חדשות

טבילה של 20 דקות במי ים המלח היטיבה עם חולי סוכרת-2

"הרפואה" מדווח על מחקר ראשוני שערך צוות מ"סורוקה" ואוניברסיטת בן-גוריון ולפיו הטבילה במי ים המלח הורידה את רמת הסוכר בדם אצל חולי סוכרת-2

במחקר ראשוני שהוביל פרופסור שאול סוקניק מאוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע ועד לא מכבר מנהל פנימית ד' בסורוקה נמצא כי טבילה של כ-20 דקות במי ים המלח מסייעת להורדה של רמת הסוכר בדם אצל חולי סוכרת-2.

ים המלח (אילוסטרציה)

ים המלח (אילוסטרציה)

פרופסור סוקניק אמר בהקשר זה ל"הארץ" כי מדובר בממצאי מחקר ראשוני וקשה להסיק ממנו בשלב הנוכחי מסקנות מרחיקות לכת, אך מדובר בתוצאות מבטיחות. במחקר נבדק מה קורה לרמות הסוכר יותר משעה לאחר הטבילה במי ים המלח. החוקרים מחפשים עתה מקורות מימון למחקר המשך כדי לבחון את השפעת הטבילה במי ים המלח על חולי סוכרת-2 לאחר שלושה שבועות של טבילה יום-יומית.

המחקר שבוצע במרכז הרפואי DMZ במלון לוט בים המלח, בדק את ההשפעה של טבילה קצרה במי ים המלח (35 מעלות) ובבריכה מקורה. בניסוי השתתפו 14 מתנדבים (בני 65-18) המאובחנים פחות מ-20 שנה כחולים בסוכרת-2. כבר לאחר טבילה חד-פעמית במי ים המלח נראתה ירידה מובהקת סטטיסטית ברמות הסוכר בדמם בשיעור של 13.5%. טבילה של 20 דקות במי בריכה רגילים לא הציגה ירידה מובהקת ברמות הסוכר בדם.

צוות המחקר שכלל גם את ד"ר עידית ליברטי (פנימית ה' ומרפאת סוכרת בסורוקה), עירית צדק (פיזיותרפיה, הפקולטה למדעי הבריאות, אוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע), מרקו הררי (DMZ), מיכאל פריגר (אפידימיולוגיה, הפקולטה למדעי הבריאות) ואייל מזרחי (הפקולטה למדעי הבריאות) דיווח, כי לצד הירידה ברמות הסוכר, שאר מדדי הדם בקרב חולי סוכרת-2 שנבדקו לא הושפעו לרעה מהטבילה במי ים המלח.

מקור:

השפעתה של טבילה חד-פעמית במי ים המלח על ערכי סוכר, אינסולין, קורטיזול ו- C- peptide בחולי סוכרת מסוג 2: איל מזרחי וחב', 'הרפואה' כרך 150 חוב' 8, אוגוסט 2011

נושאים קשורים:  חדשות,  סוכרת-2,  המרכז הרפואי "סורוקה",  פרופסור שאול סוקניק,  ים המלח
תגובות
רות ישראלי
15.09.2011, 15:30

בהקשר של שיפור במצב הסוכרתיים אני מעונינת לדווח לפרופ סוקניק על מחקר שנערך בשעתו בשיתוף מפעלי ים המלח והאוניברסיטה העברית בעכברים שנטבלו בתמיסה של מי ים המלח ותוצאותיו. אני גמלאית של מי"ה וטיפךתי במתוני המחקר עוד לפני המחקר של פרופ סוקניק וסימה הלוי לגבי פסוריאזיס. אני חושבת שהיום אין עקבות למחקר במי"ה אבל אולי יש באוניסרסיטה. אשמח לקשר עם פרופ סוקניק כדי לספר יותר על המחקר הזה ותוצאותיו. מעבר למקום שיש כאן לתגובה.