטן הריאות.

בניסוי השתתפו 148 חולים. תרכיב החיסון התווסף לטיפולים הכימותרפיים ותודות לו הואטה התפתחות הסרטן. עם זאת ההשפעה על שרידות החולים עדיין מוגבלת ויידרשו ניסויים נוספים, הודיע הצוות מאוניברסיטת שטרסבורג בצרפת שערך את הניסוי .

ריאות (אילוסטרציה)

ריאות (אילוסטרציה)

החיסון שבו השתמשו מכונה TG4010 והוא למעשה נגיף אבעבועות Pox Virus שעבר שינוי. הוא "קרוב-רחוק" של אבעבועות שחורות ועבר שינוי גנטי. כל משתתפי הניסוי, חולי סרטן ריאות מתקדם (non-small -cell), קיבלו טיפולי כימותרפיה סטנדרטיים ומחציתם קיבלו גם את החיסון.

לאחר ששה חודשים נראה שהמחלה התייצבה והפסיקה להתקדם. השרידות הממוצעת הייתה 10.7 חודשים בקרב חולים שחוסנו בתרכיב לעומת 10.3 חודשים בממוצע אצל מטופלי כימותרפיה בלבד. בשל הפער הקטן בשרידות הממוצעת מסרו הרופאים שבחידוש הזה יש משום הבטחה במיוחד עבור חולים בשלבי המחלה הראשונים, שלהם החיסון יועיל.

לדיווח המלא

נושאים קשורים:  חדשות,  סרטן ריאות,  חיסון לסרטן ריאות
תגובות