חדשות

מנכ"ל משרד הבריאות למנהלי בתי החולים: "הביאו אליי את מכתבי ההתפטרות"

קול ישראל דיווח כי גמזו רוצה לוודא שמשרד הבריאות יהיה זה שיחליט לגבי שובם לעבודה של המתפטרים. המתמחים הגיבו בחריפות לבקשה

משרד הבריאות הודיע הבוקר (יום א') למנהלי בתי החולים הציבוריים, כי עליהם להעביר לידיו עד מחר (יום ב') את כל מכתבי ההתפטרות שהגישו המתמחים והרופאים המומחים. עד כה הגישו את התפטרותם כ-20 אחוז מהמתמחים בישראל, ומשרד הבריאות דורש להחליט לגבי שובם לעבודה של המתפטרים, אם ולאחר שייחתם ההסכם עם האוצר. "המשרד רוצה לוודא שהמנהלים לא מחזירים על דעת עצמם את המתפטרים", דיווח "קול ישראל" . מכתבי ההתפטרות ייכנסו לתוקף ב-4 בספטמבר, חודש לאחר שהוגשו.

דוברת משרד הבריאות מסרה כי במכתב ששוגר למנהלים נאמר כי עליהם להעביר לידי מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור רוני גמזו את המכתבים שהוגשו אליהם לא יאוחר ממחר ב-10 בבוקר. גמזו ציין במכתבו כי הנושא נידון בשבוע שעבר בפגישה שקיים עם המנהלים.

מכותבים למכתב הזה גם המשנה למנכ"ל ד"ר בעז לב, ראש מנהל הרפואה ד"ר חזי לוי  והיועצת המשפטית של משרד הבריאות עו"ד מירה היבנר-הראל.

הודעה זו מתסיסה עוד יותר את האווירה המתוחה בלאו-הכי, השוררת עתה במערכת הבריאות הציבורית. נציגות הרופאים הצעירים הגיבה בחריפות על מכתבו של גמזו: "מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור רוני גמזו התגלה כלא פחות מ'בריון הכפר' המאיים בכוחנות על הרופאים הצעירים במערכת", נמסר בהודעה מטעם המתמחים. "אינך מאיים עלינו".

בהודעה שפרסמו המתמחים נאמר עוד: "האיום הכי גדול עלינו הוא שבתנאים הקיימים, איננו יכולים לתת טיפול ראוי לחולים שלנו. כל אחד מאיתנו החליט להגיש את התפטרותו האישית מתוך תחושה אמיתית שאיננו רוצה להיות חלק ממערכת הפוגעת בחולים."

קודם לכן ערכו כ-200 רופאי קהילה ובהם רופאי משפחה וילדים משירותי בריאות כללית הפגנת מחאה בכיכר המדינה בתל-אביב במסגרת מאבק הרופאים.

הרופאים המפגינים נשאו שלטים שבהם נכתב בין השאר: "ראש הממשלה מתלוצץ על רופאיו", "עשר דקות = רפואה שלמה" ו-"להציל את הרפואה הציבורית בישראל". רופאי הקהילה דורשים לחזק את שירותי הרפואה בפריפריה ולהגדיל את משך הזמן לפגישה עם מטופל מ-10 דקות ל-15 דקות לפחות והם מוחים על עומס העבודה הבלתי נסבל במרפאות.

רופאי הקהילה המפגינים אומרים כי מצבם לא פחות קשה מזה של רופאי בתי החולים. ד"ר אורלי פרנקל, מתמחה כרופאת משפחה בשירות בריאות כללית במחוז תל אביב, אמרה לתקשורת במהלך ההפגנה: "אנחנו באים מהשטח וקוראים למדינה לתת יותר לרפואה בקהילה. אין זה סוד שאין מספיק רופאים בפריפריה. המדינה חייבת להגדיל את מספר הרופאים גם בישובים המרוחקים ממרכז הארץ".

ד"ר רומן סקורז'ינסקי, גם הוא רופא משפחה, הוסיף: "תנאי העבודה של הרופאים נהיו בלתי נסבלים. הרופאים משתדלים לתת את הטיפול הטוב ביותר למטופלים אבל בזמן המועט שאפשר להקדיש לכל מטופל זה בלתי אפשרי". הוא הביע חשש לגבי עתיד מקצוע הרפואה בישראל.

