חדשות

גם ה - Lancet תוהה: "מדוע מתעקש נתניהו, שר הבריאות, לא להתערב בסכסוך הרופאים?"

כתב העת הבינ"ל דיווח בגיליון סוף השבוע שלו על מאבק הרופאים בישראל, ופירט את הסיבות לפרוץ המשבר ואת דרישות הר"י

21.08.2011, 10:30
the-lancet

כתב העת Lancet דיווח בגיליון סוף השבוע שלו, על מאבק הרופאים בישראל, שהחל ב-5 באפריל.

הכתבה מתארת את סידרת ההשבתות והעיצומים שבהם נקטה ההסתדרות הרפואית, מפרט את הדרישות העיקריות של הרופאים – לרבות הדרישה להעלות ב-50% את שכר השעה במערכת הציבורית, את הדרישה לתגמול נאות לרופאים שבפריפריה ובמקצועות שבהם יש מחסור בכוח-אדם, וגם מציין את שביתת הרעב בה נקט יו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן (רופא-מרדים במקצועו, מדגיש Lancet ) – שהחלה ב-25 ביולי והסתיימה ב-3 באוגוסט מחוץ למשרד ראש הממשלה בנימין נתניהו, רק לאחר שהסתמנה התקדמות  מסוימת במו"מ בין הר"י לאוצר.

בדיווח הובלטו הנתונים לפיהם קיים בישראל מחסור בכוח אדם רפואי בבתי החולים. הוא עומד כיום על יחס של 3.36 רופאים לכל 1,000 אזרחים ועל פי התחזיות ירד ב-2015 ליחס של 3.09 ל-1,000 וב-2025 יגיע ל-2.69 רופאים לכל 1,000 . עוד מציין ה -  Lancet כי הסיבה למאבק הרופאים בישראל היא העובדה ש-8 חודשי מו"מ עם נציג משרד האוצר, שקדמו לתחילת עיצומי הרופאים, ההשבתות והפעלת המערכת במתכונת שבת – פשוט נכשלו.

בכתבה יש גם התייחסות לדרישת הר"י להארכת משך הזמן המוקדש מצד רופא למטופל מ-10 דקות ל-15 וגם לתנאי להקצאת 1,000 תקנים. עוד מצוין בדיווח על אי הסכמת הרי"י לשעון הנוכחות של הרופאים וגם על התפטרות המתמחים. "מדוע ראש הממשלה שהוא גם שר הבריאות בישראל, מתעקש שלא להתערב על מנת להביא לסיומה של השביתה?", שואל Lancet .

למאמר ב - Lancet

נושאים קשורים:  חדשות,  שביתת הרופאים,  ראש הממשלה בנימין נתניהו,  פרופ' ליאוניד אידלמן
תגובות
שלי, מתמחה בפסיכיאטריה
22.08.2011, 19:10

מה שנקרא "אנחנו על המפה"! הגענו ללנסט, כ-בוד! חבל שרק בקונטקסט הזה...