מיומנות ייחודית בביצוע ניתוחים אנדוסקופיים של עמוד השדרה. צילום אילוסטרציה

מיומנות ייחודית בביצוע ניתוחים אנדוסקופיים של עמוד השדרה. צילום אילוסטרציה

ד"ר שלמה דוידוביץ', נוירוכירורג בכיר בבתי החולים בילינסון ואסותא, הגיש באחרונה תביעה על סך שמונה מיליון שקלים לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד ארבעה מנתחים, חברת החדשות בערוץ 10 ובהם מנכ"ל החברה, ראודור בנזימן, הכתבים אסף זוהר והילה אלרואי וכן מטופלת בשם מלכה אלפסי בטענה שהכפישו את שמו הטוב.

ד"ר דוידוביץ' משמש כמנהל השירות הנוירואנדוסקופי במחלקה הנוירוכירורגית בבילינסון. הוא התמחה שלוש שנים בארצות הברית ורכש מיומנות ייחודית בביצוע ניתוחים אנדוסקופיים של עמוד השדרה. ניתוחיו מתבצעים ללא צורך בהכנסת ברזלים ובקיבוע הגב, כפי שנעשה בדרך כלל. על פי כתב התביעה, ד"ר דוידוביץ' שב לישראל לפני כשנתיים ומאז ניתח 450 מטופלים, כאשר שיעור הצלחת ניתוחיו, על פי אסותא ובילינסון, עולה על 90%.

לטענת עורך דינו של ד"ר דוידוביץ', אמיר טיטנוביץ', הצלחתו של מרשו גרמה "לקנאה ולקיצור תורים" אצל ארבעה מומחים לנוירוכירורגיה: ד"ר גד ולן, ד"ר נחשון קנולר, ד"ר צבי לידר וד"ר אלי אשכנזי. "הרופאים פתחו בציד מכשפות בטלוויזיה ובאינטרנט נגדו על מנת להסירו מדרכם ולחסל את הקריירה הרפואית שלו", אומר טיטנוביץ', ומוסיף כי הם "הונעו על ידי אינטרסים אישיים-כלכליים בפרסמם לשון הרע אודותיו".

כתב התביעה מתבסס בעיקר על כתבה ששודרה בחדשות ערוץ 10 בחודש יולי 2010, ובה הוכפש לכאורה ד"ר דוידוביץ'. "הציגו אותו כמטעה לקוחות, כמי שמכסה את חלונות חדר הניתוח ומחתים צוותים רפואיים על הסכמי סודיות", אומר עו"ד טיטנוביץ', ומוסיף: "אחרי הכתבה, בבת אחת, הייתה נפילה והמון תורים בוטלו". לדבריו, גם לאחר שידור הכתבה ניתן היה לצפות בה במשך תקופה ארוכה באינטרנט, וכן כי גם בפורום של ד"ר גד ולן ברשת, הוכפש שמו של מרשו.

טרם הוגש כתב הגנה.

תגובת חברת החדשות של ערוץ 10: "נשמח להשיב על הטענות נגדנו בבית המשפט".