ד"ר דנה קנטרל, רופאת משפחה בשכונת קריית משה ברחובות, סיפרה לכתבים כי במרפאה שבה היא מועסקת מטפלות שלוש רופאות משפחה ורופאת ילדים אחת בלבד, המועסקת בחצי משרה, ב-6,000 מטופלים.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  רפואת משפחה,  רפואת ילדים,  מנכ"ל משרד הבריאות,  שירותי בריאות כללית,  רופאי קהילה,  פרופ' רוני גמזו
תגובות
rony
14.08.2011, 21:07

גמזו ממשיך את הביריונות שלו הידועה עוד מימים באיכילוב.

אמיר זילכה
15.08.2011, 06:21

גמזו - אם היית באמת דואג לרפואה בארץ ולבריאות הציבור - היית מתפטר בעצמך. בושה וחרפה.

אירמה
15.08.2011, 06:44

בושה..בושה גדולה שבמדינתנו הקטנה יש מחדלים כאלו גדולים..ממשלה שלא דואגת לתושביה..הם פשוט יורקים לבאר ממנה הם שותים ...מה שכיום מתברר בעוכרינו...איך יתכן מצב שבו הממשלה מכניסה מקלות בגלגלי תושביה.. לא נותנים להתקדם...וגורמים לכל הצעירים לעזוב ולחיות בחו"ל...ורובם מצליחים שם בגדול ...???למה שלא יצליחו כאן בישראל??????

רועי
15.08.2011, 09:07

פשוט בריונות לשמה שקיימת רק במשטרים אפלים בעולם. פרופסור (טמבל) גמזו, סגנו ועו״ד ... אתם חסרי לב ופועלים תוך שילוב הפחדות ובריונות שרק מפחיתה מכבודכם. שבוע טוב.

רופא ותיק
15.08.2011, 10:53

הפוסל במומו פוסל!
המתמחים מתנהגים בביריונות לא פחות אלימה- הם קוראים תיגר על הנציגים הלגיטימיים שלהם תוך כדי ניהול משא ומתן שנמשך כמעט שנה!, הם חצו קוים אדומים באיומי ההתפטרות שלהם ומאיימים למעשה לזנוח את החולים.
אז מה הם באים בטענות למנכ"ל?

irena turyansky
15.08.2011, 18:03

מסכימה עם כל מילה בכתבה . אי אפשר כבר להמשיך לעבוד בתנאים האלה , זה לא קשה , זה בלתי נסבל ובלתי אפשרי .האמת שאין אפילו 10 דקות האלה למטופל , מקסימום שתי - שלוש , כי במהלך הביקור , נאלצים ברוב המקרים גם לענות לשיחות טלםוניות , גם לבקשות תוך כדי של מטופלים וגם של פרסונל .

אלכס
15.08.2011, 19:39

התגובה בטובה ביותר לביריונות ואיומים- שעוד 20 אחוז מהמתמחים יגישו מכתבי התפטרות.

דרך אגב- איפה הם?..

בן ציון באעייר
17.08.2011, 14:42

המתמחים האלה הם סוס טרויאני המחבל בכל הסכם טוב שמתגבש.
אני בעד לפטר את כולם כצעד מחאתי. הם עוד יזחלו על ארבע לקבל את התפקיד.
מהלך מבריק של גמזו.

רופאה בכי-רע
17.08.2011, 17:53

גם רוני גמזו היה מתמחה, וזה לא היה כל כך מזמן...
האם שכח את התנאים המחפירים ? את התפוררות המשפחות ? את העדר הלימוד בהתמחות ? את הבכירים הנוטשים בצהרי היום ?
רק צעדים דרסטיים יביאו שינוי. כולם צריכים להתפטר.

סטאזר
18.08.2011, 23:58

זהו אקט שמראה על פאניקה של משרד הבריאות, סוף סוף משהו בשביתה הזאת שבאמת מזיז משהו בניגוד ל"פסאודו-שביתה" שהתקיימה עד כה. לא צריך לקחת את גמזו ברצינות, זה רק מעיד על כך שהוא מפחד. אף אחד לא חשב שהמתמחים יאזרו אומץ ויבצעו מהלך כ"כ לוחמני, אבל הגיע הזמן, די לניצול ולדורסנות במדינת ישראל. הרופאים אינם עבדים! כל הכבוד למי שהתפטר. אתם לא תצטערו על כך.

ד"ר שי שובל
23.08.2011, 14:23

אאם ד"ר גמזו יפגע במתמחים צריך לצאת בהפגנת ענק ולהשבית את כל מערכת הבריאות בארץ בתי חולים וקהילה כאחד
כולנו היינו מתמחים היום עם יוקר המחייה והעומס הנורא אף אחד לא מאחל לבן שלו להמשיך את דרכו במקצוע היפה הזה וחייבים לשנות את התדמית אחרת לא יהיו לנו מי שימשיך את דרכנו...